וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הטעות הגדולה ביותר שאנחנו עושים לגבי שתיית מים - וחייבים לתקן אותה

בשיתוף מי עדן

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 12:10

רבים מבינים את החשיבות שבצריכה קבועה של מים לאורך היום, אולם מים מסוננים לא מספקים לגוף שלנו את המינרלים שהוא זקוק להם עבור אורח חיים בריא. את אלו אפשר למצוא רק במים מינרליים וחשוב שיהיו איכותיים וכמובן, טעימים. הנה כמה דברים שכדאי לדעת בנושא

מי עדן. יח"צ,
לספורטאים, לאימהות, לתלמידים ובעצם - לכולם/יח"צ

כל איש ואישה שמקפידים לשמור על אורח חיים בריא לומדים להכיר היטב את ההבדל בין פחמימות פשוטות ("ריקות") לבין פחמימות מורכבות ("מלאות") ומפקידים לצרוך אך ורק מאכלים שעושים טוב לגוף שלהם ועוזרים לפתח ולבנות אותו. אבל האם ידעתם שהדבר נכון גם כשאנחנו מדברים על הדבר הבסיסי ביותר עבורנו - מים?

כן, בדיוק כמו במזון ואפילו יותר ממנו, יש לנו מים מסוגים שונים ורק אחד מהם עוזר לנו ולגוף שלנו בצורה מלאה ונכונה, ושומר עליו חיוני ורענן. הכוונה היא כמובן למים מינרליים.

מי עדן. יח"צ,
מה ההבדל בין מים מינרליים למים מסוננים?/יח"צ

בישראל, רבים נוטים לשתות את מה שנקרא מים מסוננים, המבוססים על מים מותפלים. המים הללו, כשמם כן הם, מסוננים ממתכות ומכל המזהמים השונים שעלולים להימצא במים וכאשר אנו שותים אותם לרוויה, אנחנו יודעים שהכלור שמוסיפים למי הברז לא עובר אלינו לכוס. מכיוון שהמים של מתקני הסינון הם מים מותפלים, הם מגיעים ללא המינרלים החשובים, מינרלים שהגוף שלנו זקוק להם ושהוא אינו מייצר באופן עצמאי. מינרלים שיש... ניחשתם נכון - במים מינרליים.

המינרלים שבמים נוצרים בתהליכים טבעיים ומושפעים מתנאי סביבה שונים, כאשר לכל מינרל יש מבנה ייחודי ותכונות המאפיינות אותו. כך לדוגמה, המים המינרליים של מי עדן מגיעים מאבני הבזלת הקשה של רמת הגולן ונארזים ללא מגע יד אדם, מה שמאפשר להם לשמור על הרכב מינרלי מאוזן וטוב יותר לגוף שלנו.

מי עדן. יח"צ,
הגוף שלנו זקוק למינרלים/יח"צ

במים מינרליים תמצאו מגנזיום, שחיוני לתפקוד מערכת העצבים, השלד, השרירים ומעל הכל, הלב. המגנזיום שותף גם בתהליכים הקשורים לייצור חלבונים, משהו שכל ספורטאי או מתאמן יודע את המשמעות והחשיבות שלו והוא עוזר לתהליכי הפקת אנרגיה ולוויסות לחץ הדם ורמות הסוכר בדם.

גם הסידן, החיוני לפעילות שרירי הלב וכלי הדם ולבניית העצמות והאשלגן, שעוזר לתפקוד תאי עצב ושרירים ומסייע בשמירה על מאזן הנוזלים בגוף הם חלקים בלתי נפרדים מהמים המינרליים וחשוב להקפיד לשתות מים שמכילים כמות מספיקה שלהם. בסופו של דבר, המינרלים הם הבסיס של הגוף שלנו ומהותיים בתהליכים כימיים שונים ובשמירה על המלחים, הנוזלים והחומציות של הגוף ומחסור בהם עלול להוביל לפגיעה בבריאות ולהתפתחות מחלות. או במילים אחרות: ממש לא משהו שכדאי להזניח.

הקיץ בישראל לא פשוט והחום מכה בנו בכל פעם שאנחנו פותחים את הדלת ולעיתים קרובות גם בתוך הבית. לכן, חשוב לזכור לשתות כמה שיותר (ובכל מקרה, תמיד עדיף לשתות מים על פני משקאות מומתקים), אולם כפי שבטח הבנתם עד כאן, לא כל המים הם אותו הדבר ולצד ההנאה שבשתייה, חשוב שהם יהיו בעלי איכויות וכמה שיותר טעימים, כדי שנרצה לשתות עוד ועוד במשך היום.

מי עדן. יח"צ,
כל משפחה צריכה מים מינרליים בבית, וכמה שיותר/יח"צ

אז למי כדאי לשתות מים מינרליים באופן קבוע? התשובה הפשוטה יותר היא "לכולם" כמובן, אך ישנן קבוצות אוכלוסייה שירצו להקפיד על כך עוד יותר מאחרות.

ספורטאים: בפעילות גופנית מאומצת, אנחנו מזיעים המון ויכולים לאבד שני ליטרים של מים תוך שעה אחת בלבד. מן הסתם, עלינו להחזיר אותם ומחקרים הראו שצריכת מים מינרליים עוזרים להגביר את יכולות הביצוע במהלך הפעילות ולאושש את הגוף מהר יותר בסיומה.

נשים הרות ומניקות: במהלך ההיריון, נפח המים עולה בשבעה ליטר ושתייה מרובה של מים מינרליים עוזרת למנוע בצקות, עצירות, לחץ דם גבוה ודלקות בדרכי השתן. בזמן ההנקה, כמעט כל חלב האם מורכב ממים וכאשר התינוק יונק, האימא זקוקה לעוד ועוד נוזלים וחשוב שיהיו איכותיים ומלאים במינרלים הנכונים.

תינוקות: גם אחרי ההנקה, אנחנו רוצים לאט לאט להרגיל את התינוקות שלנו לשתות מים, אך עד גיל שנתיים אסור להם לצרוך פלואור. המים של מי עדן מתאימים בדיוק עבורם, שכן הם נטולי פלואור וסיליקטים.

תלמידים: שתיית מים מינרליים בזמן הלימודים, לא משנה באיזה גיל אתם (כן, גם את/ה, הסטודנט שכבר מותש מהכנות למבחן האחרון של הסמסטר) עוזרת לשמור על ריכוז וזיכרון לטווח קצר, ומגבירה את היכולות הקוגניטיביות.

שומרי משקל: התחלנו את הכתבה עם אורח חיים בריא ופחמימות ריקות ומלאות, והקשר שלהן למים מינרליים - אם אתם רוצים לדאוג למשקל שלכם ומתחילים דיאטה או נמצאים בעיצומה, דעו ששתייה מרובה של מים מינרליים תעזור לעיכול שלכם, לתחושת השובע ולקצב חילוף החומרים, מה שיקל משמעותית על התהליך שלכם/ן.

השורה התחתונה ברורה - ספורטאים, נשים בהיריון/הנקה, תינוקות, מי שרוצים לחיות בריא ובאופן כללי, כולם צריכים לשתות מים באופן קבוע לאורך היום. ומי שרוצה לתת לגוף שלו את הטוב ביותר, שישתה מים מינרליים, עם הרכב מינרלי מאוזן, קבוע ויציב.

בשיתוף מי עדן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully