וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכיב המפתיע שעוזר להפחית מתחים באופן טבעי

בשיתוף נווה פארמה

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 7:49

החיים מלאים במתח וחרדות ו-30% מהישראלים צורכים תרופות נוגדות דיכאון. בעיות כלכליות ומשפחתיות, מלחמה ועוד העלו את רף החרדה הקיומית לגבהים חדשים אצל מבוגרים וילדים כאחד. אז מה עושים? את הפתרון המפתיע תגלו דווקא אצל תבלין הזעפרן

בווידיאו: איך כמוסות זעפרן משפרות את מצבנו?/נווה פארמה

** המידע לעיל איננו תחליף לייעוץ רפואי מוסמך

איך מגיעים לאיזון פנימי ונפשי מבלי לקחת תרופות המכילות כימיקלים? היכן ניתן למצוא פתרונות עם מרכיבים מהטבע?

חברת "נווה פארמה", שנוסדה בשנת 1996, מציעים מוצרים טבעיים המבוססים על תבלין הזעפרן והמיועדים לטיפול ברפואה הנפשית. הורדת המתח והדיכאון, הפחתת חרדות, שיפור בעיות קשב וריכוז, והענקת תחושה נעימה ומצב רוח טוב לאורך כל היום.

נווה פארמה. ShutterStock
תבלין הזעפרן ועכשיו, במוצרים טבעיים של נווה פארמה/ShutterStock

דברים שלא ידעתם על תבלין הזעפרן

הזעפרן הינו תבלין המופק מצלקת פרח הכורכום ונחשב ליקר שבתבלינים. כינויו הוא "הזהב האדום" וזאת בשל הקושי בהפקתו, הנעשית בעבודת יד. להפקת חצי ק"ג של התבלין דרושים כ-100,000 פרחים. כל אחד ודאי מכיר אותו מהמטבח כמשמש לתיבול תבשילים ומרקים, אולם האם ידעתם שתכונותיו הרפואיות ידועות מזה 3,000 שנה?

הזעפרן מכיל מרכיבים פעילים כמו "קרוצין", החומר הפעיל העיקרי בו ו"קרוציטינום". שני מרכיבים אלו פועלים יחדיו כמדכאי דיכאון. עוד מרכיב חשוב הוא "הספרנל", שחדירתו לגוף מפעילה מנגנון פנימי היוצר אנדו-קנאביס (קנאביס המופק על ידי הגוף עצמו) ולכן יעיל גם כנגד כאבים. הזעפרן מאזן את רמות הדופמין - מוליך עצבי שיוצר תחושת חיות, והוא מעלה את התשוקה המינית ומביא למצב רוח מרומם. הוא אף ידוע כמנטרל בעיות קשב, ריכוז ודיכאון.

נווה פארמה. ShutterStock
מתח? חרדות? יש פתרון/ShutterStock

מה בין תרופות נוגדות דיכאון ובין כמוסות הזעפרן?

הנוטלים תרופות נוגדות דיכאון סובלים לפעמים מתופעות לוואי של השמנת יתר, ירידה משמעותית בתפקוד המיני ובעיות שינה חמורות. גם נוטלי תרופת הריטלין, אשר משמשת כפתרון לבעיות קשב וריכוז, סובלים מתופעות לוואי לא ספורות. הסיבה לכך היא שתרופות נגד דיכאון פועלות על שני מוליכים עצביים - סרוטונין ונור-אדרנלין, אך אינן משפיעות על מוליך עצבי שלישי והוא הדופמין. עקב כך נוצר חוסר איזון מסוים הגורם בין השאר לתופעות הלוואי.

הזעפרן פועל על כל שלושת החומרים ומווסת גם את רמות הדופמין. בכך מביא הזעפרן לנטרול תופעות לוואי של תרופות נוגדות דיכאון ותורם לשיפור ההרגשה והתשוקה המינית. בנוסף, בניגוד לתרופות, כמוסות הזעפרן הן מחומרים טבעיים.

האם כמוסות הזעפרן הוכחו מחקרית?

על הזעפרן ישנם למעלה מ-1,000 מחקרים רפואיים שונים מרחבי העולם. באוסטרליה נערך מחקר עם 50 ילדים צורכי ריטלין, כאשר חצי מהקבוצה המשיכה לקחת את הריטלין והחצי השני את כמוסות הזעפרן. תוצאות המחקר הוכיחו יעילות זהה לכמוסות הזעפרן ולריטלין.

במחקרים מקבילים שנעשו עם קהל מבוגר, הסובל מדיכאון קל ובינוני, קיבלה קבוצה אחת את תרופת הפרוזק והשנייה את כמוסות הזעפרן. התוצאות הראו שיעילות הזעפרן שווה באותה מידה כמו תרופת הפרוזק ומובילה לירידה משמעותית ברמת הסטרס והחרדה ועלייה משמעותית במצב רוח ותחושת הקלה כללית.

מחקרים בארץ הראו כי 30% מהישראלים נוטלים תרופות נוגדות דיכאון. סקר מצא ש-50% מהם היו מעדיפים להשתמש במוצרים טבעיים ולא בכימיקלים וחומרים תעשייתיים. מחצית מנוטלי התרופות דיווחו על תופעות לוואי של השמנה, חוסר תפקוד מיני ובעיות שינה.

נווה פארמה. ShutterStock
טבעי ועם תוצאות דומות. זעפרן/ShutterStock

אילו מוצרים חדשים המבוססים על תבלין הזעפרן ניתן כבר למצוא על המדף?

3 מוצרים פורצי דרך, המבוססים על תבלין הזעפרן ומהווים את חוד החנית לטיפול בחרדות ולחץ, שיפור הריכוז, תפקוד מיני ובעיות שינה משווקים על מדפי המכירות. המוצרים מגיעים כקפסולות, וסוכריות ג'לי עם ובלי סוכר.

SAFFROX היא כמוסת הזעפרן הקלאסית. זהו המוצר הראשון, שהושק כבר לפני כשנתיים והוכח כבעל תוצאות יעילות במיוחד. המוצר מכיל, בנוסף לזעפרן, מרכיבים נוספים כמו מגנזיום, ונועד לחולי דיכאון קליני קל עד בינוני גם ללא חרדה, המחפשים את הפתרון הטבעי או שמכל סיבה כלשהי אינם יכולים ליטול תרופות כימיות. SAFFROX מסייעת בבעיות תפקוד מיני (לחולים הנוטלים תרופות מסוג SSRI) ולבעיות שינה.

נווה פארמה. יח"צ,
נווה פארמה/יח"צ

BE FOCUS - סוכריות ג'לי עם סוכר המיועדות כתוספת למי שסובל מ-ADHD, מבוגרים וילדים כאחד. לסובלים מבעיות של אובדן ריכוז וכאלה שטרם אובחנו כסובלים ADHD. סוכריות הג'לי משפרות את הריכוז ומעולות לתקופות של הפסקה מהתרופות, עם רק 4 קלוריות לסוכריה. הן משפיעות מיד ומאוד מומלצות בנוסף לבעיות קשב וריכוז, גם לפני בחינות או מבחן נהיגה.

נווה פארמה. יח"צ,
נווה פארמה/יח"צ

BE HAPPY - סוכריות ג'לי ללא סוכר, לבעלי תסמיני דיכאון עם או בלי חרדה שאינם מטופלים בתרופות היות שלא הגיעו לסף הקליני. הסוכריות מעלות את מצב הרוח כך שהנוטל אותן חש חסר דאגות וחרדות, ומלווה אותו תחושה נעימה שנשארת במהלך כל היום.

נווה פארמה. יח"צ,
נווה פארמה/יח"צ

למי מתאימות כמוסות הזעפרן?

כמוסות הזעפרן יכולות להתאים למגוון רחב של אנשים: אלו הסובלים מחרדה ופחדים, ללא מצב רוח, על הגבול האפור שטרם אובחנו ואינם רוצים ליטול תרופות וכימיקלים, למחפשים רוגע בהתנהלות היומיומית, למי שלוקח באופן קבוע תרופות נגד דיכאון, לילדים עם בעיות של קשב וריכוז הנוטלים ריטלין על בסיס קבוע ומעדיפים מוצרים הטבעיים, לאנשים הסובלים מבעיות שינה, לנשים בהיריון ואחרי לידה ועוד.

מחקרים הוכיחו כי 5-25% מהנשים סובלות מדיכאון אחרי לידה, וגם הגברים (1.2-25%) מדווחים על בעיות דיכאוניות ובעיות של חוסר שינה וחרדה לאחר לידה. למותר לציין שהתוספים בטוחים לנשים בהריון ומיניקות.

האם יש חשש רפואי מעודף זעפרן בגוף?

אין דבר כזה יותר מדי כשמדובר בזעפרן. הכמות המומלצת עומדת על מינימום 28-30 מ"ג למבוגר ליום, ו-15 מ"ג לילדים. 2 סוכריות ג'לי ביום, במרווחים של שלוש שעות, הם המינון האופטימלי. על פי מחקרים, חוסר טיפול בבעיות כמו דיכאון וחרדה מגביר את הסיכון למחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון.

אין שום סיבה לסבול מדיכאון וחרדות כשיש פתרון נגיש, יעיל, בטוח, ומחומרים טבעיים. כמוסות הזעפרן משפרות את ההרגשה הנפשית, מסייעות ומקלות על דיכאון, דכדוך, מתחים ופחדים, משפרות את התפקוד המיני, משפרות משמעותית בעיות של קשב וריכוז, ומסייעות לטיפול בבעיות שינה. הזעפרן הוא הזהב החדש בכל הקשור לבריאות הנפש.

את הכמוסות והסוכריות על בסיס הזעפרן ניתן להשיג בבתי המרקחת ורשתות הפארם ללא צורך במרשם רופא. כל המוצרים בעלי אישור ממשרד הבריאות.

לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לאתר של "נווה פארמה"

פייסבוק

אתר

***המידע לעיל איננו תחליף לייעוץ רפואי מוסמך

בשיתוף נווה פארמה
  • עוד באותו נושא:
  • זעפרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully