וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יחזור? השינוי שעוברים יחסי המין לאחר לידה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

22.11.2021 / 6:49

יחסי מין אחרי לידה הם לא דבר פשוט עבור נשים רבות, מה שמשפיע בין היתר על הזוגיות. יועצת מינית המתמחה בתקופה שלאחר הלידה מסבירה איך יוצרים אינטימיות מחדש

מזל טוב, ילדת. את אמא, בן הזוג הוא אבא, והנה אתם הורים, לילד ראשון, שני או שלישי. אתם והסביבה עסוקים בשיח על התינוק: האם הוא ישן? האם היא סובלת מגזים? רכשתם את המוצר הזה או את השני? שניכם עייפים ועסוקים בטיפול בבית, בתינוק, בכלכלה וברווחה שלו. ומה איתכם? הרי פעם לפני ההריון והלידה הייתם זוג רומנטי ועכשיו, לאחר הלידה וההריון, הדברים מעט השתנו.

את מאושרת אבל תשושה, יכולה לסבול מדכדוך או דיכאון, הווגינה שלך, שפעם הייתה סממן מיני, הוציאה ממנה תינוק או תינוקת קטנים. החזה שלך כל כולו מוקדש להזנת התינוק הקטן, הגוף עוד כואב מהלידה וכל האיבירים הפנימיים זזו במהלך ההריון. כתוצאה מההריון והלידה דימוי הגוף שלך יכול להיפגע וגם כך החשק המיני שכרגע אין לו מקום. ובן הזוג? האם הוא בכלל מוצא את מקומו בהרכב החדש של המשפחה? הרי כל כך הרבה דברים השתנו, לגיטימי בכלל לחשוב על חזרה לשגרה מינית? והם זה בכלל אפשרי?

מיכל אלון מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת מינית המתמחה בתקופה שלאחר הלידה, מזכירה כי ההנחיה הרפואית היא להימנע מחזרה לשגרה מינית בתקופת משכב הלידה, שאורכת שישה שבועות. זה הזמן שלך, אמא, לנסות לנוח ולהתאושש מהלידה. אחרי ההתאוששות הראשונית ועל מנת להרגיש טוב יותר עם עצמך, נסי לאכול טוב ולפנות מעט זמן לעיסוק שגורם לך הנאה. זה יכול להיות קפה עם חברה, סיבוב קניות, אוכל טוב, ספורט או כל דבר שיכול להעלות חיוך על פנייך ולספק לך תחושה טובה. אל תפחדי לבקש עזרה - בין אם מהמשפחה או חברים ובין אם מדובר בעזרה בתשלום.

איור של הורים עם תינוק במיטה. ShutterStock
תקופה לא פשוטה לזוגיות. איור של אמא ואבא ישנים במיטה עם התינוק/ShutterStock

במקביל, נסי לפנות לבן הזוג זמן שלכם בלבד, ללא התינוק, ליצירת אינטימיות חדשה. אין זה אומר שישר צריך לקפוץ למיטה אלא להתמקד בלהיות קשובים זו לזה ובעיקר למצב הגופני והנפשי שלכם. התמקדו באינטימיות זוגית, ספרו ושתפו על חווית ההורות שלכם כמו גם על חששות מקיום יחסי מין אם קיימים. רומנטיקה והקשבה יעזרו מאוד בתקופה זאת מאחר ומיניות טובה היא בבסיסה תקשורת טובה. אם אחרי הלידה התקשורת נשמרת אז גם הזוגיות תישמר וכך גם חיי המין יחזרו, בזמן המתאים, לביתכם.

למרות שמדובר בתקופה קשה, הורמונלית, ומבלבלת ניתן להנות מחיים מיניים טובים לאחר הולדת הבייבי. אמנם הם יכולים להיות מעט שונים בהתחלה, אך ככל שהזמן עובר ומתוך הקשבה אמיתית לגופך ולמצבך הנפשי, תתחילו לפתח שגרה זוגית והיכרות חוזרת עם עצמך, ועם הפרטנר המיני שלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully