קמח שיבולת שועל: כך תתחברו לטרנד הלוהט של השנה

שיטוט קצר באינסטגרם יגלה לכם שכולם (כולם!) התחילו להשתמש לאחרונה בקמח שיבולת שועל. למה זה טוב ומה אפשר להכין עם זה? דיאטנית מסבירה

  • שיבולת שועל
  • קמח
קרן אן גיימן, בשיתוף קוואקר

אם אתם מתעניינים בתזונה נכונה ומטבח בריא ודאי שמתם לב שבזמן האחרון כוכב חדש הגיע לסטורי ולחיים של כולם - קמח שיבולת שועל.

קמח שיבולת שועל הוא קמח שנוצר מטחינה של שיבולת שועל - כן, עד כדי כך פשוט. ללא גלוטן (הקפידו לרכוש את האריזה ללא גלוטן במידה וזה חשוב לכם) ומכיל עוד ערכים תזונתיים בריאים כמו סידן וברזל. קמח שיבולת שועל מכיל סיבים תזונתיים וגם חלבון כך שהוא עוזר לייצב את המבנה של מאפים וגם עוזר לנו לשבוע מהם לאורך זמן רב יותר. במילים אחרות מדובר בטרנד שכדאי מאוד לאמץ ולשדרג את התזונה שלנו בקלות.

רואים אותו בכל מקום. קמח שיבולת שועל (צילום: טל סיון ציפורן)

איך משתמשים בקמח שיבולת שועל?

מכינים מאפים - קמח שיבולת שועל הוא בעל טעם אגוזי עדין ומשתלב בצורה נהדרת במגוון מאפים. קמח שיבולת שועל יכול להפוך מרקם של מאפים לרך יותר, זאת בתנאי שמוסיפים את הכמות הנכונה של הנוזלים. שיבולת שועל סופחת נוזלים יותר מקמח רגיל.

הוא לא מכיל גלוטן לכן אינו מתאים כקמח יחיד להכנה של לחמים וחלות (אלא אם מדובר במתכון ייעודי). לעומת זאת מתאים מאוד להכנה של מאפינס ועוגות בחושות ובתנאי שהתייעצתם עם המתכונאי על מנת להתאים את יתרת חומרי הגלם.

יחסי המרה נכונים - בשלב ראשון השתדלו לא להמיר קמח במתכון מסוים בקמח שיבולת שועל. השתמשו במתכונים המשלבים קמח שיבולת שועל במקור. אם אחרי תקופה של אפייה אתם מרגישים ביטחון בהיכרות שלכם עם קמח שיבולת שועל תוכלו לנסות ולבצע החלפות במתכונים אשר במקור הורכבו לקמח חיטה. התחילו בהמרה של 25 אחוזים מקמח החיטה לקמח שיבולת שועל ובדקו האם המרקם לשביעות רצונכם.

שימו לב לכמויות. קמח שיבולת שועל (צילום: טל סיון ציפורן)

השתמשו במשקל - בעת ההחלפה של קמח שיבולת שועל בקמח חיטה המירו אותו לפי משקל ולא כוס מדידה. משקלו של קמח שיבולת השועל נמוך מקמח חיטה, החלפה של כוס בכוס עלולה לגרום לכמות הקמח במתכון שלכם להצטמצם.

טיפ לאפייה - בהכנת בלילה המבוססת על קמח שיבולת שועל, תנו לה לעמוד כמה דקות לפני המשך ההכנה. כך, "תספיק" שיבולת השועל שלכם לספוח את כל הנוזלים ולהגיע למרקם שישרת אתכם היטב.

רוצים להכין קמח שיבולת שועל? הנה הצעדים שיעזרו לכם לעשות זאת:

בבלנדר חזק טוחנים 2 כוסות שיבולת שועל במהירות גבוהה במשך כ-40 שניות. פתחו את מכסה הבלנדר ערבבו את הקמח שנוצר (גם כדי לעזור לו להתקרר) גרדו אותו מדפנות הבלנדר והמשיכו לטחון עוד 10-15 שניות עד לקבלת מרקם של קמח מושלם. את הקמח שלכם שמרו בקופסה אטומה לחלוטין מקור מוצל, יבש וקריר. אם תרצו שיחזיק מעמד יותר מחודש חודשיים תוכלו לשמור אותו גם במקרר.

בקמח שיבולת שועל תוכלו למצוא ערכים תזונתיים מכל קבוצת אבות המזון.

בכוס אחת במשקל 155 גרם תמצאו:

כ-620 קלוריות

כ-27 גרם חלבון

כ-100 גרם פחמימה

כ-14 גרם שומן

כ-10 גרם של סיבים תזונתיים

כ-223 מ"ג מגנזיום

כ-6 מ"ג ברזל ו -85 מ"ג סידן בממוצע

עכשיו יש לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להתחבר לטרנד, להכין ולהשתמש בקמח שיבולת שועל - בתאבון

קרן אן גיימן היא תזונאית ומאמנת כושר

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד האינסטגרם של קוואקר>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully