וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים למעבר דירה כשיש תינוק או פעוט בבית

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 8:21

לעבור דירה זה לא קל, ולעבור דירה עם ילד קטן - זה בכלל אתגר. אז אספנו כמה כלים שיקלו על כולכם את המעבר. הנה כל הפרטים

בטח כבר יצא לכן לעבור כמה דירות בחייכן, ואתן זוכרות היטב שלא מדובר במשימה פשוטה. מציאת הדירה, האריזה, הניקיון והפריקה - כל אלה לא הופכים פשוטים יותר כאשר לתמונה מתווסף גם תינוק או ילד קטן. הרי גם את חפציו צריך לארוז, לטפל בו תוך כדי התעסקות בחבלי המעבר וכמובן להתחשב בשינוי שגם הוא הולך לעבור עם הכניסה שלכם לבית חדש. אז מה צריך לקחת בחשבון במעבר דירה עם ילד? הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכן לפני, במהלך ולאחר המעבר:

הכינו את הילד למעבר (בהתאם לגילו)
אם מדובר בתינוק קטנטן, לא תוכלו ממש לדבר איתו על מעבר הדירה ולצפות שיבין, אך ככל שעולים בגיל רצוי שתעשו הטרמה עם הילד לקראת השינוי הצפוי. אמרו לו שהולך להיות לו חדר חדש ויפה עם מקום לצעצועים שלו, אם הוא יקבל מיטה חדשה - ציינו זאת בפניו, וכדאי מאוד לקחת אותו לבקר בדירה החדשה גם אם היא עדיין ריקה. ההיכרות עם המקום החדש תחזק אצלו את הביטחון כשיגיע רגע האמת (המעבר) ואתן תוכלו לעודד אותו להתחבר למקום החדש: לפתוח ביחד את החלון ולהסתכל על הנוף, לפתוח את ברז המים וכל מה שיאפשר לו להרגיש קרוב ושהוא חלק מהבית החדש.

אריזת ארגזים למעבר דירה. ShutterStock
לשלם למישהו אחר שיעשה את האריזה עבורכם יכול מאוד להקל על הורים לילדים קטנים. אריזת ארגזים/ShutterStock

התארגנו מראש על עזרה באריזה ופריקה
זאת כמובן המלצה, אך הורים רבים מעידים שבעלי מקצוע שמגיעים ומבצעים את מלאכת האריזה ולאחר מכן - הסידור והפריקה, מקלים מאוד על המעבר. הארגזים הולכים למלא עוד מעט את הבית, בארונות יש לא מעט חפצים וגם הצעצועים של התינוק מפוזרים בכל מקום. קשה להשתלט על זה לבד, ולפעמים כדאי לשלם למישהו שיוריד את המטלה הזאת מהראש. גם הפריקה והסידור בבית החדש יכולים להיעשות על ידי אנשים חיצוניים שזהו תפקידם ואתן תוכלו להיכנס בראש שקט ולהשקיע את מרצכן בשינוי שעובר הילד שלכן (וגם אתן).

התארגנו על עזרה ביום המעבר עצמו
מי יהיה עם הילד בשעות הקשות של המעבר? האם הוא יהיה בגן? מי יאסוף אותו כשאתם "תבלו" עם המובילים? חשוב לדאוג לדברים האלה מראש. קבעו עם סבא וסבתא או בייביסיטר ודאגו שלילד תהיה תעסוקה בשעות הקשות ביום המעבר ושהוא לא יהיה חלק מכל הבלאגן. אתן הולכות להיות עסוקות ויהיה לכן קשה לתמרן בין המעבר לבין צרכי הילד.

אמא מחבקת ילד במיטה. ShutterStock
התכוננו לאפשרות של קשיי הסתגלות לבית החדש ואפילו רגרסיה בהרגלים מסויימים כמו שינה או גמילה/ShutterStock

הכינו ארגז קל לזיהוי עם חפצים חשובים של הילד
אם הילד מחובר מאוד לבובה מסוימת או קשור לחפץ מעבר כלשהו - דאגו לארוז את הכל בארגז אותו תפתחו מיד עם ההגעה לבית החדש. אל הארגז הזה הכניסו גם מוצצים, כמה בגדים, מצעים וכדומה כדי שיהיו "בשלוף" לרגע שהילד יזדקק להם. אתן יודעות מה חשוב לילד שלכן ולכן אל תתנו לדברים האלה להתמסמס בין שאר הארגזים.

קחו בחשבון קושי רגשי או רגרסיה סביב המעבר
יכול מאוד להיות שלילד יהיה קשה להירדם בבית החדש והוא ידרוש נוכחות פיזית של אחד מהוריו בזמן ההרדמה, אפילו שהוא כבר רגיל אחרת. הגיוני מאוד שיהיו התעוררויות מרובות או מוקדמות וכן רגרסיה בעשיית צרכים לילד שכבר זמן רב ללא חיתול. קבלו זאת בהבנה והכילו את התגובות הרגשיות של הילד לשינוי הגדול שעבר עליו. שדרו ביטחון והתאזרו בסבלנות - כמו כל דבר, גם זה יעבור.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully