וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם מבוגרים החלו להצמיח שיער" - ההסבר הרפואי והסיבות לכך

בשיתוף דימדיקו טכנולוגיות רפואיות

עודכן לאחרונה: 27.6.2021 / 10:08

נשירת שיער או דלילות היא תופעה טבעית שיכולה לקרות לכל אחד ואחת. תרופות והשתלות הן פתרונות, אך מלווים בתופעות לוואי. הריג'ן לעומת זאת, מציע מענה מדויק ומוצלח, ומאפשר טיפול ביתי ופשוט

בווידיאו: ד"ר זהבה לבר מסבירה על מכשיר הריג'ן והפתרון לנשירת שיער/עריכה: דפי מקל

נשירת שיער מוגברת, דלילות או התקרחות היא בעיה שמטרידה גם נשים וגם גברים. לכן, אנו שומעים על טיפולים שונים ומשונים - תרופות, תכשירים וקליניקות ועד טכנולוגיות, שעוזרות לנו להיאבק בתופעה המתסכלת הזו. כדי להעמיק בנושא הגיעה לאולפן ד"ר זהבה לבר, מומחית בתחום רפואת עור ומין ומדענית ותחילה הסבירה - למה בכלל אנחנו מתקרחים:

"סוגיית ההתקרחות מטרידה אותנו המון שנים. כבר לפני אלפי שנים חיפשו נוסחאות נגד נשירת שיער. לאורך השנים, השיער הוא סמל ליופי וכוח ואנשים שמתקרחים משקיעים ממיטב כספם וקונים תכשירים שמבטיחים פתרונות, אבל לרובם אין יעילות מוכחת.

לאדם בוגר יש 70-120 אלף שערות בקרקפת ואנחנו מחליפים 10-15 אלף מתוכן כל שנה. אורך החיים של השערה הוא סביב ארבע שנים וכל זקיק מייצר לאורך חייו 20-25 שערות. אם נושרות לנו 100-110 שערות ביום, זה תקין לחלוטין ומעיד על שיער מלא, אבל יש לנו בגוף הורמון הדיהידרוטסטוסטרון (DHT), שמתחבר לקולטנים בזקיקי השיער וגורם להפרת האיזון בין הצמיחה לנשירה. השיער מתנוון ועובר למנוחה ואז לנשירה. הספקת הדם מופרת ולא מאוזנת, הזקיקים לא מקבלים ויטמינים ומינרלים ומפסיקים לייצר שיער.

כיוון שכל תעשיית הרפואה, הטכנולוגיה והקוסמטיקה ראו את הפוטנציאל הטמון בניסיון לפתור את הבעיה, הם גייסו את מיטב המדענים, במטרה לנטרל את פעולת הדיהידרוטסטוסטרון (DHT) באזור הזה ולהמריץ את זרימת הדם לזקיקים שמייצרים את השערה".

ואילו פתרונות יש לנו כיום?

"יש טיפול תרופתי, שכולל תרופה בשם מינוקסי, שממריצה את זרימת הדם ומאפשרת את המשך תהליך הצמיחה התקין של השערה. העניין הוא שהזקיקים שבקדמת הקרקפת והקודקוד מאוד רגישים להורמון הזה, ואילו בקרקפת האחורית זה לא המצב. מכאן נוצר הפתרון הנוסף - השתלות משיער שנמצא בקרקפת האחורית. הפתרון התרופתי נותן תוצאות, אבל יש לו תופעות לוואי ולהשתלה יש צלקות ואין הצלחה של 100 אחוז, וזה תהליך פולשני".

יש טיפול מוצלח אחר, שמכיל את כל האלמנטים הנדרשים?

"יש מכשיר בשם הריג'ן, שנכנס לשוק לפני כחמש שנים ומשלב טכנולוגיות שהוכח שכל אחת מהן יודעת לבצע ריפוי ושיקום של העור וזקיקי השיער - גירוי מכני, גירוי חשמלי, גירוי פוטודינמי (לייזר רך) וגירוי ביומכני. הבשורה הגדולה במכשיר הזה היא שניסו אותו על מגוון גילאים, מ-25 ועד למעלה מ-80 וגם המבוגרים ביותר ראו תוצאות טובות מאוד".

למידע, ולתיאום אבחון ללא עלות לחצו על הקישור https://www.hairegen.co.il

בשיתוף דימדיקו טכנולוגיות רפואיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully