וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השיטה המדעית להתגבר על בעיה שמטרידה רבים

אסנת עופר, בשיתוף אופטיקנה

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 8:23

שאלתם את עצמכם מדוע לאחרונה אתם מרחיקים את היד האוחזת בסמארטפון למרחק גדול יותר? כנראה שאתם מתקרבים לגיל 40 ואתם בעיצומו של תהליך טבעי שלא ניתן לעצירה. זו הדרך להתמודד איתו

גבר מתקשה לראות בטלפון. ShutterStock
קשה לכם לראות את מה שיש בסמארטפון? אתם לא לבד/ShutterStock

האם אתם מאלה שמקדמים בברכה כל חידוש טכנולוגי פורץ דרך או מאלה שחושבים שפעם היה פה (יותר) שמח לפני שנולדנו? אם עניתם גם וגם - הכתבה הזו היא בשבילכם. אין ספק שגילויים מדעיים פורצי דרך משפיעה לטובה על איכות החיים של כולנו. מצד שני, לא תמיד אנחנו עושים בהם שימוש מושכל ולעתים עוברות שנים עד שאנחנו מבינים מהי הדרך הנכונה להיעזר בקדמה המדעית.

שינויים בראייה לקראת גיל 40 הם דוגמה מובהקת לדיכוטומיה. בשפה המדעית והרפואית קוראים לתופעה פרסביופסיה או זוקן ראייה. זו תופעה טבעית שמשמעותה היא התבגרות של העיניים, שאנחנו מתחילים לחוש לקראת גיל 40.

מכירים את אלה, שחייבים להרחיק את הספר או הסמארטפון כדי לקרוא? הסיבה לכך היא שעם השנים עדשות העיניים מאבדות מגמישותן, לכן מגיל מסוים אנחנו מתקשים למקד את הראייה בחפצים קרובים.
תוסיפו להתבגרות הטבעית את תנאי החיים שלנו: שימוש התכוף במסכים הקטנים, שנמצאים כ-30 ס"מ מהעיניים בדרך כלל, ומעברים המהירים להסתכלות לרחוק - למשל במכונית, כשהמבט נודד מהווייז לכביש וחוזר חלילה. והנה, הקושי בקריאה מקרוב, הופך להיות מגבלה של ממש כמעט כל היום.

למשקפי אופטיקנה - לחצו כאן>>

אשה צעירה מחזיקה משקפי ראייה. ShutterStock
אז מה עושים עם בעיות הראייה?/ShutterStock

איך בכל זאת מתגברים על בעיית הראייה לקרוב?

באמצעות מוצר חדשני, פורטיפוקל שמו, שעונה על צרכי דור המסכים המתבגר, והמאפשרת להתגבר על השינויים האופטיים במהירות, בקלות ובנוחות. "משקפי פורטיפוקל מתאימים במיוחד למי ששוקלים לעבור למשקפי מולטיפוקל הראשונים שלהם", אומר יובל טוכשניידר, אופטומטריסט בכיר M.Sc ברשת אופטיקנה.

במה שונות עדשות פורטיפוקל מעדשות מולטיפוקל רגילות?

"במשקפי מולטיפוקל רגילים האזור האופטי לרחוק נמצא מול האישון - ולמטה ממנו ישר מתחיל האזור הפרוגרסיבי והשינויים בכוח העדשות לצורך של קרוב ומרחק ביניים. בפורטיפוקל כל השטח למרחק פתוח וגם מתחת לאישון עדיין אין שינוי פרוגרסיבי לכיוון מרחק ביניים וקריאה - רק בחלק תחתון בצורה רחבה ובטכולוגיה מתקדמת שמייצרת מינימום עיוותים ואברציות בעדשה מתקבל התוספת כוח ,משמא עזרה ,לקרוב .ללא הפרעות וקשיי הסתגלות", מסביר טוכשניידר.

נוסף על כך, משקפי פורטיפוקל נוחים וקלים להסתגלות בזכות החדשנות בעדשות שהן מביאות. עדשות SMART ZOOM מבית סייקו גרמניה הן עדשות ייחודיות המהוות פריצת דרך טכנולוגית. עדשות SMART ZOOM הן מה שנקרא בשפה המקצועית עדשות אספריות, שהן עדשות בעלות קימורים משתנים לאורכן. בגלל אותם קימורים משתנים העדשות דקות יותר ושטוחות יותר מעדשות רגילות. ונטולות סממנים חיצוניים המעידים על היותן רב מוקדיות. בקיצור, אם לא תגלו, אף אחד לא ידע ולא יחשוד.

מדוע עדשות פורטיפקול מתאימות במיוחד לצעירים בגילאי 40?

"העדשות שנותנות מענה למי שמרכיבים משקפי ראייה למרחוק ועכשיו, עם הגיל, זקוקים לתיקון קטן לטובת ראייה לקרוב. (עד מספרים של +1.25 תוספת לקריאה). בעדשות פורטיפוקל שטח הקריאה גדול, יחסית לעדשות מולטיפוקל רגילות - מה שמאפשר נוחות בקריאה בזכות מעבר קל בין המוקדים השונים, חדות מלאה ושדה ראייה רחב. ככל שהפער הגדול יותר, המעברים חדים ומורגשים", מדגיש טוכשניידר. "לצעירים שמתחילים שרק מתחילים להרגיש את השינויים בראייה הנובעים מהתבגרות העיניים, וגם למי שמתכחשים לזה, ולא מבינים את התהליך שהעין מתאמצת ויש יותר קושי מקרוב. עדשות פורטיפוקל מפחיתות את המאמץ".

למשקפי אופטיקנה - לחצו כאן>>

אסנת עופר, בשיתוף אופטיקנה
  • עוד באותו נושא:
  • משקפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully