וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכם קשה? גבר אושפז במרץ עם קורונה ושוחרר רק השבוע

גבר בן 50 מארה"ב אושפז בסוף מרץ האחרון בבית חולים לאחר שנדבק בקורונה. חודשיים שהה שם במחלקת קורונה ואז התדרדר מצבו והוא חובר למכונת הנשמה. השבוע הוא שוחרר סוף סוף לביתו אך לפניו עוד שיקום ארוך

הדמיית תלת מימד של התפזרות 'ענני קורונה' - רסס טיפתי ואירוסולי שנפלט בשיעול בתוך חלל סגור/המכון המטאורולוגי של פינלנד, אוניברסיטת אלטו, VTT ואוניברסיטת הלסינקי

על כולנו, אולי למעט כמה יוצאים מהכלל, עוברת שנה מאוד קשה. בראש מצעד הקושי נמצאים ללא ספק האנשים שחלו בקורונה וקיבלו טיפול בבתי החולים. ובכל זאת, נדמה כי מעל כולם נישא המקרה הזה של גבר ממינסוטה שחזר השבוע סוף סוף לביתו אחרי 208 ימים קשים בהם שהה בבית חולים כשהוא נושא את נגיף הקורונה.

"אני חושב שאני בר מזל שיש לי אהבה ומשפחה תומכת כמו שיש לי", אמר כריס הרטה, בן ה-50, שדיבורו נעשה איטי יותר אחרי חודשיים שהיה מחובר למכונת הנשמה. הרטה כאמור חלה ואושפז בחודש מרץ האחרון. כחודש לאחר מכן חום גופו עלה לטמפרטורה של 42 מעלות והרופאים קראו לבני משפחתו לבוא להיפרד ממנו. "הם קראו לי לביקור אחרון כי הם לא חשבו שהוא עומד לשרוד את הלילה", אמרה אחותו של הירטה, דון רמאלי. אבל הירטה שרד.

במהלך האשפוז שלו הוא סבל מקריסת ריאות כפולה ואיבד את היכולת ללכת או לעמוד על שתי רגליו, זאת בשל העובדה שהיה במיטה חודשים ללא תזוזה. "אף אחד לא אמר שהוא לא יכול להחלים לגמרי, אז זו המטרה והציפייה שלנו". אמרה רמאלי.

היא אמרה בחודש מאי כי אחיה היה חולה עם "סוכרת מבוקרת מאוד" ו"אפילו לא לקח תרופות", ובכל זאת הוא לא היה מסוגל לדבר או להגיב לאחר שנכנס לטיפול נמרץ בבית החולים North Memorial ברובינסדייל, מינסוטה. למרבה הצער, הירטה גם חלה מוקדם מכדי להפיק תועלת מתרופות אנטי-ויראליות ניסיוניות שנפוצות כעת, ולכן הוא נזקק לכך כך הרבה זמן בבית החולים.

השבוע כאמור הוא שוחרר כשלפניו עוד שיקום ארוך מאוד. ולכל המפקפקים בנזקים של נגיף הקורונה הוא אמר "תאמינו לזה. הנגיף הזה הוא לא משהו שמשחקים איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully