וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תיצרו לעצמכן סביבה תומכת הנקה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 6:19

הצלחת ההנקה שלכן תלויה במידה לא מבוטלת גם באנשים שסביבכן. אם בחרתן להניק, כך תוכלו לרתום את הקרובים לכן למשימה

נכון שהנקה היא תקשורת אישית וישירה שלכן מול התינוק שלכן, אך גם לסביבה שלכן יש השפעה על הצלחתה. הדרישה הלגיטימית והראשונית לתמיכה בהנקה היא, באופן טבעי, מהמעגל המשפחתי הקרוב - בן הזוג, הסבים והסבתות, אולי גם דודים ודודות, אך מאחר וישנה לא מעט דיס-אינפורמציה לגבי הנקה, לא תמיד כולם יודעים או מצליחים לעזור.

נירית אוליבקוביץ', יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, מסבירה כי דווקא מהמעגל הקרוב מגיעים משפטים שמחלישים אתכן, האמהות, כמו "אולי אין לך מספיק חלב" או "את לא חייבת בכל רגע לשלוף ציצי" ועוד, במקום לתת לכן מעטפת של עזרה נטולת ביקורת. בני הזוג, מצדם, לא תמיד מבינים את משמעות ההנקה, אולי כן בפן הפרקטי אבל לא בפן הרגשי, ולכן לא מעט מהם יביעו התנגדות להנקה, אדישות או לחץ לסיים אותה כשלא הכל הולך "חלק".

אמא מניקה תינוק. ShutterStock
תגידי להם מה את צריכה ורוצה. אישה מניקה תינוק/ShutterStock

אז איך אפשר לרתום את הסביבה להצלחת ההנקה?

ראשית, הכינו את המעגל המשפחתי הקרוב ותדרכו אותו עוד לפני הלידה בכך שאתן מעוניינות להניק. הדריכו את כולם במעטפת שתרצו לקבל - הכנת אוכל עבורכן, דאגה לתנאים פיזיים נעימים, עזרה עם התינוק במקלחות והחלפות וכו'.

שנית, מצאו את המקום שלכן בקהילה, בה ישנן כל מיני מסגרות שיכולות לתת לכן את המענה שאתן זקוקות לו. קבוצות הנקה, מעגלי אמהות - אלה הם מקומות בהן תוכלו לפרוק, לקבל מידע ועזרה ולהיות עם אמהות מניקות כמוכן.

מעטפת נוספת היא מעטפת של נשות מקצוע בתחום: יועצות הנקה, מדריכות הנקה, דולות לאחר לידה, מלוות התפתחותיות, כל אלה יכולות לתת לכן מענה שידייק את הטיפול בקשיים.

זכרו כי עליכן לומר בשקיפות ובבהירות לסביבה הקרובה שלכן למה אתן זקוקות, ואם אתן מרגישות שאתן צריכות יותר - חפשו זאת גם בחוץ והיעזרו במי שאפשר כדי ליצור לעצמכן סביבה נעימה וכמובן תומכת בהנקה שלכן.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully