וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק מושלם: זו הדרך להשתלת שיניים מוצלחת

ד"ר ניסים לוי, וואלה! בריאות בשיתוף zap doctors

17.10.2021 / 7:48

בעבר, רופאי השיניים החליטו על מיקום השתל במדידה ידנית, שגרמה לאי דיוקים, טעויות רבות ואף דחיית השתל. היום, בעזרת סד כירורגי אפשר לבצע השתלות מכל הסוגים בדיוק של מילימטרים, וכך להעלות דרמטית את הסיכוי להשתלה מוצלחת

אילוסטרציה. ShutterStock
היום הכל מדויק. השתלת שיניים/ShutterStock

שתלים הם אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר בתחום של שיקום הפה. הם מאפשרים למטופלים רבים שחסרות להם שיניים בכל אזור בפה, ליהנות מפה מלא שיניים, מאכילה ולעיסה של כל סוגי המזון וכמובן ממראה אסתטי.

החדרת שתלים מוצלחת תלויה קודם כל ברמת הדיוק של החדרת השתל: "בשיטה הידנית החדרת השתלים הייתה מאוד מורכבת, ולעיתים לא מדויקת. צריך להבין שהחדרת שתל חייבת להיות בדיוק של מילימטרים ובשיטה הידנית קשה מאוד להגיע לרמת דיוק כזו", אומר ד"ר ניסים לוי, רופא שיניים המתמחה בהשתלה בעזרת סד כירורגי, "לפעמים הקידוח לא היה מדויק ולא הוחדר בדיוק למקום הנכון, בעיקר באזורים צפופים, בזויות מורכבות או כאלה הקרובים לעצב. כתוצאה מכך, גם אם השתל נקלט כאשר הוא מוקם בזווית לא נכונה היה קשה מאוד להרכיב עליו את המבנה והכתר".

בעיה נוספת בשיטה זו הייתה החדרת שתלים במקרים של מחסור בעצם. בשיטה הידנית, אם המטופלים סבלו ממחסור בעצם, היה עליהם לעבור תהליך כירורגי לא פשוט עם החלמה ממושכת, שהאריך הטיפול בכמעט שישה חודשים. שיטת הסד הכירורגי פותרת את הבעיות האלה, ומבטיחה שהשתל ייכנס בדיוק למקומו על פי התכנון המוקדם.

אין מקום לטעויות

הסד הכירורגי הוא תבנית ממוחשבת של הלסת, המודפסת בתלת ממד דרכה רופא השיניים מחדיר את השתלים. בשלב הראשון הרופא יבצע סריקה אינטר-אוראלית ומדידה מארבעה כיוונים של כל מבנה הלסת ושל כל אחת מהשיניים בנפרד, וכן סריקה של כמות העצם בלסת. לאחר שמתקבלת התמונה התלת ממדית של הסורק, רופא השיניים יכול לתכנן את ההשתלה ולהחליט מה יהיה מיקום השתלים, באילו זוויות לקדוח, מה יהיה הרווח בין השתלים וכדומה.

את התכנון והסריקות הרופא שולח למעבדה מיוחדת, בה הטכנאים מומחים בשיטת הסד הכירורגי. במעבדה יכינו את הסד הכירורגי, שיכלול חורים קטנטנים דרכם יבצע הרופא את הקידוח, "הסד הכירורגי מונע תזוזות קטנות של המקדח ולא משאיר מקום לטעויות", אומר ד"ר לוי, "זה חשוב במיוחד אם קודחים בלסת התחתונה, באזור בו יש עצב שעלול להיפגע, ובלסת העליונה בה עלולים לחדור למערות האף אם התכנון לא מדויק".

הסד הכירורגי מתאים במיוחד גם למקרים של שתלים בשיניים הקדמיות שממוקמות בהטיה לכן כל אי דיוק, קידוח בזווית לא נכונה או מיקום שתל לא מדויק, יכולים להוביל לכך שהשיקום לא ייראה אסתטי.

לקריאה נוספת מאת ד"ר לוי: "חרדה דנטלית? אפשר להירגע! לפרטים>>

שתל דנטלי. ShutterStock
אין מקום לטעויות. שתל דנטלי/ShutterStock

השימוש מתרחב

השימוש בסד כירורגי מתרחב מידי שנה בזכות התוצאות המצוינות והשיקום המוצלח, אך עדיין רופאים רבים לא משתמשים בשיטה, " לא כל רופאי השיניים שמבצעים השתלות משתמשים בשיטה הזו, אם זה בגלל העלות הגבוהה יותר או מסיבות אחרות" אומר ד"ר לוי, "לכן חשוב לוודא לפני שמבצעים השתלה באיזו שיטה הרופא משתמש, כדי להימנע מטעויות וליהנות משתלים מדויקים שמחזיקים מעמד לאורך שנים. כאשר שתל ממוקם בזווית לא נכונה או לא מדויקת, מופעלים עליו כוחות עצומים, הגורמים לשחיקת עצם ויכולים להוביל למצב שההשתלה נכשלת או שהשתל לא מחזיק מעמד. לכן גם אם ההשתלה יקרה יותר, העובדה שהשתל מחזיק מעמד הרבה יותר שנים, יכולה לחסוך השתלה חוזרת".

סד כירורגי משתלב היטב עם כל שיטות ההשתלה כמו All on four, ומתאים לכל סוגי ההשתלות, מהשתלה בודדת ועד מקרים של השתלות מורכבות, לסתות מחוסרות שיניים ושיניים קדמיות.

ד"ר ניסים לוי, עוסק בשיקום הפה, מטפל בסובלים/סובלות מחרדה דנטלית לרבות ילדים. לפרטים נוספים וקביעת תור לייעוץ וטיפול במרפאתו במרכז ת"א, התקשרו: 077-9968716

ד"ר ניסים לוי, וואלה! בריאות בשיתוף zap doctors
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully