וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנת שיניים ביתית באמצעות סד - זה עובד

ד"ר עאדל עטאללה, וואלה! בריאות בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 11:19

הלבנות השיניים צברו פופולריות רבה בשנים האחרונות. אחת מהן היא הלבנה באמצעות סד שנחשבת לשיטה יעילה ובטוחה הנעשית בהנחיית רופא שיניים. כיצד מתבצע התהליך, למי הוא מתאים ומה לגבי תופעות לוואי? לקרוא ולחייך

הבהרת שיניים. ShutterStock
כולנו רוצים שיניים לבנות/ShutterStock

הפרסומות בטלוויזיה, שלטי החוצות ומגישי החדשות הפוטוגניים - בכל מקום צצים להם אנשים יפים עם חיוך ענק שחושף שיניים לבנות. הלבנות שיניים הפכו למבוקשות ביותר בשנים האחרונות גם בקרב הציבור הרחב, אבל אם אתם שוקלים לבצע את הפרוצדורה, כדאי שתייעצו עם רופא השיניים שלכם, שיוכל להסביר לכם מהי הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר עבורכם ביותר להשיג שיניים לבנות.

חשוב לציין שלא כל חומר מלבין יכול לתקן את כל סוגי הכתמים. הלבנה לרוב מתאימה לאנשים בעלי שיניים צהובות, אולם שיניים חומות עשויות שלא להגיב לה בצורה מספיק אפקטיבית, ושיניים עם גוונים אפורים עלולות לא להלבין בכלל. כמו כן, הלבנה לא תעבוד על ציפויים וכתרים. בנוסף, סביר מאוד שהלבנת שיניים לא תהיה יעילה אם הסיבה העיקרית לשינוי הצבע היא נטילת תרופות או טראומה לשן, שבמקרה כזה מצריכה הלבנה פנימית.

אבל לפני שנדבר על תהליך ההלבנה, בואו נדבר רגע על הסיבות שמובילות לשיניים צהובות או מוכתמות. ובכן, גנטיקה, איכות היגיינת הפה היומית, שימוש קבוע בתרופות, גיל, עישון, טראומה (תאונה/חבלה) ואפילו סוג המזון או המשקאות שאנחנו צורכים - לכל אלה יש השפעה רבה על צבע השיניים שלנו.

התהליך

באופן כללי, מוצרי הלבנה מכילים אחד משני חומרי הלבנה:

• hydrogen peroxide

• carbamide peroxide

חומרים אלה למעשה שוברים את הכתמים לחתיכות קטנות יותר, מה שהופך את הצבע לפחות מרוכז ואת השיניים בהירות יותר.

שיטת הסד הביתי פשוטה מאוד לתפעול: המטופל מגיע למרפאה, הרופא מבצע את המדידות ומכין במעבדה את הסד שעשוי מסיליקון, בהתאם למודל מדויק של השיניים. לאחר מכן, המטופל חוזר הביתה עם סד ההלבנה ועם מזרקים המכילים את חומר ההלבנה, אותו הוא מזריק לתוך הסד. הסד מולבש על השיניים למשך מספר שעות (או למשך כל הלילה) וכך החומר מלבין בהדרגה את השיניים. התהליך יכול להמשך בין ימים לשבועות.

לקריאה נוספת:

כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים ממוחשבות>>

אישה מוציאה לשון. ShutterStock
מה הדרך הנכונה להלבנת שיניים?/ShutterStock

ומה לגבי תופעות לוואי?

חשוב לדעת כי כל מוצרי ההלבנה יכולים לגרום לרגישות בשיניים למשך תקופת הטיפול. אולם, מכיוון שמוצרי הלבנה ביתית מתונים יותר מהלבנה המתבצעת במרפאה, הסיכוי שהם יגרמו לרגישות קטן יותר לעומת הסיכוי בעת ביצוע הלבנה במרפאה. הסד יכול לשמש את המטופל גם לטיפולי תחזוקה המומלצים בכל מספר חודשים.

לסיכום: הלבנת שיניים באמצעות סד, היא שיטה בטוחה וידידותית שמאפשרת למטופלים רבים ליהנות משיניים לבנות יותר בתוך ימים עד שבועות. חשוב להתייעתץ עם רופא השיניים המטפל לפני תחילת התהליך, על מנת לוודא שהוא אכן מתאים לסוג השיניים הרלוונטי.

ד"ר עאדל עטאללה D.M.D, רופא שיניים

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

ד"ר עאדל עטאללה, וואלה! בריאות בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully