וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתוח שנה בקלות: טיפים להתנהלות עם תינוק בארוחות החג

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 7:42

תינוק קטן יכול לשבש את שגרת ערב החג כפי שהכרת אותה. הנה כמה המלצות שיעזרו לך ולו לשרוד את הערב וגם ליהנות

שנה חדשה מתחילה בהתארגנות. יש מי שטורחים על הסירים וסידור השולחן, יש מי שמקדימים לצאת לארוחת החג לפני הפקקים ויש מי שחושבות מראש ומסדרות הכל על מנת שלתינוק ולהן יהיה ערב נעים. אם אתן אמהות לתינוקות קטנים, כנראה שהסוג השלישי הוא הרלוונטי לכן ביותר.

שלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת משפחתית ומדריכת הורים, משתפת בכמה טיפים לאמהות לקטנטנים שנועדו להקל עליכן את ערב החג, בין אם אתן מתארחות או מארחות בעצמכן (קבלו צל"ש על זה). שנתחיל?

לאפליקציית JAMA >>>

הקפידו על סדר היום של התינוק עוד מהבוקר
דאגו לכך שהילד לא יפספס ארוחה או שינה, כדי שלא יגיע לארוחת החג כשהוא עייף, רעב או חסר שקט. נסו לעזור לו לישון טוב את שינות היום וספקו לו תנאים אידיאליים - חושך, שקט והרבה הזדמנויות לתנועה בין לבין, במהלך היום.

הכינו מראש את כל מה שאתן צריכות
חיתולים, אוכל, מוצץ, בגדים להחלפה (כאלו נוחים, שיחליפו את האאוטפיט החגיגי), צעצועים מוכרים מהבית - חשוב לארוז את כל אלה איתכן בתיק. שקלו אפילו לקחת איתכן את האוניברסיטה של התינוק, כך שתוכלו להניח אותו עליה, כשאתן אוכלות וכך הוא יעסיק את עצמו.

תינוק משחק באוניברסיטה. ShutterStock
קחו את זה אתכן. אוניברסיטה לתינוק/ShutterStock

הקדימו את היציאה
במידת האפשר, צאו מוקדם מהבית והגיעו ראשונים לארוחת החג. הפקקים יכולים להתיש גם את התינוק (לא רק אתכן), וכדאי להגיע לפני כולם כדי שהוא יתרגל לסביבה החדשה ולא ייכנס למקום הומה אנשים.

תזמנו את ההאכלה שלו קרוב לשעת הארוחה
כך תוכלו אתן ליהנות משולחן החג ולאכול אוכל חם באמת. אם התינוק כבר בשלב המוצקים, ארזו לו מנה מהבית. אתן לא יודעות מה בדיוק יגישו בארוחה ואם התינוק יזרום על המאכלים בה.

אל תשכחו מנשא
רבות דיברנו על יתרונותיו של המנשא, וגם בערב החג הוא לא יאכזב אתכן. קחו אותו איתכן והציעו לתינוק מגע, תנועה וקרבה אם הוא ידרוש זאת.

שימו לב לסימני עייפות
גבות אדומות, עיניים בורקות או חוסר שקט המאפיין את התינוק שלכן - היו ערות לסימני העייפות של הבייבי ואל תנסו למשוך אותו. כן, גם אם חמותכן תלחץ עליכן ותרצה עוד קצת ליהנות מהנכד - סרבו בנימוס. מומלץ להיכנס לחדר שקט וחשוך בבית בו אתן מתארחות ולעזור לתינוק להירדם שם.

דאגו לסביבת שינה נוחה
אם אכן תרדימו את התינוק בבית בו תתארחו, התארגנו מראש על סביבת שינה נוחה. לול קמפינג? עגלה? עריסה של הסבתא? אתן יודעות הכי טוב. אם החדר רחוק מאזור האוכל, קחו איתכן מצלמה ניידת כדי שתוכלו להיות קשובות לתינוק ועדיין לשבת סביב שולחן החג.

ולסיכום, היו כמו שיותר רגועות ונסו ליהנות ולא רק להיות דרוכות שמא התינוק יבכה או יצטרך משהו. נצלו את העובדה שיש הרבה בני משפחה שישמחו לסייע, ומצאו את האיזון בין לשחרר קצת לבין להיות קשובות לצרכים של הילד שלכן. חג שמח!

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully