וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני שאתם קונים משקפי שמש - בדקו את הדברים הבאים

חווה בלום, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 9:54

משקפי השמש הן מוצר צריכה בסיסי עבור הישראלי הממוצע ואחד מאביזרי האופנה הנמכרים ביותר. חברות המותגים הגדולות בעולם מייצרות משקפיים, אך פרט לחשיבות האופנתית, משקפי השמש הומצאו קודם כל מסיבות בריאותיות. למה חשוב לשים לב? כל הפרטים בכתבה

משקפי שמש. ShutterStock
איך קונים משקפי שמש היום?/ShutterStock

אז מה צריך לדעת לפני שקונים משקפי שמש? וכיצד נוכל לוודא שהמשקפיים שאנו קונים באמת מספקים לנו הגנה? חווה בלום, מומחית בתחום האופטיקה עם ניסיון של מעל 40 שנה ובעלת החנות אופטיקה בלום ברחובות, העניקה לנו מספר עצות זהב:

1) בדיקת עיניים - הרבה אנשים לא מבינים שיש להם בעיה אופטית, הם חושבים שהם רואים הכי טוב, ולא כך הדבר. יש אנשים שיכולים לקנות מהמדף וזה בסדר, אבל להרבה אנשים יש בעיית עיניים שלפעמים הם לא מודעים אליה. הדבר יכול להיות מסוכן בזמן נהיגה או בפעילות יום יומית. בן אדם לפתע מגלה שהמשקפיים שקנה לא מתאימות לו, ורק מעצימות את בעיית הראייה שהייתה קיימת עוד קודם לכן.

2) חפשו את תו התקן - כשקונים משקפי שמש, חשוב לחפש את תו התקן והאישור שהעדשה אכן מסננת 100% קרינת UV מהשמש. יש עדשות סטנדרטיות ויש עדשות פולוראיד (מקוטבות) שמסננות את הקרינה בצורה אופטימלית ומונעת סנוור. עדשות פולארויד הן עדשות עם טכנולוגיה מקטבת שמספקת את ההגנה הטובה ביותר מפני סינוור. העדשות מתפקדות כמו תריס שחוסם את ההשתקפויות הללו. הטכנולוגיה המקטבת יכולה להיות בעדשות פלסטיק או זכוכית, היא יכולה להגיע כציפוי לעדשה או מובנת בתוך העדשה. הרכבת משקפי פולארויד לאורך שעות מרגיעה את העיניים ולכן מומלצת ביותר למרבים בנהיגה או לאנשים ששוהים רבות בשמש.

3) הגיל כן משנה - כשעוברים את גיל 45, המרשם (מספר) עשוי להשתנות. רוב האנשים נוטים לשים משקפיים למרחק ולעתים הם לא מצליחים לראות אפילו את המחוגים באוטו. הפתרון האידיאלי למצב הזה הוא משקפי מולטיפוקל. גם בגיל צעיר, השמש עלולה לעשות נזק בלתי הפיך לעיניים, ובמיוחד בחודשי הקיץ כשהעיניים חשופות יותר לקרינת השמש. לכן, גם ילדים זקוקים למשקפי שמש.

פוטוכרומטיק - כדאי לשאול לפני שקונים

עדשות transition, או בשמם המקצועי עדשות פוטוכרומטיק, נחשבות לחידוש הפופולארי והנמכר ביותר בשנים האחרונות בתחומן. העדשה מתכהה בשמש וחוזרת לבהירות בחלל ללא אור שמש ובכך מבטלת את הצורך בהחלפת משקפיים במעבר חוץ לפנים. העדשות מספקות הגנה כפולה מפני קרינת ה-UV ומפני סנוור, ונמצאו מועילות לתפקוד ובריאות העין לטווח ארוך. משקפיים עם עדשות פוטוכרומטיות ימנעו את הצורך בהחלפת משקפיים ממשקפי שמש וראיה, ופרט ליתרונות האופטיים, העדשות קיימות במגוון רב של גוונים ובדרגות כהות שונות ומספקות מראה אופנתי במיוחד.

חווה בלום, בעלת אופטיקה בלום ברחובות

חווה בלום, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • משקפי שמש
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully