וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות היריון לפי טרימסטר

בשיתוף רשת מוצצים

22.7.2021 / 8:15

איך מחשבים את שבועות ההיריון? איך נדע אם שבוע מסוים שייך לחודש ספציפי? מחשבון היריון הוא הפתרון לכל השאלות

נהוג לחלק את ההיריון לשלישים (טרימסטר), כאשר, כל טרימסטר שכזה מייצג שלב אחר בהיריון וטומן בחובו תופעות אחרות - באמצעות מחשבון היריון תוכלו לדעת בכל עת שתחפצו בכך באיזה טרימסטר אתן נמצאות. אז אם אתן מתכננות היריון ראשון או שמגיע לכן מזל טוב מכיוון שלאחרונה גילתן הודות היריון בו אתן מצויות להלן קצת ממה שצפוי לכן ההריוניות, בכל אחד מהטרימסטרים המדוברים:

אישה בהריון. pixabay,
מה צפוי להריונית בכל טרימסטר?/pixabay

הטרימסטר הראשון להיריון

זה הטרימסטר בו למעשה אתן מגלות את דבר ההיריון, בשלב מסוים בשליש הראשון של ההיריון אתן גם עתידות לחוות בחילות, הקאות ואף תחושה של גודש בשדיים. הרחם גדל במהלך טרימסטר זה, הוא מגביר את תכיפות מתן השתן וההריונית אף עלולה למצוא את עצמה מתמודדת עם מצבים של חוסר תיאבון וחולשה. רוב ההריוניות מעידות שהטרימסטר הראשון אשר מתחיל בשבוע ה-1 להיריון ומסתיים בשבוע ה- 13 הוא הקשה ביותר בהיריון. בשליש הראשון יש צורך לעבור גם לא מעט בדיקות ובין היתר: בדיקה ראשונה של רופא נשים, אולטרה סאונד, בדיקת שתן, בדיקות סקר גנטיות, בדיקת דם, שקיפות עורפית, סקר ביוכימי ובדיקת סיסי שליה.

הטרימסטר השני להיריון

בטרימסטר השני להיריון כל הבחילות ותופעות הלוואי האחרות אשר אפיינו את הטרימסטר הראשון, בדרך כלל חולפות כלא היו. הרחם ממשיך לגדול לאורך כל הטרימסטר וכבר לא ממש ניתן להסתיר את ההיריון. בטרימסטר השני חשוב להקפיד לקחת תוספת של ברזל.

גם בשליש השני, אשר מתחיל בשבוע ה-14 ומסתיים בשבוע ה-26 להיריון יש צורך לבצע בדיקות שונות ובין היתר: אולטרה סאונד לסקירת מערכות מוקדמת, סקר ביוכימי של השליש השני, דיקור מי שפיר (בעת הצורך), סקירת מערכות מאוחרת, העמסת סוכר ואולטרסאונד אקו לב עובר.

הטרימסטר השלישי להיריון

אז זהו זה, בשעה טובה את כבר לפחות בשבוע ה-27 להיריון וזה אומר שהגעת לטרימסטר האחרון. מעכשיו את כבר יכולה להתמסר לציפייה כמו גם להתרגשות ולאושר אשר טמונים בה.

בטרימסטר הזה תצטרכי לעבור בדיקות בודדות בלבד ובין היתר: אולטרה סאונד למעקב אחרי גדילת העובר, תרבית נרתיקית ל-GBS ובמידת הצורך מעקב להיריון עודף (לנשים אשר עוברות את השבוע ה-40). זה הזמן להתכונן נפשית לקראת הלידה אשר הולכת ומתקרבת, להכין את תיק הלידה (אף פעם אי אפשר לדעת מתי התינוק יחליט להיוולד), להשלים את הרכישות לתינוק, לסדר בעבורו את החדר וכמובן, גם לחשוב עם עצמך באלו מתנות ליולדת את מעוניינת.

בשיתוף רשת מוצצים
  • עוד באותו נושא:
  • הריון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully