וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ייחודי: הצמיד עם הקוד שיכול להציל חיים

בשיתוף מגנוליה

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 13:01

הצמיד המעוצב של "מגנוליה" הוא לא רק תכשיט יפה, אלא בעל ערך מוסף: בזכות QR קוד החרוט עליו, בחריטת לייזר הוא יכול לעזור להציל את חייהם של חולי דמנציה ואלצהיימר, או כל חסר ישע הנוטה ללכת לאיבוד. איך הפיתוח הייחודי הזה עובד? זה הרגע לגלות

הצמיד השומר. מגנוליה,
עיצוב שיכול להציל חיים. הצמיד השומר של חברת מגנוליה/מגנוליה

לפעמים, עיצוב חכם ומיוחד לא רק משפר את איכות החיים, אלא ממש יכול להציל אותם. איך? הכירו את "הצמיד השומר", פיתוח ועיצוב ייחודי של מותג התכשיטים הישראלי מגנוליה. במגנוליה השיקו את מיזם "הצמיד השומר" עבור כל אותם אנשים הנמצאים בשלב החמקמק שבין להיות עצמאיים ומתפקדים לבין התלות באחרים. בזכות הצמיד השומר, שמגיע בשלל עיצובים לבחירה (כמו גם בצורת שרשרת שומרת), בני משפחה יכולים להיות בטוחים שהאהובים שלהם בטוחים.

העיצוב מאפשר לענוד את הצמיד בצורה מכבדת ואסתטית שאינה מתייגת את האדם כחולה, בניגוד למשל לצמידים שאנחנו מכירים מבתי החולים. מדובר בתכשיט אלגנטי, אותו אפשר למצוא בכמה עיצובים, כולל צורת לב, חמסה, עיגול, מרובע, גורמט (בעתיד צפויים לצאת עוד ועוד עיצובים) ועם כמה רצועות בסגנונות שונים, שיתאימו לכל אחד.

הצמיד השומר. מגנוליה,
פשוט וחכם/מגנוליה

במרכז הצמיד, שהושק לפני מספר חודשים, יש ברקוד הניתן לסריקה בכל מכשיר סלולרי. מיד עם סריקת הברקוד, עולים על מסך הטלפון הסלולארי פרטי איש או אשת הקשר של בן המשפחה, במקרה שהחולה הלך לאיבוד ומתקשה להתמצא במרחב, מבולבל ולא מתקשר בקלות. הכיתוב "סרקו אותי" מבהיר מה בדיוק צריך לעשות. לחיצה על המסך מאפשר יצירת קשר מיידית עם איש הקשר אם באמצעות שיחת טלפון או שיחת ווטסאפ.

איך מזינים את כל הפרטים הללו עבור מי שעונד את התכשיט? לשם כך, בנו במגנוליה אתר אינטרנט ייעודי, בו תוכלו לעדכן אונליין, בקלות, במהירות וללא הגבלה או עלות, את כל המידע הנחוץ לעזרה לאדם החולה, כולל שמו, השם של איש הקשר, הערות נוספות דוגמת אלרגיות שיש לשים לב אליהן ועוד דברים שיסייעו לעזור לעונד התכשיט באופן מהיר ויעיל.

הצמיד השומר רלוונטי במיוחד לבני משפחה של חולי אלצהיימר, חולי דמנציה, חוסים ואוכלוסיות נוספות, ואפילו ילדים. חברת מגנוליה יצרה שיתוף פעולה ייחודי עם עמותת עמדא - עמותה למען חולי דמנציה, אלצהיימר ובני משפחותיהם (emda.org.il) והצמיד השומר מעניק תכשיט עם ערך ריגשי ושקט נפשי לבני המשפחה של האהוב שחולה בדמנציה או באלצהיימר, מחלה חשוכת מרפא, שרק הולכת ומדרדרת עם חלוף הזמן.

הצמיד השומר. מגנוליה,
בלי "לסמן" את החולים. הצמיד השומר/מגנוליה

ד"ר נתי בלום היא מנכ"לית עמדא, הפועלת להענקת תמיכה לבני המשפחה. "אחד הדברים החשובים הוא לתת פתרונות, שאולי כבר קיימים בחו"ל, ולהתאים אותם לארץ", היא מספרת. הצמיד (או השרשרת) נראים כמו תכשיט לכל דבר ועניין כך שהוא מעניק לעונדים את הכבוד המגיע להם, ללא סימון שלהם כיוצאי דופן במרחב החברתי.

בלום מציינת כי כ-150 אלף אנשים מאובחנים עם דמנציה ואלצהיימר בישראל, כשלצידם נמצאים בני משפחה ומטפלים שמתמודדים עם האתגרים הרבים שמביאה איתה המחלה. כך שלצד ההתמודדות עם המחלה יש את החרדה המתמדת שמא יעונה משהו רע לחולה. היעלמות היא בדרך כלל דאגה משמעותית הנוכחת בחייהם של בני משפחה רבים.

אחת המטרות של עמותת עמדא היא לעלות את המודעות לקיום אלצהיימר ודמנציה. וזו גם המטרה של נועה מלכה, שאיבדה את אביה שלמה ז"ל שלקה בדמנציה, בנסיבות טרגיות. אפשר רק לשער שאם היה נושא את הצמיד השומר כשנעלם בליל חורף קר - הסוף היה יכול להיות שונה לחלוטין. "המודעות היא אחד הדברים הכי חשובים לנו כמשפחה שאיבדה את היקר לה מכל", אומרת מלכה, "ואם בעזרת הריאיון הזה נציל ולו אדם אחד מגורל דומה לזה של אבי - זה כבר יהיה טוב".

הצמיד השומר. מגנוליה,
הצמיד השומר/מגנוליה

שלמה מלכה ז"ל שלקה בדמנציה לפני כשתשע שנים היה מוקף בני משפחה אוהבים שחלקם עזבו את עבודתם כדי להיות איתו ולטפל בו סביב השעון. "לא נפלנו לקלישאה 'לנו זה לא יקרה'", אומרת מלכה, "עשינו כל מה שיכולנו כדי לשמור על אבא שלנו. אפילו השתדלנו ללכת לישון אחריו כדי לוודא שהוא מוגן במיטתו. אך שום דבר לא הכין אותנו למקרה הנוראי שבו ערב לפני ליל הסדר, כשהבית מלא בבני משפחה שהתקבצו לקראת החג, יצא אבא ממיטתו אחרי חצות, כשעל גופו רק פיג'מה ולרגליו נעלי בית. רק לקראת שש בבוקר התעוררנו וגילינו שהוא נעלם. התחלנו מיד בחיפושים בסיוע כוחות הביטחון ומתנדבים רבים. לצערנו גופתו התגלתה במקרה ביער חדרה כמה ימים אחרי שנעלם. מתברר שהוא עבר בתחנות משמעותיות בחייו באותו לילה קר. אין מנוס מלחשוב מה היה קורה אם היה נושא את הצמיד ונתקל במישהו ערני ואכפתי שהיה שם לב לאדם שמשוטט בלילה קפוא בפיג'מה....".

עכשיו דמיינו אוכלוסיות נוספות שיכולות להפיק תועלת משמעותית מההמצאה החדשה, בהם משפחות עם ילדים צעירים שעדיין לא נושאים טלפון סלולרי או אנשים הלוקים בבעיות זיכרון, הלומי קרב, קשישים, חוסים ואחרים.

הצמיד או השרשרת מגיעים בכמה סגנונות עיצוב, החל מ-139 שקלים, ואפשר לרכוש אותם ברשת מגנוליה ובאתר www.myguardianbracelet.co.il

בשיתוף מגנוליה
  • עוד באותו נושא:
  • מגנוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully