וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתלים קצרים - פתרון להשתלת עצם

מרפאת ד"ר עמית שחם רפואה אסתטית, בשיתוף zap doctors

7.10.2021 / 11:47

שתלים דנטליים מחליפים את שורש השן. שתלים קצרים יכולים לחסוך פרוצדורות כירורגיות ומפשטים את התהליך. הם מקצרים את שלב הריפוי, חוסכים באי נוחות וכאבים, חוסכים בכסף ונותנים פתרון איכותי לאורך זמן

שתלים קצרים. יח"צ,
מה השתל הכי נכון לנו?/יח"צ

במקרים רבים של שיניים כלואות שנעקרו, מסיבות שונות, נשתמש בשתל דנטלי, לשחזור המשנן (מערכת השיניים). שתל דנטלי אמור לתת מענה לשן פגועה שנעקרה ממקומה, קרי, להחליף את שורש השן. לשתל יתחברו חלקי שיקום - מבנה וכתר.

מה חשיבות ממדי השתל?

ממדי השתל משפיעים מאוד על השיקום, על סוגי הטיפול, כך שאם תצטרכו לבצע טיפול הכולל שתל, תצטרכו לוודא כי באזור השן המיועדת יש מספיק עצם על מנת להתקין שתל. ממדי העצם רלוונטיים עבור יכולת השתל לעבור אינטגרציה - חיבור לעצם. עקב חוסר גובה עצם - ספיגת עצם - נסיגת חניכיים, נובע הצורך בשתלים קצרים.

שתלים קצרים. יח"צ,
ממדי השתל משפיעים מאוד על השיקום, על סוגי הטיפול/יח"צ

מהם שתלים קצרים?

שתלים קצרים דומים לשתלים "רגילים" - שהם שתלים בורגיים, אך עיקר השוני שלהם הוא במבנה המיוחד שלהם. הם אינם בורגיים, אינם מוחדרים לעצם בהברגה אלא בהקשה, ופני השטח שלהם הוא פי שלושה יחסית לאורך שלהם, כך שהם יכולים להחזיק מבנה וכתר באזור בו העצם נספגה ויש יחסית מעט עצם.

במקרים של זיהומים באזור השן, טראומה באזור הפגוע או לעתים באופן גנטי. כאשר יש נסיגה של עצם ורוצים לבצע שתלים, נוהגים לבצע ניתוח של הרמת סינוס.

מהי הרמת סינוס ואילו סוגי הרמת סינוס יש?

ישנם שני סוגים של הרמות סינוס:

הרמת סינוס פתוחה - הרמת סינוס פתוחה מתבצעת עבור מטופלים עם חוסר גדול בעצם בלסת העליונה. התהליך לא קל לביצוע מצריך מיומנות גבוהה של הרופא ותהליך ריפוי ממושך מצד המטופל וכן כורך בחובו סיכונים.

הרמת סינוס סגורה - מהצד השני הרמת סינוס סגורה היא יותר ''קטנה'' כשהעיסוק שלה הוא יותר פרטני לאזור השתל עצמו הכניסה לסינוס נעשית דרך הקדח בוא יושתל השתל. פעולה של הרמת סינוס סגורה יותר קלה לביצוע לרופא ותהליך הריפוי מהיר יותר.

במהלך הניתוח להרמת סינוס תבוצע החדרת עצם לחלל הסינוס כדי לעבות את אזור ההשתלה וכך לסתום את הרווח שבין השתל לבין העצם שיכול להביא לזיהומים.

שתלים קצרים. יח"צ,
חשוב לדעת מה ממדי השתל ומה האפשרויות שלפנינו/יח"צ

מה היתרון של שתלים קצרים?

היתרון הגדול ביותר שלהם הוא היכולת לעקוף טיפול כירורגי ומסובך כמו הרמת סינוס או השתלת עצם ולקצר את תהליך ההשתלה עם תוצאות קליניות מרשימות כמו של שתלים מתברגים ארוכים.

מהם סוגי השתלים הקצרים?

ישנם כמה סוגים כאשר המוביל מבין השתלים הקצרים כיום הוא בייקון אשר מיוצר בארה"ב השתל היחידי בעולם עם ניסיון קליני מוכח של 35 שנה, סוג זה מגיע בלא מעט גדלים וצורות. שתל מסוג זה נסגר על ידי הלחמה קרה באזור השן.

מהם שתלי בייקון?

שתלי בייקון הם שתלים קצרים המעוצבים בצורה של מדפים ומישורים. העיצוב הזה מספק כ-30% יותר שטח פנים (השטח שהשתל נוגע בעצם) מאשר שתל בצורת בורג באותו גודל. המדפים גם מאפשרים אחיזה טובה יותר בעצם, מול הכוחות האנכיים של סגירת הלסת.

מה היתרון של שתלי בייקון?

שתלי בייקון כבר קיימים מעל 35 שנים ומוכחים כפתרון לחוסר עצם בלסת עליונה ותחתונה. היתרון הגדול של שתלי בייקון הינו בצורת החדרת השתל - השתל אינו בורגי, אלא צילינדרי ועל כן מאפשר איטום המוחלט בין השתל למבנה אשר מונע את נסיגת העצם סביב השתל ב-98% מהמקרים.

שתלי בייקון עושים שימוש בשטח פנים רחב ולא רק בעומק השתל כדי ליצור יציבות ובכך הם מאפשרים השתלת שיניים גם במקרים של סינוס נמוך בלסת העליונה או קרוב לעצב בלסת התחתונה. ברוב המקרים השימוש בשתלי בייקון קצרים מונעים פרוצדורות מסובכות של אוגמנטציה (תוספת עצם) בלסת עליונה במקום הרמת סינוס ובלסת תחתונה כאשר אנו קרובים לתעלת העצב.

למרות שהם שתלים קצרים, התפקוד של שתלי בייקון מחזיק מעמד לאורך שנים וניתן לבצע השתלה שלהם גם ללא הרמת סינוס בזכות המבנה הייחודי שלהם.

לסיכום, כאשר אדם הנזקק לשתלים הינו בעל נסיגת עצם או חוסר בעצם, הטיפול המסורתי גורר אותו לבצע ניתוח של הרמת סינוס. לניתוח הרמת סינוס או השתלות עצם יכולות להיות השלכות כמו כשלונות או זיהומים וכאבים וכרוך בסיכונים שכן מדובר בפרוצדורה כירורגית לכל דבר ועניין. שתלים קצרים הם שתלים ייחודיים המהווים פיתרון מצוין במצב של נסיגת עצם. הם מחזיקים לאורך שנים ומומלץ לבחור בהם כדי לקצר ולייעל את הליך ההשתלה.

ד"ר עמית שחם מומחה בכירורגיה פה ולסת. לפרטים נוספים חייגו: 03-9509603

מרפאת ד"ר עמית שחם רפואה אסתטית, בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • שתל דנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully