וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב של טכנולוגיה מתקדמת בהשתלות שיניים

בשיתוף zap doctors

25.10.2021 / 12:30

הפיתוחים החדשים בתחום השתלות השיניים מפחיתים משמעותית את זמן ההחלמה, משפרים את תוצאות ההליך והופכים אותו לנוח הרבה יותר עבור המטופל

מפיין CARE שיניים טוב לדעת. ShutterStock
שיניים/ShutterStock

שיניים הן לא משהו שניתן להפריז בחשיבותו: מלבד תפקידן בלעיסת מזון, הן משפיעות מאד על החיוך שלנו ועל מראה הפנים שלנו. עם הזמן, חלקנו מאבדים שיניים, בין אם כתוצאה מנסיגת חניכיים חמורה המגיעה עקב מחלת חניכיים, בין אם כתוצאה מהזנחת השיניים המגיעה עד לכדי ריקבון השן ובין אם מטראומה, חבלה, תאונה וכדומה. במצבים אלו, נאלצים לפנות להשתלת שיניים, כדי להחזיר לעצמנו את החיוך, את התפקוד, הלעיסה, ולמעשה את איכות חיינו בחזרה.

השתלת שיניים היא הליך כירורגי פולשני, ובשל כך מרתיע לא מעט אנשים. אולם בתחום השתלות השיניים, הופיעו שינויים טכנולוגיים רבים בשנים האחרונות, אשר עם הזמן הופכים רווחים יותר ויותר. שוחחנו עם ד"ר רפאל סריקוב ממרפאת סדרי-סמייל (SedriSmile), כדי ללמוד על החידושים בתחום השתלות השיניים.

השתלת שיניים ממוחשבת

"המונח 'השתלת שיניים ממוחשבת' נזרק לא מעט לחלל האוויר בשנים האחרונות", אומר ד"ר סריקוב, "אולם לא כולם מבינים מה זה בדיוק אומר. לא מדובר במחשב שמבצע את ההשתלה, אלא מחשב שמסייע לבצע את ההשתלה. המשמעות של השתלה ממוחשבת הינה עצם התכנון המקדים להשתלת השיניים הנעשה במחשב, בסיוע תוכנות תלת ממדיות המאפשרות לנו למקם את השתלים העתידיים בדיוק בחתך העצם המתאים לנו ביותר על פי צילום הסיטי המקדים לתהליך.

לפני ההשתלה, אנו סורקים את הפה באמצעות סורק אינטרה-אוראלי ומבצעים צילום סיטי. בעזרת נתונים אלו אנו מקבלים מיפוי תלת ממדי מדויק של חלל הפה; המיפוי הזה מאפשר לתכנן את הליך ההשתלה בצורה מדויקת. לאחר מכן, מדפיסים סד כירורגי במדפסת תלת ממד, וזאת לצורך החדרת השתלים דרך הסד בצורה מדויקת ללסת של המטופל. בעבר וגם כיום בחלק מהמרפאות, הרופא היה מחדיר את השתל על פי מה שרואות עיניו, ועל פי ניסיונו, וגם אם היה מדובר ברופא מאד מוכשר, לעתים היו טעויות. הטכנולוגיה הממוחשבת מאפשרת תהליך חלק ופרדקטבילי הרבה יותר, שנעשה בדיוק המירבי ובסיכון המינימלי ביותר בהתאמה אישית ללסת של המטופל".

PRF

"חידוש נוסף שקיים בתחום השתלות השיניים, אם כי לא מאד נפוץ עדיין", אומר ד"ר סריקוב, "הוא השימוש ב-PRF (קיצור של Platelet-Rich Fibrin, כלומר פיברין עשיר בטסיות דם). ה-PRF מסייע בהליכים של רגנרציות והשתלות עצם מודרכות, עבור אלו הסובלים מחוסר בעצם, ולמעשה מסייע לתהליך קליטת האיחוי והקליטה של שתל העצם בלסת.

הפרוצדורה הנעשית היא לקיחת דם מן המטופל, אל תוך מבחנות מיוחדות אשר מסתובבות בצנטריפוגה מיוחדת, שזו מפרידה את הדם לפאזות שונות ומבודד את הפיברין והטסיות. את התוצר הזה אנו מטמיעים ברקמת העצם המושתלת במטופל; היות והרקמה מועשרת בטסיות של המטופל, הגוף של המטופל מקבל את הרקמה בטבעיות רבה יותר, וההחלמה נעשית בצורה טובה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מקדחי אוסאודנסיפיקציה (Osseodensification)

"מטופלים רבים נחרדים רק משמיעה של צלילי המקדח של רופא השיניים", אומר ד"ר סריקוב. "עם זאת, המקדחים והפרקטיקות כיום מתקדמים הרבה יותר, נעימים הרבה יותר, וכואבים הרבה פחות. מעבר לכך, בשנים האחרונות נכנסו לשימוש בעולם השתלות השיניים מקדחים מיוחדים בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד: מקדחי האוסאודנסיפיקציה (OSSEODENSIDICATION). הם נראים אמנם כמו מקדחים רגילים, אך הם עשויים מחומר מיוחד וכן מסתובבים נגד כיוון השעון, מה שמסייע לשימור של העצם ודחיסתה, כלומר, הם לא מסירים בכלל עצם (כמו מקדחים סטנדרטיים), אלא מגדילים את היציבות הראשונית של השתל בו קודחים, וכך עוזרים בהאצת משך ההחלמה והאצת תהליך היקלטות השתל.

"כמו כן, מקדחים אלו מסייעים בפרוצדורות רגנרטיביות כגון הרחבת הרכס, והרמות סינוס זעיר פולשניות. אין ספק שמקדחים אלו שינו את פני עולם השתלות השיניים, וכיום כל מרפאה מתקדמת משתמשת במקדחים אלו והם רק צוברים יותר ויותר תאוצה".

מרפאת סדרי סמייל נמצאת ברחוב בן גוריון 28 בקרית מלאכי. ניתן לקרוא חומרים מקצועיים נוספים באתר המרפאה, וכן ניתן להציץ גם בדף הפייסבוק או להתקשר לטלפון 053-7106374

קבוצת זאפ, בשיתוף zap doctors
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully