3 טריקים שיהפכו את הפנקייקים שלכם להרבה יותר טובים

אין הרבה דברים יותר מפנקים מערימת פנקייקים ענקית, ולמרבה המזל - אפשר להפוך את הפינוק המושלם הזה לפינוק עם רכיבים יותר טובים. הצטיידו בשיבולת שועל, פירות ויצירתיות, ובואו לנסות

  • פנקייק
קרן אן גיימן, בשיתוף קוואקר
אין על פנקייקים (צילום: מתכון: רחלי קרוט)

עד לפני כמה שנים פנקייקים היו קינוח, כזה ששומרים לימים מיוחדים ולעיתים רחוקות. היום זה ממש לא חייב להיות כך. בחירה נכונה של תוספות, קישוטים מבוססי פירות ובסיס עשיר בסיבים תזונתיים יהפכו את הפנקייקים שלכם לא רק סופר טעימים אלא גם ליפים ומאוזנים יותר. הנה כל הטריקים שיהפכו את הפנקייקים שלכם ליותר טובים:

1. מתחילים מהבסיס

פנקייק מחיטה מלאה:

החליפו לחלוטין או לפחות חלקית את הקמח הלבן של הפנקייק הקלאסי בקמח כוסמין או דגנים מלאים. שימו לב, כשאתם עושים זאת ייתכן ותצטרכו להוסיף עוד קצת מים לבלילה כדי לשמור על מרקם אוורירי.

פנקייק מבסיס של שיבולת שועל:

דרך מצוינת להעשיר את הפנקייקים שלכם אף יותר היא הכנת הפנקייק כולו משיבולת שועל. שיבולת שועל מכילה סיבים תזונתיים שלא רק מסייעים לפעילות העיכול אלא גם ישאירו אתכם ואת ילדיכם שבעים לאורך זמן רב יותר. איך עושים את זה? 2 אופציות: טוחנים את הקוואקר לקמח דק ואיתו משתמשים להכנת הפנקייק. או - מוסיפים את הקוואקר לבלילה, מבלי לטחון, רק מקפידים להוסיף עוד נוזלים בהתאם לכמות שיבולת השועל שהוספתם.

פנקייק קינואה:

כדי לקבל קמח קינואה כל שעליכם לעשות הוא לטחון אותה. למרות שזה לא נשמע כך, פנקייקים מקמח קינואה יצאו מאוד אווריריים ורכים ועשירים בסיבים תזונתיים.

מתחילים מהבסיס (צילום: טל סיון ציפורן. מתכון: רחלי קרוט)

2. טופינגס צבעוניים

ממרחים מיוחדים:

העובדה שאנחנו אוכלים עם העיניים ידועה כמעט לכולנו. תוספות צבעוניות ומגרות יהפכו כל ארוחה לשמחה יותר. והיום קל לעשות אותם בריאים. ערבוב של תותי שדה עם מעט יוגורט לבן בבלנדר ייצר ממרח ורוד, מתוק, טבעי ועשיר בוויטמינים.

אם אתם או הילדים שלכם אוהבים את הפנקייקים שלכם מלוחים - במקום למרוח גבינה לבנה רגילה נסו לערבב אותה עם מעט מי סלק מבושל. מי הסלק יצבעו את הגבינה בצבע סגול כהה מהמם וכמעט ללא טעם נלווה.

אם יש לכם קצת יותר זמן להשקיע ורוצים לשתף את הילדים תוכלו להכין יחד צבע כחול. בשלו כרוב אדום בסיר מים על האש. כשהמים אדומים הוציאו את הכרוב וצמצמו את הנוזל על הגז. הוסיפו לצבע האדום שלכם מעט סודה לשתייה ותראו איך הצבע הופך מיד כחול יפיפה. את הצבע הכחול תוכלו להוסיף לבלילה של הפנקייק או ליוגורט לבן כדי לקשט.

אגוזים ושקדים:

כדאי לקשט את הפנקייקים שלכם באגוזים ושקדים טבעיים. כדי להפוך אותם למעניינים יותר נסו לטחון כמה סוגים ולפזר אותם מעל לפנקייק בצורות כמו לב. כל אגוז מגיע עם ערכים תזונתיים שונים. אגוזי מלך מכילים אומגה 3 לעומת אחרים. שקדים הם מקור לסידן ואגוזי ברזיל מכילים בסלניום. יש לשים לב לכמות המומלצת מכל אחד מהאגוזים, לוודא כי אין אלרגיה וכי ילדיכם בגיל המתאים לאכול אותם.

מה אפשר להוסיף? (צילום: אפיק גבאי, מתכון: רחלי קרוט)

חמאות אגוזים:

כמעט כל חמאת אגוזים תוכלו להכין בבלנדר שבביתכם או לרכוש בחנות. נכון, הם מכילים לא מעט קלוריות אך אינם מכילים תוספת סוכר ועל כן עדיפים לשימוש. בגלל שהם נוטים להיות מרוכזים הזלפה קלה כבר תיתן טעם עשיר. חמאות האגוזים מכילים את היתרונות התזונתיים של האגוזים מהם הכנו אותם. חמאת בוטנים למשל תכיל מגנזיום וסידן, חמאת אגוזי קשיו תעניק בין היתר אבץ.

פירות טבעיים:

אני לא מכירה פרי שלא עובד עם פנקייק. כל פרי שתשלבו יעשה את העבודה. פירות מתוקים כמו בננה ישתלבו היטב עם הפנקייק שלכם כמו גם פירות יער כמו אוכמניות ותרוויחו אקסטרה ויטמינים וסיבים תזונתיים. השתדלו לבחור פירות ללא ציפוי מסוכר.

3. אין פנקייקים בלי סירופ מייפל?

העובדה שאתם הופכים את הפנקייקים שלכם לטובים יותר לאו דווקא אומרת שהם מוכרחים להיות דלים בקלוריות. אם אתם חובבי סירופ מייפל ומשתמשים בו בתדירות המתאימה לשמירה על תזונה בריאה - זו לא בעיה. בחרו בסירופ מייפל טבעי ללא תוספת סוכר. עם טעם עשיר ודומיננטי כך שתצטרכו רק קצת כדי להנות מהטעם שלו.

קרן אן גיימן היא תזונאית קלינית ומאמנת כושר

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד האינסטגרם של קוואקר>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully