וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יש לנו גומות משונות בסנטר?

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 13:09

בטוח שמתם לב פעם שכשאתם עושים פרצופים מסויימים הסנטר שלכם "מתקשט" במלא גומות קטנות ולא מאוד אסתטיות. שאלתם את עצמכם פעם למה? אז מישהו שאל, ולא תאמינו איפה הוא מצא את התשובה

רשת טיקטוק היא ממש לא האפשרות הראשונה או המועדפת על אף אחד כמקור מידע בשאלות חשובות, בטח לא בריאותיות. אבל באורח נס גולש אחד הצליח לקבל דווקא שם את התשובה לשאלה המשונה שלו, ושאלוהים תעזור לנו - היא אפילו היתה נכונה. זה כשלעצמו אירוע ששווה דיווח בעיתונות הדיגיטלית. אבל מעבר לזה, נדמה לנו שיש עניין מסויים לציבור גם במה שאותו גולש שאל ובהסבר שקיבל.

אותו גולש העלה לרשת החברתית צילום של עצמו עושה פרצוף מאולץ, עם קלוז אפ על הסנטר שלו שבו הופיעו בעקבות העווית המון גומות קטנות וכעורות ושאל בפשטות: "מה זה הדבר הזה?". ומסתבר שהוא קלע לדעת גדולים, או לפחות לדעת רבים... כי המון גולשים אחרים הגיבו לו שגם הם מתים לדעת מה הסיפור של הגומות המוזרות האלה. אם יש לכם סנטר (שמות כסף על זה שכן), התשובה ודאי תעניין גם אתכם.

גולש אחר בטיקטוק בשם האנק גרין, שהוא מדען בהכשרתו, הגיב לשאלת הגומות: "זיהית נכון את קיומו של שריר מוזר. כל הכבוד לך", אמר גרין בסרטון תשובה שצילם והעלה לרשת. הוא הוסיף והסביר שרוב השרירים בגופנו מחברים בין עצמות, אבל יש כמה יוצאי דופן. למשל, שרירי הסוגרים (יש לכם כמה וכמה כאלה בגוף, אבל נכון שכולכם חשבתם על זה שברקטום?) שהם שרירים טבעתיים שמתכווצים ומרפים כדי להיפתח ולהיסגר.

בתוך הפנים שלנו יש שרירים שמתחברים לעור, והם אלה שמאפשרים לנו לעשות הבעות פנים שונות ופרצופים משלל סוגים. השריר המדובר בסנטר נקרא מנטליס והוא מורכב משני שרירים דמויי קונוס. כאשר הוא מופעל בתיאום עם שאר שרירי הפנים, הוא מאפשר לנו לייצר שלל הבעות פנים שמסייעות לנו להביע רגש. כפי שניתן לראות בתמונות ההדמייה, את העבודה החשובה שהם עושים עדיף שהם ימשיכו לעשות מתחת לעור, והרחק מהעין:

קצות השרירים הללו מתחברים ישירות לעור שעוטף את הסנטר, ואז כשמכווצים אותם, נוצרות הגומות המוזרות הללו בסנטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully