וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לדרך: המדריך לנסיעה ברכב עם תינוק

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 15:05

החג הקרוב הולך לכלול לא מעט נסיעות מחוץ לבית והורים טריים תוהים מתי כדי לתזמן את הנסיעה עם התינוק ומה עושים אם הוא לא מפסיק לבכות? קבלו טיפים לנסיעה בטוחה ורגועה ממדריכת הורים מנוסה

נסיעה לבד ברכב עם תינוק יכולה להיות חוויה מלחיצה. גם אם מדובר בנסיעה קצרה, רבים מתמודדים עם הפחד - מה אם הוא יבכה, מה אם הוא ירצה משהו באמצע הנסיעה בכביש המהיר, מה אם ייפול לו המוצץ ועוד ועוד. שירון אלטר, מדריכת התפתחות, שינה והובלה הורית, מציעה מספר כלים שיפיגו במעט את החששות ויאפשרו לכם לצאת לנסיעה בטוחה עם התינוק, ורגועה עד כמה שאפשר:

טיימינג זה (כמעט) הכל
אז מתי אתם בוחרים לנסוע עם התינוק? אם התינוק שלכם הוא מאלה שנרדמים ברכב, תזמנו את הנסיעה בסמוך למועד שבו הוא צריך לישון. אם לא, עשו בדיוק ההפך, כלומר - אל תיכנסו לנסיעה כאשר התינוק בעייפות יתר. בשני המקרים, עדיף לבחור בזמן בו התינוק רגוע ונינוח, אחרי אוכל ועם חיתול מוחלף, כמובן.

הכנות לפני הנסיעה
בקיץ, כאשר טמפרטורת הרכב החונה עולה, רצוי לעשות הכנות מקדימות ולהפעיל את המזגן ברכב לפני שמכניסים אליו את התינוק, משמע - לחכות בצל בחוץ כמה דקות. זכרו כי גם רצועות ואבזמי הבטיחות עלולים להיות רותחים והמגע של הבייבי בהם יהיה לו לא נעים, בלשון המעטה. אם מדובר ביום קר למדי, הדליקו את החימום באוטו וכעבור כמה דקות, במידת האפשר, הכניסו אליו את התינוק.

תינוק באוטו. ShutterStock
תשארו רגועים גם אם יש בכי וסעו בזהירות. תינוק באוטו/ShutterStock

התמודדות עם בכי במהלך הנסיעה
כדי לשמור על הבטיחות, הקפידו להישאר במצב מנטלי רגוע ולא להיכנס להיסטריה גם אם בכי התינוק מתחזק. תרגלו נשימות עמוקות, דברו אליו או נסו להשמיע לו צליל מונוטוני ורגוע, שירגיע גם אתכם. התינוק ירגיש שנרגעתם ועשוי להירגע גם הוא. טיפ נוסף הוא להשמיע לו שיר (קצבי או רגוע, מה שעובד) שיפסיק ולו לרגע את הבכי. במידה והתינוק לא עושה סימני הירגעות, עצרו בצד בבטחה, הרגיעו אותו ותנו לו את מה שהוא צריך (מוצץ, אוכל, חיבוק) וכשתרגישו שהכל בסדר - חזרו לנסיעה.

בקיץ - זיהוי סימני חום
אם לכן חם ברכב, סביר להניח שגם לתינוק שלכן. הגבירו את המזגן ודאגו להצללה לחלונות הרכב שמפחיתה מעט את עוצמת החום הנפלט מקרני השמש וגם מגינה על עורו העדין מקרינתן.

אביזרים ומשחקים
יש לא מעט אביזרים שיכולים לסייע לכם במטרה - לנסוע ולהגיע בשלום עם תינוק רגוע. רכשו מראה אותה ניתן למקם על הכיסא של התינוק (שנמצא נגד כיוון הנסיעה) ולתקשר איתו. אפשר לרכוש גם קשת שמתחברת לכיסא ותעסיק את התינוק וכן גם רעשנים ונשכנים קטנים, אך יש לקחת בחשבון שהתינוק יפיל אותם ואז תצטרכו לעצור בצד, לקול תלונתו, ולהרים אותם.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully