וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם גם מאלו שסובלים? הטיפול המהפכני במיגרנות

בחסות מדיסון

11.3.2021 / 9:47

מיגרנה היא מחלה נוירולוגית שכיחה שפוגעת ב-15% מהאוכלוסייה, ומשבשת את איכות חייהם. בשנים האחרונות פותחו טיפולים חדשניים שנותנים תקווה למטופלים שלא מצאו פיתרון בשיטות הטיפול הוותיקות

בווידיאו: מהי מיגרנה ואיך מתמודדים איתה?/אולפן וואלה! NEWS

מיגרנות פוגעות באיכות החיים ובתפקוד של יותר מ-15 אחוזים מהאוכלוסייה. "מיגרנה היא מחלה - נכון, היא אמנם לא גורמת למוות אבל היא פוגעת קשות בתפקוד היומיומי, בעבודה, בלימודים ובמשפחה של החולים בה", אומר ד"ר רוני שרון, מנהל המרכז לכאבי ראש ופנים, המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

לדבריו, התקפי מיגרנה יכולים להימשך בין 4 שעות לשלושה ימים ולסובלים מהם יש נטייה לעתים להתקפים חוזרים - זה יכול להיות פעם בשבוע אבל גם להגיע למצב של 15 התקפים בחודש. מה שחשוב להבין זה שלא חייבים לסבול וישנם מספר אפיקי טיפול שיכולים לסייע ולהקל על הסובלים ממיגרנות ולשפר את איכות חייהם.

הטיפול במיגרנות נחלק לשתי קבוצות עיקריות - טיפולים מונעים, וטיפולים אקוטיים שמטרתם לטפל בהתקף שכבר התחיל, להקל על הכאב ולקצר את משכו. בשנים האחרונות פותח טיפול חדש ומבטיח לכאב שאינו תרופתי. הטיפול מעורר גירוי עצבי אשר פועל על מערכת מיסוך הכאב במוח, מפחית ואף מעלים את הכאב ומופעל בקלות על ידי המטופל שאף שולט על עוצמתו. דרך טיפול חדשה זו נותנת תקווה לחולי מיגרנה רבים שלא מצאו פיתרון בשיטות הטיפול הוותיקות.

בחסות מדיסון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully