וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבור 6,407 משפחות הקורונה לא נגמרה. מיזם חדש יעזור להם

אובדן פתאומי של אהוב הוא קשה מנשוא עבור כל המשפחות, אבל בתקופת הקורונה האובדן הזה היה אף קשה יותר. ללא אפשרות להיפרד ברגעים האחרונים וללא יכולת לערוך הלוויה מכובדת - הרבה משפחות עדיין נושאות את הפצעים האלה. עכשיו אפשר לעזור להם

מחלקת קורונה בביה"ח איכילוב, ת"א 15 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"פרידה שאינה פרידה". מחלקת קורונה באיכילוב בימי שיא המגיפה/ראובן קסטרו

ברקע ההחלטה לבטל את מרבית מגבלות הקורונה ולסיים את עידן המגיפה בישראל - עבור 6,407 משפחות של ישראלים שמתו כתוצאה מהנגיף - הקורונה לא תסתיים לעולם. לכל אחת ואחד מהאנשים שמתו מנגיף הקורונה יש משפחה, קרובים, חברים ומכרים, שמתמודדים עם הכאב והאבדן הפתאומי כל כך.

עמותת "מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן", המובילה בסיוע ותמיכה נפשית לאנשים שחוו אובדן, יזמה סיוע נפשי ללא עלות לבני המשפחות של קרבנות המגיפה. העמותה מציעה לבחירת המשפחות 10 טיפולים פרטניים, 10 טיפולים משפחתיים או השתתפות בקבוצת תמיכה של 10 מפגשים, ללא עלות. לטובת הפרויקט נפתח קו ייעודי לפניות ולתיאום טיפול, והוקצו מטפלים מקצועיים ומנוסים אליהם מופנים בני המשפחות.

הפרויקט הוא פרי יוזמה משותפת של מרכז אלה ומשפחת שטרסברג לזכרה של האם, חנה שטרסברג, שהלכה לעולמה בגיל 72 מנגיף הקורונה. חנה שטרסברג הייתה אשת חינוך פורצת דרך ורבת פעלים, מומחית לגיל הרך, שהקדישה את מיטב שנותיה לפעילות התנדבותית למען החברה והקהילה. במסגרת עשייתה יזמה חנה את הקמתו של "גן החלומות" - מרכז חינוכי ראשון מסוגו בארץ ובעולם לילדים המחלימים ממחלת הסרטן ובני משפחותיהם.

"הנתינה הבלתי מתפשרת של אמנו היקרה והאהובה לחברה ולמשפחה היא שהניעה אותנו, גם בשעתנו הקשה והכואבת ביותר, בשיתוף עם מרכז אלה, ליזום את הפרויקט החשוב שמטרתו סיוע ותמיכה למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל כתוצאה מנגיף הקורונה", אמרו מיכל, ניר וליאור, ילדיה של שטרסברג.

לדברי יעלה כהן ובני לייזר, המנכ"לים המשותפים של מרכז אלה, "אבדן פתאומי הוא קשה ומורכב לכל מי שחווה אותו. הוא קשה עוד יותר, כשמדובר על אבדן מקורונה, המלווה, כפי שלמדנו בשנה האחרונה, בנתק מהחולים, פרידה שאינה פרידה, ללא יכולת אפילו לקבור את המת או לשבת שבעה באופן שידענו בעבר".

העמותה פתחה קו טלפון עבור המשפחות, לפניות ולתאום הטיפולים: 1-800-800-440

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully