וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מא' ועד ת': המדריך המלא והמקיף להשתלת שיניים

ד"ר עודד לרמן, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 12:06

זוכרים שפעם היה דבר כזה שנקרא שיניים תותבות? איזה מזל שהיום ישנם פתרונות מתקדמים יותר המאפשרים למטופלים לזכות במראה שיניים חדש ואסתטי, המשמש אותם לטווח ארוך. אם אתם שוקלים לבצע תהליך כזה, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני. שימו לב

אילוסטרציה. ShutterStock
יש היום טיפול מתקדם. השתלת שיניים/ShutterStock

השתלת שיניים היא פתרון יעיל לכל מי שאיבד שן אחת או יותר, וגם למי שסובל משיניים הרוסות המיועדות לעקירה. טיפול זה מחליף למעשה את השימוש בשיניים תותבות שהיה מקובל בעבר. ברוב המקרים, הוא מאפשר למטופל ליהנות מפתרון מצוין, המשמש אותו לטווח ארור. שיעור ההצלחה בניתוחים כאלה מגיע כמעט ל-100 אחוז.

כיצד מתבצעת ההשתלה?

ראשית, המטופל נדרש לבצע צילום פנורמי, המאפשר לקבל תמונה כוללת של מצב השיניים. אם המטופל אכן נמצא מתאים לשתלים, הוא נשלח לצילום CT החיוני לשם אבחון מדויק של ממדי הפה מכיוונים בלתי מוגבלים וברזולוציה גבוהה. בשלב הבא, הרופא מאבחן את הצילום, מה שמאפשר לו לבנות עבור המטופל תוכנית טיפול המתאימה עבורו. בזמן הניתוח, הרופא מבריג את השתל לתוך עצם הלסת. השתל, העשוי מטיטניום, אינו מחליף את השן שנעקרה, אלא את השורש שלה, לכן לא ניתן לראות את השתלים בתום העבודה. בשלב הבא, מרכיבים על השתל את השן, העשויה מחרסינה.

מה לגבי סיכונים אפשריים?

כמו בכל סוג אחר של תהליך פולשני, גם במקרה הזה, באופן תאורטי קיים סיכון. הסיכונים יכולים לכלול דימומים באזור הניתוח כתוצאה מפגיעה מקומית ברקמה בזמן ביצועו; או פגיעה בסינוס - כתוצאה מהחדרת השתל המוחדר לחלל הסינוס. עלולים להיגרם דלקת וגם זיהום.

עם זאת, חשוב לציין שמדובר במקרים נדירים ביותר, וודאי אם מדובר במרפאה מנוסה ומקצועית.

אישה אצל רופא שיניים. ShutterStock
בדיוק הפתרון שחיפשתם/ShutterStock

מי יכול לבצע את הטיפול?

כיום, רוב רובם של האנשים יכולים לבצע השתלת שיניים. במקרים מסוימים שבהם המטופל מתמודד עם סוכרת/מחלת לב/קרישת יתר של הדם, הוא יידרש לעבור מספר בדיקות ורק לאחר ביצוען, יהיה ניתן לטפל בו.

כמו כן, הטיפול אינו מתאפשר עבור מטופלים שלהם רקמת עצם דלה. במקרה כזה, תידרש פרוצדורה נוספת הכוללת השתלת רקמת עצם נוספת לפני השתלת השיניים.

כמה זמן נמשך התהליך?

לכל השתלת שן בודדת נדרשות כ-15 דקות.

ישנן מספר מגבלות עליהן חשוב להקפיד לאחר ההשתלה:

· יש להימנע מאכילה ומשתייה במשך כשעתיים לאחר הניתוח (עד שחולפת ההשפעה של חומר ההרדמה).

· יש להימנע מאכילת אוכל קשה ומלעיסה בכוח.

· כדי להימנע מפגיעה בחניכיים. רצוי מאוד לצחצח שיניים בעזרת מברשת עדינה.

· יש להימנע למשך כשבוע לאחר הניתוח מפעילות גופנית מאומצת.

לסיכום: כיום, בזכות ההתקדמות הטכנולוגית, השתלות השיניים הפכו לפופולריות. שעורי ההצלחה בניתוח הם כמעט 100 אחוז. אולם, היות שמדובר בפרוצדורה המחייבת דיוק רב ותכנון קפדני, חשוב שתהליך ההשתלה יבוצע על ידי רופאים בעלי ניסיון רב בתחום. כמו כן, כדאי לוודאי שהמרפאה עובדת עם החומרים האיכותיים ביותר ופועלת בסטנדרט מחמיר. כאשר ההשתלה מתבצעת כנדרש, הסיכון הכרוך בתהליך מצטמצם באופן משמעותי, והמטופל משתחרר מיד לביתו ואינו זקוק לתקופת התאוששות.

ד"ר עודד לרמן מומחה בהשתלת שיניים ב"חיוכים" כבר מעל 30 שנה במרפאת חיוכים יש מגוון רחב של טיפולי שיניים, טיפול שורש, שיננית, גז צחוק, אסתטיקה . לביקור באתר המרפאה>>

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

ד"ר עודד לרמן, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully