וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלשון היא איבר מוזר והסרטון הזה מוכיח עד כמה

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 8:53

אנחנו לא זוכים להביט הרבה על הלשון שלנו, ועד שאנחנו כבר רואים אותה - אנחנו מקבלים מבט חלקי. סרטון MRI מדהים ומקריפ כאחד מספק לנו הצצה מה קורה ללשון שלנו כשאנחנו שרים או מדברים

אנחנו מוכרחים להודות שלא חשבנו שנתעניין במשהו שקשור לביטבוקס, אבל הסרטון הזה של מישהו ששר תוך כדי בדיקת MRI הוא אחד הדברים המדהימים והמקריפים שראינו זה זמן רב. אם אתם לא מכירים את הלשון האנושית, זה עשוי להפתיע אתכם לראות עד כמה היא באמת גדולה ומורכבת הרבה יותר מהחלק שאנו רואים כאשר אנו פותחים את הפה.

ד"ר מארק אבוט, דוקטורנט באוניברסיטת אוהיו לרפואה, סיפר לאחרונה על אינטראקציה עם סטודנט שהביע את הפתעתו מהעוצמה של הלשון. הם התייחסו באופן ספציפי לאופן שבו הלשון נראית בקטע סגיטלי - כלומר, כאשר היא נצפית בטכניקת סריקה המאפשרת התבוננות בגוף המחולק לחלקים. בציוץ על השיחה עם התלמיד, אבוט אמר, "אני בטוח שאנשים יופתעו לא פחות לראות איך הלשון נראית בזמן ביטבוקס, כי אני בהחלט הופתעתי בפעם הראשונה שראיתי את הסרטון הזה".

הסרטון מציג אדם ששר ביטבוקס בתוך סורק MRI, ומאפשר לו ולנו להביט בעיוות הלשון מנקודת מבט חדשה לגמרי - מסקרנת, מעניינת וכאמור גם קצת מגעילה.

פרופ' ג'נס פרהם ממכון מקס-פלאנק לכימיה ביופיזיקלית בגטינגן, גרמניה, הוא שיצר את הטכנולוגיה שמאפשרת לראשונה לייצר סרטונים אמיתיים מתוך גוף האדם וגם להוסיף לכך שמע. מיקרופון שמשתמש באור במקום בחשמל (בגלל השדה המגנטי בתוך ה-MRI) הוא זה שלוכד את השירה.

הלשון היא השריר היחידי בגוף האדם שאינו מחובר בשני קצותיו, והיא משמשת לא רק להגייה של מילים, אלא גם ככלי הטעם העיקרי. אין לשון אחת שזהה לאחרת, לכן הצורה, הצבע, החיפוי, היובש והמרקם שלה שונים אצל כל אחד מאיתנו וכל אחד מהם מסמן משהו אחר.

הלשון היא השריר היחידי בגוף האדם שמסוגל לפעול במנותק מהשלד והעצמות, והיא נחשבת לאחד השרירים החזקים ביותר בגוף האדם, יש שטוענים שאפילו החזק ביותר. בנוסף לכך האורך ההממוצע של לשון עומד על כ-8.5 סנטימטרים, אבל יש מי שמאתגרים גם את זה. אחת מהן היא אדריאן לואיס שיכולה לגעת עם הלשון שלה באף, בסנטר, במרפק ועם עזרה קטנה גם בעין. והאמת זה לא מפתיע מאוד - בטח כשאורך הלשון שלך עומד על 10.16 סנטימטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully