וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי דלקת בתוספתן ואיך מטפלים בה?

11.3.2021 / 10:35

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגיעה הלילה לבית חולים לאחר שחשה ברע, ושם אובחנה עם דלקת בתוספתן. מהי בדיוק אותה דלקת, איך מטפלים בה והאם היא עלולה להיות מסוכנת? הנה כל התשובות

שרה נתניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
אושפזה הלילה. שרה נתניהו/ראובן קסטרו

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, אושפזה הלילה (חמישי) בעקבות דלקת בתוספתן. נתניהו הועברה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שחשה ברע, ובמהלך בדיקה אובחנה בדלקת, שנחשבת נפוצה למדי אצל צעירים, אך נדירה יחסית אצל מבוגרים.

דלקת התוספתן, הקרויה גם אפנדיציטיס, היא למעשה דלקת בחלק של המעי הגס. התוספתן הוא איבר דמוי נרתיק בצורת אצבע שיוצא מתוך הצד הימני של המעי הגס בחלקו התחתון, ומכיל בעיקר תאים של מערכת החיסון.

דלקת תוספתן שכיחה יותר בקרב צעירים עד גיל 30 - היא מתרחשת בעשור השני לחיים בשכיחות של 233 ל-100 אלף אנשים - אולם דווחה גם באנשים מבוגרים יותר.

התסמינים של דלקת התוספתן כוללים על פי רוב כאבים בבטן הימנית התחתונה. עם זאת, אצל רבים הכאב מתחיל סביב הטבור ואז נע לבטן התחתונה מימין. הכאבים עשויים לגבור ככל שהדלקת מתפתחת. התסמינים כוללים לעיתים גם בחילות, חוסר תיאבון והפרעות בדרכי העיכול. גם חום יכול להופיע, אך רק בשלב מתקדם יותר של המחלה.

על פי רוב הטיפול בדלקת תוספתן הוא הסרה ניתוחית של התוספתן אם כי במקרים מסויימים ניתן לשקול טיפול אנטיביוטי בלבד. אחד הסיבוכים העיקריים של דלקת זו הוא התנקבות של התוספתן המודלק והיווצרות של זיהום בחלל הבטן, מצב שעלול להיות מורכב יותר ולהצריך טיפול אנטיביוטי ממושך, ניקוז ולעיתים ניתוח נרחב.

חשוב לציין: אם אתם חשים כאבים בבטן הימנית התחתונה, חשוב לפנות לבדיקת רופא, ורצוי במרפאה שמאפשרת בדיקות הדמיה ובדיקות דם זמינות, כמו מוקד או חדר מיון. מלבד דלקת בתוספתן, כאבים אלה יכולים לנבוע גם מאבנים בכליות, כאבי מחזור, בעיות גינקולוגיות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully