5 סיבות להכניס שיבולת שועל לתפריט היומי שלך

שיבולת שועל היא כבר מזמן טרנד לוהט, וכל שיטוט באינסטגרם מנפיק המון מתכונים משגעים עם קוואקר. אז התכנסנו כדי להסביר למה הטרנד הזה כל כך בריא ומה תרוויחו משילוב שיבולת שועל בתפריט היומי שלכם

  • שיבולת שועל
קרן אן גיימן, בשיתוף קוואקר
פנקייק שיבולת שועל (צילום: צילום: טל סיון ציפורן. מתכון: רחלי קרוט)

שיבולת שועל היא הרבה יותר מרק בסיס לדייסה, ובשנים האחרונות היא הפכה להיות טרנדית מאוד. אפשר למצוא אותה בקערות אסאי, תבשילים או אפילו כבסיס לעוגות ועוגיות. בניגוד לטרנדים אחרים, הטרנד הזה דווקא מאוד משתלם מבחינה בריאותית. הנה 5 סיבות לכך:

מקור לסיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים נמצאים במזון שלנו ועוזרים לשמור על בריאותנו בכמה דרכים; סיבים תזונתיים מסייעים בשמירה על רמות תקינות של סוכר ושומנים בדם. הם מהווים מקור תזונה לחיידקי המעי הטובים שלנו (הפרה-ביוטים) ובכך עוזרים לשגשוגם, מסייעים בשמירה על פעילות תקינה של מערכת העיכול וגם עוזרים לנו לחוש תחושת שובע טובה אחרי ארוחה. במנת קוואקר תמצאו 3.6 גרם סיבים תזונתיים, שהם יותר מ-10 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת.

תחושת שובע מוגברת

בנוסף לסיבים התזונתיים המסייעים בהשגת תחושת שובע, שיבולת שועל מכילה סיב תזונתי ייחודי בשם בטא גלוקן. בטא גלוקן נמצא במחקרים כמגביר תחושת שובע לעומת סיבים אחרים על ידי הגדל צמיגות המזון שנאכל. תחושת שובע לא רק עוזרת לנו לדחות את מועד האכילה הבא, אלא גם עוזרת לנו ליהנות מכמות האוכל המתאימה לנו ולא כמות מוגזמת. כך, בדרך עקיפה שילוב של שיבולת שועל בתפריט היומי מסייעת גם בשמירה על משקל תקין.

תחושת שובע מוגברת, חלבונים ועוד המון. שיבולת שועל (צילום: אפיק גבאי, מתכון: רחלי קרוט)

מנה המכילה ברזל צמחי

מנת קוואקר מכילה 1.4 מ"ג של ברזל, וכדי לוודא שהברזל הזה נספג טוב כדאי לא לשלב קפה או משקה אחר המכיל קפאין יחד עם ארוחת שיבולת השועל שלנו. הקפאין מפריע לספיגה של ברזל וכך אנחנו עלולים לפספס. ברזל הוא מינרל חשוב מאוד בשמירה על הבריאות שלנו. מחסור בברזל עלול לגרום לחיוורון, עייפות קשה, קושי בריכוז ואף האצת קצב הלב. למרות ששיבולת שועל איננה מקור עיקרי לברזל, כמות המינרל במנה אינה זניחה ומסייעת להשגת כמות הברזל היומית הנדרשת.

פחמימה עשירה בחלבון

שיבולת שועל שייכת למשפחת הפחמימות ובנוסף, יש בה ערך מוסף אמיתי והוא כמות לא מבוטלת של חלבון. בכל מנה של קוואקר תמצאו 4.4 גרם של חלבון שיעזור לכם להגיע לכמות היומית הנדרשת עבורכם, בעיקר אם אתם מתאמנים כחלק מתפריט תזונת ספורט בריא.

מנה שמתאימה גם למתמודדים עם צליאק

באופן טבעי, שיבולת שועל איננה מכילה גלוטן. על כן, היא מתאימה למתמודדים עם צליאק או רגישות לגלוטן. עם זאת, על מנת להימנע מזיהום צולב חשוב לרכוש שיבולת שועל ללא גלוטן (כשמילים אלו כתובות על האריזה). לעתים לא קרובות, ב-8 אחוזים, צליאקים עלולים לפתח תגובה לחלבון אחר שנמצא בשיבולת השועל - avenin. זה מידע שטוב לדעת ולשים לב אליו.

אם תמיד רציתם לנסות שיבולת שועל או שאתם כבר מכורים אליה, עכשיו אתם יודעים גם למה כדאי לאכול אותה. בתאבון.

קרן אן גיימן היא תזונאית קלינית ומאמנת כושר

רוצים לדעת עוד? היכנסו לעמוד האינסטגרם של קוואקר>>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully