וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוחי הסרת משקפיים: 12 שאלות שאתם חייבים לשאול

בשיתוף עיניים ד"ר לוינגר

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 9:34

ניתוחי הסרת משקפיים הם מהניתוחים הנפוצים ביותר בעולם. עם שיעור שביעות רצון גבוה מאוד, בטיחות רבה וטכנולוגיות שממשיכות להתחדש כל העת - ישראלים רבים בוחרים להיפטר מהמשקפיים באמצעות ניתוח. זה מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם הולכים על זה

משקפיים. ShutterStock
ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הם מהניתוחים הנפוצים בארץ ובעולם. אישה מורידה משקפיים/ShutterStock

"ניתוחי הלייזר לשיפור הראייה הינם מהניתוחים השכיחים והנפוצים בעולם הרפואה, וכיום, עם הגעתם של מכשירי הבדיקה, האבחון והטיפול המתקדמים ביותר, דרגת הבטיחות וההצלחה הניתוחית הינן גבוהות ביותר", כך מסביר ד"ר עמי הירש, מומחה לרפואת עיניים ומנתח בכיר, מנהל המרכז הרפואי 'עיניים' בתל אביב - עזריאלי.

עוד לפני עידן הקורונה, המסיכות והאדים על המשקפיים, רבים בחרו בניתוח על מנת להיפטר מעזר הראייה, לשפר את הנוחות, לקצץ בעלויות המשקפיים ועדשות המגע ולשפר את האסתטיקה. לכן, לא מפתיע שניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הם מהניתוחים הנפוצים בארץ ובעולם. כיום, ניתוחים אלו מתבצעים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ומתאפיינים ביעילות ובבטיחות גבוהות במיוחד, שגם מתבטאות ברמת שביעות רצון יוצאת דופן.

"יש לזכור כי זהו ניתוח לכל עניין ודבר, ולכן עדיף לבחור בדרך הבטוחה ולא בדרך הזולה, על מנת לשמור על בריאות העיניים ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר. התהליך מתחיל מבדיקת התאמה קפדנית ביותר בה בודקים את מי שמתאים להסרת משקפיים, וכ-25 עד 30 אחוזים מהנבדקים ייפסלו ויימצאו כלא מתאימים לניתוח מסיבות שונות", אומר ד"ר הירש.

אספנו עבורכם 12 שאלות שימושיות שחשוב לשאול לפני שאתם בוחרים מרכז להסרת משקפיים.

1. האם ניתוח להסרת משקפיים מתאים לי?
על פי רוב, ניתוחים להסרת המשקפיים מתאימים לבני 18 ומעלה, שלא חל שינוי במספר המשקפיים שלהם במשך יותר מחצי שנה. טווח המספרים אותם ניתן לתקן על ידי ניתוחים אלו נע ממספר עד מינוס 12 ועד פלוס 5 או צילינדר של עד 5. "בפגישה עם רופא עיניים מומחה תוכלו לגלות אם ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מתאים עבורכם, ואם כן, באיזו גישה. במרכזים מובילים, רופא העיניים ילווה אתכם לאורך כל ההליך, כולל הניתוח עצמו והמעקב אחריו", אומר ד"ר הירש.

2. האם כל מרכזי הסרת המשקפיים זהים?
ממש לא. בישראל פועלים כעשרה מרכזים רפואיים שמציעים ניתוחים להסרת משקפיים (ארבעה מהם ברשת 'עיניים ד"ר לוינגר'). המרכזים נבדלים זה מזה בגודלם, ובניסיון של הצוות הרפואי שלהם, מדיניות האחריות, המחיר וההסכמים שיש להם עם הביטוחים המשלימים של קופות החולים. כמו כן, שימו לב שיש מכונים שמציעים ניתוחי עיניים לצד טיפולים אחרים, כגון טיפולים אסתטיים, ויש מכונים שמתמקצעים אך ורק בניתוחי עיניים.

ניתוח לייזר להסרת משקפיים. ShutterStock
חשוב לדעת שאתה מטופל בידיים מנוסות. ניתוח הסרת משקפיים/ShutterStock

מכון גדול או רשת מכונים בפריסה ארצית, עם היקף ניתוחים רב, מאפשרים לך לדעת שאתה מטופל בידיים מנוסות. לא מדובר רק בידיו של המנתח, אלא של כלל הצוות הרפואי התומך. רשת מרכזים ותיקה עם מספר רב של מטופלים מאפשרת לך גם להתרשם מ'חוכמת ההמונים' וממספר רב יותר של ביקורות והמלצות. כמו כן, חשיבות רבה למספר הסניפים ולפריסה הארצית של המרכזים הרפואיים.

4. האם המרכז עושה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר?
רפואת עיניים וניתוחי עיניים הם תחומים עם מכשור טכנולוגי מתקדם שממשיך להתחדש בקצב מהיר. מדי מספר שנים מפותחות ומיושמות שיטות ניתוח חדשות ומדויקות יותר, לצד מכשירים חדשים שמאפשרים אותן. מרכז רפואי שמצויד במכשור ובציוד המתקדם ביותר יכול להעניק אפשרויות אבחון וטיפול שמרכזים אחרים לא יכולים לספק. ציוד טכנולוגי מתקדם בתחום ניתוחי העיניים בא לידי ביטוי הן בשלב בדיקת ההתאמה והן בניתוח עצמו, באמצעות מכשירי לייזר חדישים ומדויקים יותר.

5. האם הרופא המנתח מלווה אתכם מבדיקת ההתאמה ועד הביקורת שאחרי הניתוח?
למידת המעורבות של הרופא/ה בתהליך יש חשיבות להצלחת הניתוח. למרבה ההפתעה, בחלק מהמרכזים להסרת משקפיים הרופא או הרופאה שינתחו אתכם לא ילוו אתכם לאורך כל התהליך. זאת עקב שיקולים תפעוליים או כלכליים. בדקו שאכן הרופא המנתח הוא זה שילווה אתכם בשלבים החשובים ביותר: פגישת הייעוץ, בדיקות ההתאמה, ההחלטה על הניתוח, הניתוח עצמו והביקורות שאחריו.

כמו כן, ודאו שיש לכם כתובת זמינה לפנות אליה כאשר הרופאים המנתחים אינם זמינים, וכי תקבלו מענה 24/7 כולל סופי שבוע.

6. מה הוותק, הניסיון והרקע המקצועי של הרופא/ה שינתחו אותי?
באמצעות חיפוש פשוט באתר משרד הבריאות תוכלו למצוא את כל רופאי העיניים המומחים הרשומים בישראל. באתר גם תוכלו לגלות כמה שנות ניסיון יש לרופא/ה כרופא בכלל וכרופא עיניים מומחה בפרט. יש לוודא כי הרופא המנתח הינו אכן בעל תעודת מומחה ורישיון מומחה בתחום רפואת העיניים.
בנוסף, רופאים ורופאות רבים שעובדים במרכזים המובילים משמשים גם בתפקידים בכירים בבתי החולים הציבוריים. חיפוש שמם בגוגל יוכל להוביל אתכם לפרופיל המקצועי של הרופאים בבתי החולים. בנוסף לחיפוש אינטרנטי, בקשו לקבל מידע על הניסיון שיש לרופא בניתוח הספציפי אותו אתם מתכננים לעבור. רופא בעל ניסיון של אלפי ניתוחים מסוג אחד יכול להיות לא מנוסה בניתוח מסוג אחר.

7. כיצד מתבצעות בדיקות ההתאמה לניתוח?
כ-25 עד 30 אחוזים מהמתעניינים בניתוח להסרת משקפיים לא מתאימים אליו. על מנת לבחור את המטופלים שאכן יפיקו תועלת מהניתוח מתבצעת שורה ארוכה של בדיקות התאמה לפני הניתוח: שאלון רפואי, בדיקת ראייה וסדרה של בדיקות מתקדמות. על תהליך האבחון להיות מקיף וקפדני והוא אורך כשלש שעות.

רופאה מחזיקה משקפיים. ShutterStock
25 עד 30 אחוזים מהמתעניינים בניתוח לא מתאימים אליו. רופאה מחזיקה משקפיים/ShutterStock

8. מה מדיניות האחריות של המרכז?
בדקו האם המרכז הרפואי מספק 'תעודת אחריות' לתוצאות הניתוח. תעודת האחריות תוכל לשמש אתכם במידה שתחול נסיגה בחדות הראייה גם שנים לאחר הניתוח. במקרה זה, רופאי המרכז יבדקו אתכם וימליצו לכם על טיפול מתאים במסגרתו.

9. האם המרכז מתייחס אליי כמטופל או כלקוח?
על אף שניתוח להסרת משקפיים הוא טיפול רפואי בטוח לרוב, עדיין מדובר בהתערבות רפואית ניתוחית לכל דבר ויש להתייחס אליה ככזו. אם קיימת תחושת לחץ שיווקי, הצעה למבצעים או הטבות שחורגות מהטיפול הרפואי, הפעילו שיקול דעת.

10. האם המכון מספק מידע נגיש וזמין?
האם יצאתם מהבדיקה ומפגישת הייעוץ כשקבלתם מענה לכל שאלותיכם? האם הסבירו לכם גם על תהליך ההתאוששות, תופעות הלוואי והסיכון לסיבוכים? אם התשובה לאחת השאלות האלה היא 'לא' כדאי להשקיע מחשבה נוספת בבחירה במכון בו תבצעו את הניתוח. בקשו לקבל את כל המידע, להתייעץ עם חברים ומשפחה במידת הצורך לפני שאתם מקבלים החלטה. מכונים מקצועיים ישמרו על המחויבות שלהם כלפייך, המטופל, ויוודאו שאתה מבין את כל ההשלכות של הניתוח.

11. מה עלות הניתוח?
מחירי ניתוחי הסרת המשקפיים משתנים בהתאם לשיטה הניתוחית שנבחרה, המכון עצמו וההסדרים שלו עם הקופות שבהן אתם חברים. אמנם בכל החלטה שאנחנו מבצעים יש משקל לשיקול כלכלי, אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בהליך רפואי עם השלכות ארוכות טווח.
כדאי להיזהר ממכונים שמציעים מחירים נמוכים באופן מיוחד או מבצעי שיווק הכוללים הענקת הנחה , עבור טיפולים רפואיים אחרים בביצוע הניתוח. אל תתפשרו על ניסיון ומקצועיות וזכרו שעל הזול עלולים לשלם ביוקר. עלות ניתוח נמוכה יכולה להתבטא גם בשיטת ניתוח ישנה יותר ושימוש בכוח אדם ובציוד זול יותר.

12. האם קיבלתי המלצות גם מחוץ לרשת?
כיום קל ביותר למצוא ביקורות והמלצות על מנתחים ומכונים ברחבי הרשת וחכמת ההמונים אינה טועה לרוב. עם זאת, כדאי להסתמך על המלצות של חברים, משפחה וכן רופאי עיניים ואופטומטריסטים שאתם נמצאים איתם בקשר וסומכים עליהם. הם בעלי הניסיון והם רוצים את הטוב ביותר עבורכם.

"ניתוחי הסרת המשקפיים בלייזר הם מהפעולות הבטוחות והיעילות ביותר המוכרות ברפואה", מסכם ד"ר הירש, "אין ספק כי הטכנולוגיות המתקדמות והמחקר פורץ הדרך בתחום הביאו לירידה משמעותית בשכיחות הסיבוכים ותופעות הלוואי לאחר ניתוחים אלו. עם זאת, חשוב לזכור כי הליך בדיקה שמנוהל במרפאה מקצועית בעלת ניסיון הוא בעל חשיבות מכרעת בבטיחות הניתוח. לכן, בחירת המכון ורופא העיניים המנתח הינה קריטית לשם התאמה מיטבית ובטוחה בדרך לחיים משופרים ללא משקפיים או עדשות".

לאתר עיניים - הסרת משקפיים בלייזר

רוצים לדעת עוד על הסרת משקפיים בלייזר? לחצו כאן

בשיתוף עיניים ד"ר לוינגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully