וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיטת הטיפול המטרידה של מומחה ההורות המפורסם

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 9:32

אתמול שודר בתכנית "זמן אמת" בכאן 11 תחקיר מטלטל על שיטות טיפול בהם נהג בעבר פרופ' עמוס רולידר, מומחה להורות ומשפחה. צפו בהצצה לפרק

בווידאו: פרומו לתחקיר "זמן אמת" על פרופ' עמוס רולידר/צילום: כאן 11

האם פרופ' עמוס רולידר, מי שהפך לגורו טלוויזיוני בנושא הורות וחינוך, השתמש בשיטות טיפול אסורות ואלימות? תכנית התחקרים "זמן אמת" של כאן 11 חשפה סרטונים מטלטלים של שיטת טיפול בה נקט רולידר בעבר בטיפול בנערים פגועי מוח בקנדה, ואת העדויות של בני המשפחה ואנשי הצוות שלא מסוגלים לשכוח את מה שקרה שם.

בין היתר מוצג בתכנית כיצד ניסה רולידר להסוות, לכאורה, את מה שעבר על המטופלים בחדרי הטיפולים - לרבות צעקות, איומים קשים וענישה פיזית שקשה לצפות בה. כך למשל שיחרר רולידר לכתב קנדי שחקר את הפרשה ומתראיין לתחקיר - סרטון תדמית שבו נראה אחד המטופלים מספר על שביעות רצונו מהשהות במרפאה. אלא שבסרטים אחרים שהודלפו מהמרפאה - נראה אותו מטופל כשהוא נאנק מכאבים במהלך הטיפולים, מתחנן שיניחו לו ואף מבועת לנוכח איומים חמורים שרולידר משגר לעברו.

"מדובר בטענות שהוכחו כלא נכונות"

פרופ' רולידר הגיב לפרסום ואמר כי "לפני מספר ימים פנו אלי להגיב על סרט שכבר היה מוכן ומבוסס על רסיסי כתבה משמיצה שפורסמה בקנדה לפני 32 שנה. בעזרת החומרים והמשמיצים מאז, במשך שעה משחירים את שמי, את האקרדיטציה המקצועיות שלי כפרופסור מן המניין מטעם המל"ג הישראלית וכמומחה מוסמך לניתוח התנהגות ובעל עשרות שנות ניסיון, טיפול וסיוע לאלפי אנשים. 

מדובר בחומרים ממוחזרים שפורסמו לא פעם, ובטענות שנבדקו מספר פעמים מאז, ובכל פעם הוכחו כלא נכונות. אדגיש כי גישת הטיפול המוזכרת בכתבה, הינה גישה התנהגותית המיועדת לנפגעי ראש במצבים קשים במיוחד אשר אינה מיושמת בישראל.  אשמור על האתיקה שלי ,ובשונה מהמשמיצים ולא אגיב בנושאים האישים מטופלים פגועי ראש ומה הן הסיבות אשר הובילו להאשמות השקריות בהן צפיתם זה עתה. 

אני פועל בישראל כבר עשרות שנים בהן בניתי בעמל רב את שמי המקצועי, באופן אתי וללא רבב. סייעתי לאלפי אנשים ומשפחות בתחומי המומחיות שלי ואני מוביל את נושא פיתוח ניתוח ההתנהגות בישראל, ואני גאה על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully