וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחגים מקשיבים לתחושת הבטן: כך תמנעו מתחושת כבדות ונפיחות

בשיתוף סופהרב

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 9:48

התופעה של תחושת כבדות ונפיחות בבטן לאחר ארוחה היא נפוצה למדי, במיוחד אחרי ארוחות כבדות כמו ארוחת החג. החדשות הטובות הן: יש לכך פתרון והוא מגיע בכמוסה אחת קטנה

אישה עם כאב בטן. ShutterStock
מה עושים עם כאבי בטן אחרי ארוחה? אישה סובלת מכאב בטן/ShutterStock

אתם בוודאי מכירים את התחושה הלא נעימה שתוקפת אותנו אחרי ארוחות גדולות וכבדות: הבטן נפוחה ולוחצת, ואנחנו מתחילים להתחרט שאכלנו יותר מדי. ארוחות החג כמעט תמיד מכבידות עלינו, בשל התפריט המלא שלהן והמאכלים ה"כבדים". אי הנוחות הזו בבטן עלולה להיות מטרד שעשוי ללוות אותנו גם בימים שלאחר הארוחה, ולהתבטא בבטן נפוחה, בכאבים ובשיבושים שונים במערכת העיכול. וזה עוד בלי לדבר על העלייה במשקל.

אבל האמת היא שהמטרד הזה ממש לא חייב להיות גזרת גורל. כדי להתמודד איתו בצורה יעילה, ואף למנוע אותו ולהפחית משמעותית את אי הנוחות הכרוכה בו, חשוב להבין ראשית למה זה קורה לנו. אחת הסיבות הקשורות בדרך כלל למצב של נפיחות בבטן היא פגיעה באוכלוסיית החיידקים הטובים שחיה במעי שלנו, המוכרים גם בשם חיידקים "פרוביוטיים". חיידקים אלה לוקחים חלק חשוב בתהליכי העיכול, מסייעים בפירוק ובספיגת חומרי מזון ואף בייצור ויטמינים. אם תופעות כמו נפיחות, גזים ואי נוחות בבטן חוזרות על עצמן בחייכם, ייתכן מאוד שאוכלוסיית החיידקים הטובים שלכם הידלדלה. מדוע זה עלול לקרות? סיבות שונות כמו תזונה לקויה, אכילת מזון מתועש, נטילת אנטיביוטיקה ואפילו בגלל מצבי לחץ וסטרס. החדשות הטובות הן שיש לכך פתרון יעיל וזמין.

מה אפשר לעשות?

ראשית, מומלץ שלא להגזים עם כמויות המזון בארוחה. שנית, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים. משקאות מוגזים רק יוסיפו לתחושת המלאות והנפיחות בבטן, וזה ממש מיותר. לצד צעדים אלו, מומלץ לצרוך גם פרוביוטיקה כתוסף תזונה. נטילת תוסף פרוביוטי מספקת חיזוק חשוב לאוכלוסיית החיידקים הטובים שחיה במעי ומאפשרת להם להתמודד בצורה טובה יותר עם אתגרים כמו ארוחות כבדות ועשירות.

איך בוחרים תוסף פרוביוטיקה יעיל?

על המדפים תמצאו מגוון רחב יחסית של תוספי פרוביוטיקה, איך יודעים באיזה תוסף לבחור? בודקים את הפרמטרים הבאים: עמידות, מגוון וכמות.

עמידות בתהליך העיכול: הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון בבחירת תוסף פרוביוטי יעיל הוא את מידת היכולת שלו לשמור על החיידקים הטובים עד שיגיעו ליעדם. בדרך למעי, החיידקים שבכמוסה עוברים דרך ארוכה בה הם נפגשים עם חומצות הקיבה, ולכן כדי להבטיח שהתוסף באמת יהיה אפקטיבי חשוב לוודא שיהיו מוגנים בטכנולוגיית ציפוי שתשמור עליהם ותבטיח את הגעתם למקומות הנכונים. ציפוי איכותי מבטיח גם הגנה על החיידקים ושמירה על היעילות גם בזמן שבו התכשיר מחכה לנו על המדף.

סופהרב. סופהרב,
חפשו תכשיר פרוביוטי המכיל מגוון רחב של זנים. פרוביוטיקה של סופהרב/סופהרב

מגוון הזנים: למגוון הזנים של החיידקים הפרוביוטיים שמצויים בתוסף חשיבות רבה לא פחות. לכל אדם קהילת חיידקים ייחודית שונה במעיים, מעין "טביעת אצבע" אישית. לחיידקים מסוימים תהיה נטייה טובה יותר לשגשג בתחילת המעי, ואילו אחרים ישגשגו דווקא לאורכו. בנוסף, לזנים שונים יש תפקיד פיזיולוגי שונה .יש כאלו שיותר תומכים במערכת החיסון ויש את אלו שיותר מסייעים בפירוק מזון. ריבוי זנים משמעותו תוסף פרוביוטי שיתאים לכל אדם בלי לדעת את הפרופיל הפרוביוטי שלו. לכן, תכשיר פרוביוטי המכיל מגוון רחב של זנים נותן פתרון לאורך כל המעי ויאפשר פיזור יעיל אצל אנשים שונים.

כמות החיידקים: לבסוף, מכיוון ששטח המעי הוא עצום, בכדי שהפרוביוטיקה תהיה בעלת השפעה עליה להכיל כמות גדולה של חיידקים כך שיוכלו להשתרש לכל אורך המעי. כמות קטנה של חיידקים (פחות מ-10 מיליארד חיידקים, ליתר דיוק) לרוב תהיה יעילה פחות.

הקשיבו לתחושת הבטן שלכם

ביו 25 מבית סופהרב היא פורמולה פרוביוטית ייחודית העונה על כל הקריטריונים ליעילות.

הפרוביוטיקה של סופהרב מכילה 11 זני חיידקים פרוביוטיים במינון של 25 מיליארד חיידקים בפורמולה מתקדמת וחדשנית. זני החיידקים הפרוביוטיים בפורמולה הם פטנטים שנבדקו והוכחו כיציבים וכיעילים ביותר. החיידקים בביו 25 עוברים תהליך ייחודי של ציפוי כפול ("פטנט היהלום") המעניק להם הגנה כפולה.

הציפוי הפנימי מקנה לחיידקים עמידות והגנה בפני חומציות מיצי הקיבה, בעוד הציפוי החיצוני מגן עליהם מפני לחות וחום, מבטיח יציבות ושומר על חיי מדף ארוכים.

לפרטים נוספים ולרכישה>>

בשיתוף סופהרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully