וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרחה בנשים ובגברים: לא סוף פסוק

ד״ר אכי פרידמן, בשיתוף מגזינה

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 11:21

אבחון ופתרון ייחודי לאיבוד שיער הקרקפת בקרב נשים וגברים: הכירו את שיטת ההזרקה החדשה, שמספקת תוצאות מעולות

אין חולק על ההשפעה העצומה, אסתטית ונפשית, שיש לאיבוד שיער הקרקפת אצל נשים וגברים כאחד. איבוד שיער אצל נשים עשוי להתחיל כבר בגיל 12, וסביב גיל 50 יסבלו מן התופעה 50 אחוזים מהנשים. עד גיל זה, יש בדרך כלל מספיק שיער בקרקפת כדי לכסות ולהסוות את האזורים הבעייתיים, אך לאחר מכן, הדבר מביא לעיתים קרובות לפנייה לרופא העור, לשם קבלת מענה הולם.

אצל גברים, התופעה עשויה להתחיל בגיל צעיר, כבר במהלך העשור השני לחייהם ועלולה להתקדם, לעיתים במהירות, למצב של איבוד שיער בולט עד כדי התקרחות גלויה.

אישה אוספת את שיערה לקוקו. ShutterStock
איך מתמודדים עם נשירת שיער? אישה אוספת שיער/ShutterStock

ההתקרחות האנדרוגנטית - זו הנובעת מסיבות גנטיות והורמונליות בשני המינים, מובילה לתוצאות אסתטיות שונות - בעוד אצל הגברים היא מתבטאת בהופעת מפרצים ואיבוד שיער פדחת, המתמזגים לעיתים לכדי התקרחות כוללת, הרי שאצל הנשים מדובר למעשה בדילול משמעותי של אזורים נרחבים של שיער הקרקפת, עד כדי קבלת איים נרחבים של שיער דליל ביותר או היעדר מוחלט של שיער. ניתן לחלק את הנסיבות לאיבוד השיער לשתיים: הראשונה, כאשר זקיק (שורש) השערה נותר תקין אך מעגל חיי השערה נפגע והשנייה, כאשר זקיק (שורש) השערה נפגע.

איך מתמודדים עם נשירת שיער?

תרופות במנגנונים שונים ודרכי טיפול מגוונות הוצעו עד כה בעולמות הרפואה והאסתטיקה, אולם בהצלחה מוגבלת בלבד, הן מבחינת האפקט המתקבל והן מבחינת משך ההשפעה החיובית. בחלק ניכר מהטיפולים המוכרים קיימת הסתמכות על תקינות ויכולת הפעילות של השיער הנוכחי ובדרך כלל מדובר בטיפולים כרוניים: נטילת תרופות ושימוש בתכשירים בתדירות יומית או ביצוע תהליכים טיפוליים אקטיביים תדירים שונים כגון ניקוי, הזרקות חומרים כימיים או הפעלת מכשור על הקרקפת, במטרה לעורר או לשפר את פעילות שורשי השיער. בחלק מהמקרים בהם מתקיים תהליך טיפולי אקטיבי ניתן לראות החמרה במצב, בשל תופעות לוואי, הצטלקויות, אלרגיות לחומרים שונים וכד'.

כעת, נוספה שיטה טיפולית ייחודית, המאפשרת קבלת תוצאה מהירה, משמעותית ואיכותית לאחר ביצוע הליך פשוט, קל וכמעט נטול כאב, ובעל רמת סיכון נמוכה לסיבוכים תוך קבלת תוצאה מרשימה של מילוי אזורי החסר בקרקפת ושימת דגש על גוון השיער הרצוי והתספורת המועדפת. "הזרקת שיער" הינה שיטה ייחודית, חדשנית, פשוטה וקלה, שאף זכתה בפרס הראשון בתחרות חדשנות לשנת 2021, במסגרת היוקרתית של כנס IMCAS וקיבלה הכרה עולמית בקהילה הרפואית הדרמטולוגית.

ד"ר אכי פרידמן, מומחה לרפואת עור דרמו-אסתטיקה ולייזר. אמנון האס,
שיטה חדשנית ומוצלחת/אמנון האס

בבסיס השיטה הזרקת "מחסניות שיער" מלאכותי, אינרטי, התואם את צבע השיער המקורי לקרקפת בהליך פשוט ובהרדמה מקומית, תוך קבלת אזורים מרובי ומכוסי שיער במקומות ההתקרחות שקודם לכן בלטו מאוד לעין. ההליך כולל ביצוע "טסט", שנועד לשלול רגישות יתר ותגובות עוריות אפשריות.

כשישה שבועות לאחר הטסט, בו מוזרקות שיערות ספורות ובהנחה שהתוצאה מניחה את הדעת, ניתן לבצע הזרקה מלאה הנגזרת מצבע השיער המקורי, צורת התספורת המקורית והתסרוקת המיוחלת וכל זאת תוך שמירה מוקפדת על כל הליכי הביצוע לפני, בזמן ואחרי הטיפול. השיער המוזרק אמור להתמזג עם השיער המקורי וכך ניתן להמשיך מתכונת רגילה של חפיפות וצביעות של שיער הקרקפת.

יש לזכור כי תהליך איבוד השיער הטבעי נמשך גם אחרי הזרקת השיער וכי גם השיער המוזרק עשוי לנשור, ולכן רצוי לבצע חידוש של 20%-25% מכמות השיער שהוזרקה, אחת ל-18-24 חודשים, כדי לשמר את התוצאה. השיטה פשוטה, קלה ומהירה, וההליך נמשך כשעה וכמעט נטול מיחושים. המענה ששיטה זו מספקת הינו אפקטיבי, ויחסית לאופציות טיפוליות אחרות, יעיל מאוד, ארוך טווח ובעל רמת סיפוק, הנאה ושביעות רצון גדולים של מטופלות/ים שכבר עברו את התהליך.

ד"ר אכי פרידמן הינו מומחה ברפואת עור ומין, אסתטיקה רפואית ורפואת לייזר

ד״ר אכי פרידמן, בשיתוף מגזינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully