וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור הטיפול והפחתת הכאב: הטכנולוגיות החדשות ברפואת שיניים

ד"ר עופר אלטברגר, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 12:02

בשנים האחרונות אנחנו עדים לחדשנות רבה ברפואת השיניים שמתבטאת בשילוב טכנולוגיות שמקצרות את זמן הטיפול ומקלות על המטופל. ד"ר עופר אלטברגר, מנהל מרפאת חיוך ראשון, מרחיב על המגמות החדשות שכדאי להכיר

רופאי שיניים לבושים בציוד מגן מפני נגיף הקורונה מטפלים במטופל במרפאת שיניים. ShutterStock
שינויים מרחיקי לכת/ShutterStock

יישור שיניים שקוף - אינוויזוליין

שיטת יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות מוכרת וזוכה לאהדה רבה. כיום אם אדם מעוניין בתהליך יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות הוא ניגש לרופא השיניים האורתודנט שמרכיב עבורו את התוכנית הטיפולית, מזמין את הקשתיות ועובד ישירות עם מעבדה. שיטת עבודה זו יוצרת מצב בו המתרפא מתנהל מול שני גורמים מחד רופא השיניים הכללי שמטפל בו באופן קבוע ומנגד רופא השיניים האורתודנט. בשנים הקרובות מצב זה עשוי להשתנות הודות למגמה חדשה שתהדק את שיתוף הפעולה בין שני הרופאים ותאפשר לעבור את כל הטיפול ישירות מול רופא השיניים המטפל, כאשר האורתודנט משמש לו כמדריך ומתפעל בעבורו את הטיפול (בנית תוכנית על בסיס סריקה בחלל הפה, שליחת הקשתיות לייצור וכן הלאה).

שילוב של סורק אינטרה-אוראלי במגוון טיפולים

כבר בימים אלו אנחנו רואים שיותר ויותר מרפאות משלבות מכשור מתקדם כדי להקל על המטופל, לקדם את הטיפול ולדייק את התוצאות. הסורק האינטרה-אוראלי הוא אחד מהמכשירים המרכזיים הללו וניתן לשלב אותו במגוון רחב של טיפולים - יישור שיניים, סתימות חרסינה, הרכבת כתרים, הבהרת שיניים, ציפויים ועוד. סורק אינטרה-אוראלי מאפשר לצלם את חלל הפה בדו-ממד ובתלת-ממד ולהעביר את הצילום למחשב ללא כל צורך בהנחת פלטות מלאות בחומרי סיליקון ששימשו עד כה לייצור אב טיפוס במעבדה.

נוסף לכך הודות לשימוש בסורק האינטרה-אוראלי משך זמן הטיפול מתקצר משמעותית שכן אם בעבר ייצור של כתר ארך כחודש ימים הרי שכיום ניתן לקבל את הכתר מהיום-למחר. שכן הסורק האינטרה-אוראלי מעביר את הצילומים ישירות למעבדה ומשם למדפסת תלת-ממד כאשר ברקע ישנו טכנאי-אומן שמעצב ואחראי על התוצר הסופי.

ציפוי שיניים מותאם לך אישית

המודעות לאסתטיקת הפה עלתה מאוד עם השנים וכך גם הטכנולוגיה שמאפשרת לייצר את חיוך מיליון הדולר הנחשק. אם בעבר רפואת השיניים נעזרה בציפויים שהצריכו הורדה של חומר שן יקר ערך הרי שכיום המגמה היא לשמר את השן הטבעית ככל הניתן ולכן אנחנו בוחרים בחומרי ציפויי מתקדמים כמו ציפויי אי-מקס דקיקים אשר נחשבים בטוחים יותר לשן. נוסף לכך כדי להקל על תהליך הכנת הציפוי אנחנו משלבים סורק אינטרה-אוראלי המאפשר לדמות את התוצאה הסופית עוד בשלב הראשוני, להקל על המטופל ולחסוך זמן יקר.

sheen-shitof

עוד בנושא

מניעת בעיות שיניים מגיל צעיר: שימו לב לחניכיים

בשיתוף zap doctors
אישה יושבת על כיסא רופא שיניים. ShutterStock
בזכות הזום, הידע גדל ומתפתח/ShutterStock

רפואת שיניים בזום

בשנה האחרונה אנחנו עדים למגמה מעניינת בתחום ההשתלמויות והכנסים המקצועיים. אם בעבר רופא השיניים טס ברחבי העולם כדי ללמוד ולהשתלם בתחומו הרי שכיום הוא יכול להיחשף למידע מקצועי רב ומגוון ואף להתנסות בשיטות טיפול חדשניות במשרדו דרך תוכנת הזום ובאמצעות ערכה שנשלחת אליו בדואר מבעוד מועד. נוסף לכך כבר היום אנחנו רואים שיותר ויותר השתלמויות מקצועיות עוברות דרך תוכנת הזום ומאפשרות להביא לישראל טכנולוגיות חדישות ולשלב אותן במקצועיות רבה בטיפולי השיניים.

לייצר שתלים מהשן שנעקרה

אחד מתחומי המחקר המתקדמים והמסקרנים ביותר כיום הוא שיבוט של איברים שונים למשל שיבוט של יריעות של תאים כדי לייצר רקמת עור. ברפואת השיניים המצב מורכב יותר כי לשיניים יש מספר רקמות מיוחדות - שכבת האמייל החיצונית, שכבת הדנטין, כותרת השן והשורש. יחד עם זאת תחום המחקר בוחן אפשרות להשתיל בפיו של אדם שתל ששובט משן שנעקרה והדבר ייעשה באמצעות בידוד של תא ושיבוט שלו - כך שלמעשה יהיה ניתן להשיג את אותה הצורה ואת אותו הגוון של השן כפי שהיתה בתחילתה.

לסיכומו של עניין, בשנים האחרונות אנחנו רואים כיצד רפואת השיניים מתמקדת בשיפור הפערים הקיימים באמצעות טכנולוגיה במטרה להקל על סבלו של המתרפא ובמטרה לקצר את משך זמן הטיפול. הדבר בא לידי ביטוי בשימוש בטכנולוגיה שמחליפה פעולות פיזיות וכן בשילוב של חומרים מתקדמים שמטרתם לשמר ככל הניתן את השן הטבעית. יחד עם זאת, עם כל ההערכה לשינויים הטכנולוגיים אסתטיקת החיוך נותרה בעינה ומחושבת על פי יחס הזהב הקיים בטבע (כפי שקבע לאונרדו דה-וינצ'י) - היחס שבין האף לבין העיניים, עצמות הלחיים והסנטר. יחס הזהב מופיע בטבע ובאדריכלות ומגדיר מהו היופי כפי שהוא נתפש בעיני המתבונן. בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת נוכל להשיג את יחס הזהב במהירות וביעילות רבה יותר מהעבר.

הכותב הוא ד"ר עופר אלטברגר, מנהל מרפאת חיוך ראשון בראשון לציון, שמהווה מרכז רפואי למגוון רחב של טיפולי שיניים לכל המשפחה, השתלות, יישור שיניים, טיפול שורש, שיננית, גז צחוק, טיפול נגד הפרעות שינה ואסתטיקה. לביקור באתר המרפאה לחצו כאן

ד"ר עופר אלטברגר, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully