רופא מזהיר: זו הסיבה שאסור לכם ללכת לישון עם חימום דולק

ד"ר קארן ראג' ממליץ ללכת לישון דווקא כשקר לכם - כי לחדר קריר יש יתרונות בריאותיים: "טמפרטורת הליבה של הגוף שלנו צריכה לרדת כדי שנירדם"

04/12/2021
הסיבות בגללן עדיף לישון בחדר לא מחומם (@dr.karanr)

בעוד שהטמפרטורות בחוץ ממשיכות לזגזג להן, הטמפרטורות בבית כבר צנחו משמעותית וגרמו לנו להדליק את החימום, בעיקר בשעות הלילה. ד"ר קארן ראג', רופא הטיקטוק הבלתי מעורער, טוען שזו טעות להדליק את החימום כשאנחנו הולכים לישון, וכי שמירה על חדר קריר לפני שנרדמים היא קריטית לבריאות שלנו.

בסרטון טיקטוק הסביר ד"ר ראג': "לא רק שמלטונין (הורמון החושך - ההורמון שהגוף שלנו מפריש עם חשיכה ובכך מסמן למוח שהגיע הזמן ללכת לישון) מגביר את הנטייה לשינה, הוא גם הורמון שמקדם אנטי אייג'ינג". המלטונין מהווה חלק מהמערכת המווסתת את מחזור הערות-שינה בצורה כימית, תוך גרימת תחושת נמנום והורדת טמפרטורת הגוף. הוא הוסיף: "טמפרטורת הליבה של הגוף שלנו צריכה לרדת כדי שנירדם, לכן טמפרטורה קרירה יותר בחדר מקרבת אתכם ליעד טמפרטורת השינה של הגוף שלך, כך שתרדמו הרבה יותר מהר".

עוד בוואלה!

רוצים לשמור על הלב שלכם? זו השעה שבה אתם צריכים ללכת לישון

לכתבה המלאה

צפו בהסבר המלא שלו:

ד"ר ראג' הוסיף: "טמפרטורות חמות יותר משמעותן שהמוח והגוף שלכם יהיו פעילים יותר בניסיון לקרר אתכם. פעילות מוחית מוגברת זו מגבילה את כמות ה-REM ואת שנת הגלים האיטיים שהגוף שלכם צריך כדי להיטען מחדש".

בסרטון שלו הוא גם ציטט מחקר המצביע על כך שחשיפה לקור יכולה להגביר את כמות השומן החום המיוצר על ידי תאי גזע. הוא הסביר: "שומן חום עוזר לווסת כולסטרול, רמת הגלוקוז בדם ומשפר את הרגישות לאינסולין".

  • שינה
  • חורף
  • חימום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully