וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגרים של היריון שני: איך להקל על "חוויות" השליש הראשון כשיש ילד בבית?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 9:04

את כבר מכירה את הקשיים והאתגרים של השליש הראשון, אבל הפעם זה שונה כי יש כבר ילד בבית שזקוק לך. כל הטיפים שיעזרו לך לצלוח את תחילת ההיריון השני

הבחילות, העייפות וההרגשה הכללית הרעה פקדו שוב את חייך והן מבשרות את המרגש מכל - את בתחילתו של היריון שני. הציפייה וההתרגשות מזכירים את הפעם הראשונה שגילית שאת בהיריון, אבל משהו אחד משנה את כל התמונה, והוא הימצאותו של ילד אחד, בדרך כלל קטן, בבית. את כבר לא לבד, יש מישהו בסביבה שזקוק לתשומת לבך, והמישהו הזה הוא לא בן הזוג - מבוגר שמבין ונמצא שם עבורך, אלא ילד קטן הדורש את שלו ופחות מבין מה בדיוק עובר עלייך.

ליאן נוגה שקד, מדריכת הורים מוסמכת ומאמנת ילדים, מסבירה איך כדאי לך להתמודד עם האתגרים הפיזיים של תחילת ההיריון לצד הצרכים של הילד הקטן שבבית:

אל תרגישי אשמה
את חווה משהו טבעי, בריא ולגיטימי. העומס עלייך מרגיש כבד יותר, יש פחות זמן להיות עם התחושות שלך וההורמונים עושים את שלהם. קבלי את המצב והשתדלי להיות סלחנית כלפי עצמך.

ילדה מנשקת את הבטן ההריונית של אמה. ShutterStock
זה לא פחות מרגש גם בפעם השנייה. ילדה מנשקת את אמה ההרה/ShutterStock

היעזרי במי שאפשר
אם יש בייביסיטר או סבתא שיכולה לבוא לעזור לך בבית כשכל מה שמתחשק לך זה לשכב במיטה - הרי זה מבורך. כך תדאגי שהילד שבבית מקבל תשומת לב, גם אם לא ממך, ואת יכולה לנוח ולאגור כוחות. אם הילד מספיק גדול, אפשר להפגיש אותו עם חבר בבית של החבר ואז תקבלי שקט אמיתי לכמה שעות. את יכולה לקחת עזרה בבית כדי לפנות כוחות וזמן למשחק ונוכחות שלך עם הילד. למשל, מישהו שיכין אוכל או יעשה עבודות בית קלות עבורך.

שתפי את הילד והציעי לו לסייע
אם הילד גדול מספיק, את יכולה לשתף אותו בכך שאת קצת לא מרגישה טוב ולשאול אם הוא מוכן לעזור לך, למשל להחזיר את כל הצעצועים למקום בעצמו או להכין ביחד איתך את ארוחת הערב.

מצאי משחקים רגועים שתוכלו לשחק ביחד, גם כשאת נחה
אל תתפתי להושיב את הילד מול הטלוויזיה כל היום. חפשי משחקים שתוכלי להשתתף בהם גם כשאת במצב שכיבה על הספה. למשל, לעשות פיקניק לבובות בסלון, להדביק מדבקות או להרכיב ביחד פאזלים על שולחן הסלון.

אמא עייפה מנסה לישון בזמן שהבת שלה מפריעה לה. ShutterStock
נכון שקשה עכשיו, אבל בעוד כמה שבועות יתחיל השליש השני ואת תרגישי הרבה יותר טוב. ילדה משחקת עם אמא עייפה/ShutterStock

אל תדברי על ההיריון מעל הראש של הילד
ילדים קולטים הכול, גם כשלא אומרים להם בבירור. למעשה הם יכולים לקלוט את ההיריון עוד לפני שחושפים אותו בפניהם, אז רצוי שלא תדברי מעל ראשו של הילד על כך. שתפי אותו וספרי לו שבהתחלה את קצת עייפה ולא מרגישה טוב, אבל הכל מסיבה טובה ואחר כך זה עובר. אפשר לספר שפעם היית בהיריון איתו, שגם הוא היה בבטן ולהראות לו את תמונות האולטרסאונד שלו או את התמונות שלך בהיריון.

הכיני את הילד לבואו של התינוק
ספרי לו שבקרוב ייוולד לו אח קטן, שהוא יוכל לעזור וללמד אותו דברים וכשהוא יגדל יהיה להם כיף לשחק ביחד.

למרות שזה נראה לך כרגע בלתי אפשרי, נסי ליהנות מהתקופה המאתגרת הזאת. זכרי שבשליש השני תסמיני ההיריון הקשים עוברים לרוב והאנרגיות יחזרו למה שאת מכירה. בינתיים עשי התאמות וקבלי את עצמך כפי שאת, והעיקר - שיעבור בקלות ובידיים מלאות.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully