וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילים מהלב לאמהות שחוו קושי ופרידה מוקדמת מהנקה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 10:01

לא משנה מה הסיבה - אם הפסקת להניק ואת חווה את עצב הפרידה, הנה כמה דברים חשובים שכדאי לך לקרוא ברגעים שאת מרגישה שכואב לך

נראה שקשה לבטא במילים את התחושות הקשות והכאב החד שהלב חווה בזמן פרידה, ובמיוחד אחת שתרחשה מהר מדי. הפנטזיה שהתנפצה, רגשות האשמה שמציפים ותחושת הכישלון והכעס על עצמך:
מה לא עשיתי נכון? איפה טעיתי? אולי ההחלטות שלי היו פזיזות? כל אלה רלוונטיים גם לפרידה יוצאת דופן - פרידה מהנקה.

ענת יערי, יועצת הנקה IBCLC, בעלת בית הספר "אם ודרך" להכשרת מדריכות הנקה, סבורה כי החברה המערבית לא אוהבת להציף נושאים שיש בהם הרבה אמוציות ויכולים להתלקח במהרה, ולכן אין מספיק שיח על התחושות המורכבות שאמהות חוות בתקופה הזו. ואם בכל זאת ניסית להציף את התחושות? יש סיכוי שהן יושתקו באמירה כללית ש"העיקר ששניכם בריאים, ובסוף כולם גדלים, גם אם לא ינקו". אבל עבור אמא שההנקה שלה לא צלחה, התחושות הללו יכולות להיות קשות מנשוא, ואמירות כאלו לא משפרות את מצב הרוח. להיפך, הכאב יכול לגרום להתכנסות ותהליך פנימי בדומה לחוויה של אבל, שברון לב או פרידה.

אמא ותינוק. ShutterStock
לפעמים ההנקה יושבת על מקומות הרבה יותר עמוקים. אמא ותינוק/ShutterStock

אז קודם כל, חשוב שתזכרי שאת חווה תחושות אנושיות וכל כך אמהיות ונורמליות. רצית את הדבר הכי בסיסי וקיומי עבור התינוק שלך. ההורמונים והגוף שלך התכוננו לתהליך האמהות ועכשיו, כשההנקה לא צלחה, הם משתוללים ומייצרים לא פעם תסמיני דיכאון, עצבות ואפילו חרדה. מעבר להורמונים, ההנקה מסמלת את הקשר הפיזי והרגשי העמוק בינך לבין הבייבי שלך, את המסוגלות האמהית ואת הבועה המתוקה שהיתה אמורה להיות רק שלך ושלו, ואם זה לא קרה, זה יכול להיות כואב בגוף ובלב.

חשוב שכל אמא שקוראת, מזדהה ואולי מזילה דמעה תזכור את המשפטים המובנים מאליהם אך בכל זאת צריך לחזור עליהם שוב ושוב ושוב: זה כואב, ולא כדאי להתעלם מהצביטה הזו בלב. את בטוח תהיי אמא אוהבת, חומלת ומעניקה למרות תחושת ההחמצה. החיבור בינך לבין התינוק שלך ילך ויתעצם עם הזמן, גם בלי ההנקה.

אל תשכחי למצוא את המקום והזמן לעצמך, לאוורר את התחושות האלו. לכתוב, לדבר על כך ולשחרר. אם יש צורך לקבל תמיכה מקצועית, אל תהססי! לפעמים ההנקה יושבת על מקומות הרבה יותר עמוקים בחיים וברגעים האמוציונליים הללו, הכל מתפרץ וצף החוצה. אז תני לעצמך חיבוק גדול גדול והמון אהבה, כי הכי מגיע לך.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully