וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיאטה? יש גורם אחד במשרד שעלול לפגוע לכם במשקל

מנסים לעשות דיאטה והמשקל לא יורד? יכול להיות שזה באשמת המזגן במשרד שלכם. איך זה יכול להיות אתם שואלים? הנה כל התשובות

אישה במשרד. ShutterStock
חזרנו לקור המשרדים. אישה מחזיקה כוס קפה במשרד/ShutterStock

רבים מאיתנו, אם לא כולנו, נמצאים בשבועות האחרונים במעבר חזרה למשרדים הממוזגים והומי האדם. לא בטוח עד כמה זה הגיוני לחזור להתקהלות המשרדית אחרי השנה האחרונה, אבל האמת היא שיש עוד גורם בריאותי קריטי במשרד שמשפיע על הבריאות שלכם. ואנחנו לא מדברים על הישיבה הממושכת או הבהייה במסכים.

פרופסור קנת' מקלוד, מהנדס ביו-רפואי באוניברסיטת בינגהמטון, שחוקר כיצד גורמים פיזיים משפיעים על חילוף החומרים האנושי, כתב באתר The Conversation כי הוא ועמיתיו ערכו מחקר חדש שמצא כי חיים או עבודה בסביבה קרירה לתקופות ממושכות יכולים להוריד את טמפרטורת הליבה של הגוף, מה שמקטין את קצב חילוף החומרים - כמה מהר אנחנו שורפים קלוריות - ובדרך כלל גורם לעלייה במשקל.

בני אדם שומרים על טמפרטורת גוף בסיסית קבועה יחסית בטווח של 36 עד 38 מעלות צלזיוס, גם בסביבות קרירות.

לדברי מקלוד שלושה סוגים שונים של פעילות מטבולית מחממים את גופנו. הראשון הוא חילוף החומרים הבסיסי - כשני שליש מהקלוריות שאנו שורפים מדי יום מתחזקות את התפקודים גופניים בסיסיים, שכולם מייצרים חום: נשימה, זרימת דם, צמיחת תאים, תפקוד המוח ועיכול המזון. השני הוא כל סוג של תנועה פיזית שמייצרת גם חום באמצעות תגובות כימיות שגורמות לשרירים להתכווץ. תהליך ייצור חום שלישי מתרחש ברקמות מיוחדות הנקראות "שומן חום". זהו עיבוד אבולוציוני שמנע מאיתנו לקפוא במהלך תקופות הקרח.

אישה מכוסה בשמיכה. ShutterStock
כל טמפרטורה שיורדת במשרד מאיטה את חילוף החומרים שלכם. אישה קופאת מקור במשרד/ShutterStock

"עם עליית טמפרטורת הגוף קצב חילוף החומרים שלנו עולה ואנחנו שורפים יותר קלוריות. זה מייצר יותר חום ומעלה עוד יותר את טמפרטורת גופנו, ויוצר תהליך משוב חיובי שבדרך כלל שומר על טמפרטורת הגוף בטווח הבריא", מסביר מקלוד ומבהיר כי מדובר בתהליך שרגיש מאוד לטמפרטורה.

לדבריו על כל ירידה של מעלה אחת בטמפרטורת הגוף, קצב חילוף החומרים שלנו יכול לרדת ביותר מ-7 אחוזים. משמעות הדבר היא שקצב חילוף החומרים במנוחה עבור מישהו בטמפרטורת גוף בסביבות 38 מעלות, גבוה עד 30 אחוזים מאשר אם הטמפרטורה שלהם הייתה בסביבות 36 מעלות.

"העלאת טמפרטורת הגוף בארבע מעלות יכולה לשרוף יותר קלוריות מאשר האדם הממוצע שורף כתוצאה מכל הפעילות הגופנית היומית שלו", כתב מקלוד, "זו הסיבה ששינוי הסביבה הפיזית יכול לשנות באופן מהותי את אופן פעולת הגוף - ומשפיע על הבריאות והכושר. אם אתם עולים במשקל ולא בטוחים מדוע, בדקו את המזגן של המשרד שאתם עובדים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully