וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוק פונקציונלי: מה חשוב לדעת על חטיפי חלבון?

בשיתוף תנובה GO

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 8:29

אתם בטח רואים אותם בכל מקום - חטיפי חלבון בטעם שוקולד או חמאת בוטנים. אם אתם מתאמנים וכבר בוחרים להתפנק על חטיף מתוק, אז לפחות שיהיה פינוק פונקציונלי, שגם מספק לכם רכיבים המגבירים את אפקטיביות האימון

צעיר מחזיק חטיף חלבון. ShutterStock
מה היתרונות של חטיפי חלבון?/ShutterStock

כולנו כבר יודעים כיום עד כמה חשוב לשלב תזונה מזינה יחד עם פעילות גופנית כדי להשיג גוף בריא וחזק. אבל ממש מעטים מאיתנו מוכנים לוותר על פינוק מתוק באמצע או בסוף היום, גם בשם הדיאטה או הכושר.

בעשור האחרון התפתח ברחבי העולם שוק של מזונות עשירים בחלבון. עבור מתאמנים שרוצים לנהל את התזונה שלהם ולהשלים את יעדי החלבון אבל גם להתפנק בלי הרבה סוכר - חטיפי חלבון הם פתרון מתאים. לאחרונה הושקו חטיפי חלבון של תנובה GO במגוון טעמים: עם קוקוס, חמאת בוטנים, בטעם בצק עוגיות ובטעם שוקולד. מדובר בחטיפים שמגיעים עם כמות חלבון גבוהה ומעט מאוד סוכר - פינוק שהוא גם פונקציונלי ונותן ערך למתאמן

גם חלבון וגם BCAA

הענין הוא לא רק עצם הימצאות החלבון בחטיף, אלא כמה חלבונים בדיוק יש בו ומה האיכות שלהם. "בכל מנה של חטיף שמכיל 60 גרם, יש 20 גרם חלבון שחלקו הוא חלבון מי גבינה (WHEY), החלבון האיכותי ביותר עבור מתאמנים, וזו כמות משמעותית במיוחד לעומת חטיפי אנרגיה", מבהירה לביא.

חטיפי GO מכילים חלבונים שעשירים ב-BCAA - שלוש חומצות אמינו הכרחיות וחיונית שהגוף לא יודע לייצר והן בעלות חשיבות למתאמנים. לחומצות האלה (לפחות 3 גרם בחטיף) יש שלוש תועלות מוכחות: הראשונה היא בניית שריר מהירה, השנייה היא צמצום פירוק השריר במהלך מאמץ והשלישית היא שימוש כחומרי מוצא להפקת אנרגיה אירובית במאמץ ממושך, מה שתורם גם להפחתת העייפות במהלך האימון. על כן BCAA מגבירות את אפקטיביות האימון.

חטיף GO. עיצוב ומיתוג אריזות: ארנסטו ומתן,
גם חלבון וגם BCAA. חטיפי GO/עיצוב ומיתוג אריזות: ארנסטו ומתן

פינוק פונקציונאלי

"אלו אומנם חטיפים עם פוקוס על חלבון אבל אין בהם רק חלבון", מסבירה טליה לביא, דיאטנית קלינית שהייתה חלק מצוות יועץ לפיתוח חטיפי החלבון של GO. "זה פינוק טעים שהוא ממש מיני ארוחה על הדרך - גם חלבון וגם אנרגיה זמינה לגוף.

ומה לגבי סוכר בחטיף? החטיפים מכילים כמות קטנה של סוכר - רק 1.8 גרם לחטיף - פחות מחצי כפית סוכר.

"חשוב להגיד שהחטיפים האלה הם לא במקום ארוחה מלאה", אומרת לביא. "הם לא באים להחליף חלבונים במזון כמו ביצה, גבינה, בשר או אפילו יוגורט חלבון. לביא מבהירה כי החטיף אומנם יכול להיות גם חלופה לארוחה, אבל לא כסידור קבוע, אלא יותר אם ממהרים או יוצאים מאימון ואין זמן לארוחה או כארוחת ביניים שמשלימה את צריכת החלבון היומית. את החטיף אפשר לקחת לדרך או להשאיר בתיק לאחרי האימון והוא לא מתקלקל".

"מדובר בעצם על תוספת של 20 גרם חלבון שמגיעים מחטיף טעים, מפנק ועשיר בחלבון", אומרת לביא. "ואם כבר רוצים להתפנק, אז כדאי ומומלץ להתפנק על משהו איכותי ומזין".

החטיפים החדשים של GO זמינים לרכישה אונליין באתר GO, ברשתות קמעונאיות, ברשתות פארם ובחנויות המתמחות בתזונה לספורטאים.

בשיתוף תנובה GO
  • עוד באותו נושא:
  • חלבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully