וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לא להשתגע? עצות לאמהות בימים מאתגרים במיוחד

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

14.11.2021 / 6:20

האחריות, החופשים, ימי המחלה, קפיצות גדילה והחיים עצמם - כל אלה יכולים להביא כל אמא אל הקצה. רגע לפני שאתן יוצאות מדעתכן - קראו את ההמלצות שלנו שיסייעו לכן להירגע

באימהות יש רגעים קשים. כובד האחריות, מחלות, ימי חופש מהמסגרות, שלבים התפתחותיים מאתגרים של הילד וגם החיים עצמם - כל אלה עלולים להביא כל אמא, אפילו הרגועה או האדישה ביותר, אל הקצה. ברגעים כאלה אתן מרגישות שאתן יוצאות מהכלים, מוציאות עצבים על הילד או בן הזוג, ולמרות שהבטחתן לעצמכן שהפעם תישארו רגועות - זה לא ממש מצליח.

לידור תמיר סטון, מלווה אימהות להורות קשובה ומודעת באמצעות מיינדפולנס, מציעה כמה טיפים שיעזרו לכן להכניס יותר רוגע לחיים שלכן, גם כשזה קשה, כדי שתוכלו להעביר יותר בקלות ופחות באימפולסיביות הישרדותית את הרגעים המאתגרים:

להתחיל את הבוקר ברוגע - האופן בו תפתחו את היום שלכן משפיע על ההמשך שלו. קחו כמה רגעים לעצמכן, התחילו את ארגוני הבוקר בנחת (גם אם זה אומר לקום קצת לפני כולם - זה שווה את זה). אם אתן מתחברות למדיטציה תוכלו לשלב אותה בשגרת הבוקר.

אמא מתוסכלת יושבת על הספה וילדים משתוללים סביבה. ShutterStock
לעבור את הרגעים המאתגרים ברוגע ולא באימפולסיביות - זה אפשרי. אמא מתוסכלת/ShutterStock

לכבות את הטייס האוטומטי - לרוב התגובות כלפי הילדים הן אוטומטיות: הילד עושה משהו שלוחץ לכן על הכפתורים ואתן ישר מגיבות מבלי לחשוב מדוע זה מפעיל אתכן, מה באמת הרגיז אתכן וכו'. אם תעצרו לרגע, לפני התגובה האוטומטית, ותצליחו להסתכל על הסיטואציה בעיניים אובייקטיביות, לרוב תוכלו להגיב בצורה רגועה יותר.

לנשום - אם תכניסו באופן יזום כמה דקות בהן אתן עוצרות ומתרכזות בנשימה שלכן, תוכלו להרגיש רגועות יותר במהלך היום ולהגיב בקצת פחות כעס. אתן יכולות לספור 10 שאיפות מהאף ונשיפות מהפה. עצם העצירה וההתמקדות בנשימה תעזור לכן להירגע.

להקפיד לעשות דברים שאתן אוהבות - לאמהות יש נטייה לשים את עצמן אחרי כולם. מצאו זמן גם לעצמכן, הכניסו ליום שלכן דברים שאתן אוהבות ונהנות לעשות, גם אם זאת רק כוס קפה של רבע שעה מול העיתון.

אישה עושה יוגה. ShutterStock
התמקדות בנשימה תעזור לכן להרגע. אישה עושה יוגה/ShutterStock

ולסיום, לגלות חמלה כלפי עצמכן - נסו להפחית ברגשות האשם וייסורי המצפון המלווים אתכן יום יום כאמהות. היו פחות ביקורתיות ושיפוטיות (על אף שזה לא פשוט) וגלו יותר נחמדות כלפי עצמכן.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully