וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא חשב שזה פסיכוסומטי, אבל בסוף היא אובחנה כחולה בטרשת נפוצה

בחסות חברת מדיסון

10.5.2021 / 12:00

עינב מיה החלה לחוות התקפים בגיל 16, אבל לקח זמן מה עד שאובחנה כחולת טרשת נפוצה והחלה בטיפול. משהטיפול גרם לה לתופעות לוואי, היא ביקשה לשנות אותו, וכיום, 8 שנים אחרי היא חיה ללא התקפים ואופטימית לגבי העתיד

בווידיאו: עינב מיה על ההתמודדות עם טרשת נפוצה/עריכה: דפי מקל

שירות לציבור. מוגש בחסות חברת מדיסון ובשיתוף עם עמותת "הבית לחולי טרשת נפוצה"

"ההתקף הראשון של הטרשת התחיל אצלי בגיל 16. הלכתי שוב ושוב לרופא שקבע שהמחלה שלי היא פסיכוסומטית, ומבחינתו אני צריכה לקחת כדורים פסיכיאטריים ובזה סיכם את הטיפול", כך מספרת עינב מיה שאובחנה בסופו של דבר כחולת טרשת נפוצה.

"ברגע שקיבלתי את האבחון שאני חולה בטרשת נפוצה זו הייתה הקלה. עכשיו יש הוכחה שאני חולה". אבל עם ההקלה הגיעו גם חששות. "חששתי להעביר את המשפחה שלי את אותה דרך כמו שעברו עם סבתא שלי ז"ל שהייתה גם היא חולה בטרשת נפוצה. אני זוכרת אותה על כיסא גלגלים, במצב לא פשוט... חשבתי שלשם זה הולך".

התחלת הטיפול שלה לא הייתה פשוטה, אבל עינב לא ויתרה. "בהתחלה קיבלתי זריקות לשריר והיו לי תופעות לוואי לא נעימות". היא פנתה לרופא שלה, שהחליף לה את הטיפול לטיפול בעירוי אחת לחודש. "אין לי תופעות לוואי בעקבות הטיפול, ומאז גם לא היו לי התקפים. 8 שנים אני מקבלת את העירוי ויש לי שקט מהמחלה. אני אפילו מצליחה לאט לאט עם עזרה ועם עידוד למצוא את הדרך הנכונה, לשמור על חיוך, על אופטימיות. אפשר לחיות לצד הטרשת, לגמרי".

לפרטים נוספים על אודות המחלה ניתן לפנות לאתר https://www.multiple-sclerosis.co.il/

מוזמנים להצטרף לקהילת הבית לחולי טרשת

מקט: MSG-38-01-0421

בחסות חברת מדיסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully