וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השיער שלך נושר? לא תאמיני איזה פתרון מצאו

בשיתוף ד"ר צחי שלקוביץ

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 16:18

לבעיית נשירת השיער אצל גברים ונשים ישנם כמה וכמה פתרונות יעילים - אך גם את התוצאות הטובות שלהם אפשר לשפר. תכשיר חדש מאפשר לנצל את זמן המנוחה בין הטיפולים השונים על מנת לסייע להצלחתם. הנה כל הפרטים

שיער דבש. ShutterStock
תחום הטיפול בנשירת שיער הוא בין המתקדמים שיש. אישה עם שיער שופע/ShutterStock

תחום הטיפול בנשירת שיער הוא בין המתקדמים שיש. הוא מתחיל מטיפולים תרופתיים בבליעה או בהתזה (פרופסיה, מינוקסידיל), ממשיך בטיפולים עצמוניים (אוטולוגיים) כמו הזרקה לקרקפת של PRP או תאי אב (הנקרא לפעמים ריג'נרה) ומגיע עד להזרקות שיער מלאכותי לנשים, או השתלת שיער טבעי לגברים. אך לכל אחד ואחד מהטיפולים הללו ישנה נקודת תורפה, והיא - תקופת ההמתנה בין הטיפולים. לא עוד.

בדיוק לשם כך פיתחו במרפאתו של ד"ר צחי שלקוביץ את התכשיר החדשני Home PRP. "הצלחנו להפוך את נוזל הפלאזמה המועשר בטסיות לג'ל אחיד ועמיד שמאפשר רצף טיפולי. זו רפואה מותאמת אישית במיטבה - כאשר התרופה מיוצרת באופן אישי למטופל ספציפי ומתאימה רק לו".

לדברי ד"ר שלקוביץ "גברים רבים בגילאי 18-30 ונשים רבות מגיל 40 ומעלה חווים נשירת שיער מוגברת וחשיפה של אזורים בקרקפת. אצל הגברים מדובר ברוב המקרים בנשירה על רקע גנטי אולם אצל נשים הסיבות מגוונות יותר. מחסור בברזל, חומצה פולית ו- B12, הפרעה בתפקוד בלוטת המגן, הריון, לידה או טראומה פיזית או נפשית. לאחר שנשללו סיבות אלו, הסיבה לנשירה מאובחנת כגנטית. אם קיים חשד כי מקור הנשירה במחלת עור, יש לבצע ביופסיה לאיבחון מדוייק".

כך או כך - נשירת שיער מעוררת לעיתים קרובות תחושות של בושה וחוסר ביטחון העצמי, יכולה לפגוע בדימוי הגוף ומגיעה לעיתים עד כדי חרדה או המנעות חברתית. טיפולים בבעיות נשירת שיער והתקרחות מקומית הם התחום המוביל והמתפתח ביותר כיום ברפואה האסתטית והם המבוססים על טכנולוגיות חדשות פורצות דרך בעלות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר.

כדי להגביר את אפקטיביות התהליך הטיפולי, הושק לאחרונה תכשיר Home PRP המשלים כל טיפול והופך אותו יותר יעיל ועקבי: אם בין טיפול PRP אחד לשני נדרשים 3 חודשי המתנה, ובין טיפול תאי אב אחד לשני עוברת שנה, בא התכשיר החדש ומאפשר להמשיך להזין ולעורר את תאי השיער - גם בין הטיפולים, וגם לאחר השתלות שיער. תכשיר ה- Home PRP מבטיח המשכיות בין הטיפולים, והוא מיועד כמו שהוא נקרא - לטיפול עצמי בבית, בזמן הנוח למטופל/ת.

לאילו טיפולי שיער זה מתאים?

PRP - אחד הטיפולים הנפוצים והמוכרים לנשירת שיער הוא הזרקה לקרקפת של פלאזמה מועשרת בטסיות (Platelet Rich Plasma). במרפאות המובילות ניתן להגיע היום לריכוזים גבוהים במיוחד (פי 8 או פי 14 מהריכוז המקורי של הטסיות בדם המטופל). הריכוז הגבוה של הטסיות הכוללות חלבונים ו-7 גורמי גדילה, מעורר את הזקיקים ובהדרגה, מחזיר אותם לפעול. כאשר ישנה תגובה טובה לטיפול, נשירת השיער נבלמת, והשיער באזור הדליל מתחזק ומתמלא.

תאי אב - יצירת סרום של תאי-אב של שיער והזרקתו לקרקפת בטכניקה זהה להזרקת פלאזמה. מדובר בטיפול זעיר-פולשני, בו נלקחות מהעורף 3-4 דגימות עור עם זקיקי שיער. הדגימות עוברות תהליך ריסוק וריכוז ליצירת סרום תאי אב (תאי גזע שעברו התמיינות ראשונית), והסרום מוזרק לקרקפת. מעל 50% מהמטופלות בטיפול תאי אב מציגות צמיחה חדשה ומילוי אזורים דלילים.

תאי אב משולבי פלאזמה - במקרים מסוימים מוצע טיפול משולב של סרום תאי-אב עם 8PRP למקסום התוצאה האפשרית בטיפול אחד.

Hairstetics - הזרקה של שיער חליפי למילוי אזורים חשופים בקרקפת. הפיתוח הישראלי פורץ הדרך דורש אורך מינימלי של 7 סמ' ולכן מיועד בעיקר לנשים. הזרקת השיער מבוצעת באמצעות "מחסניות" אוטומטיות של 12 או 25 שערות ולכן הוא מהיר מאד: תוך שעה אפשר למלא ולכסות קרקפת שלמה. זהו למעשה הפתרון היחיד לסגירת דלילות וקרחות קדמיות - שלא מתאימות לתוספות שיער.

את הטיפולים המתקדמים האלה, ניתן לעבור במרפאה של ד"ר צחי שלקוביץ, דרמטולוג מומחה המוביל את תחום המחקר והחדשנות בטיפולי שיער בישראל.

מרכז רפואי ד"ר שלקוביץ, בר-כוכבא 23 בני ברק. מגדלי V, קומה 2.


טלפון : 1-700-50-59-59

פייסבוק : https://www.facebook.com/derma.org.il

אתר: www.derma.org.il

מייל: clinif@derma.org.il

בשיתוף ד"ר צחי שלקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully