וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין השומן ברגליים שלכם לסיכוי לחטוף התקף לב

21.9.2020 / 0:01

מחקר שנערך בניו ג'רזי מצא שלאנשים עם רגליים שמנות יש לחץ דם נמוך יותר וסיכוי קטן יותר לסבול מהתקף לב בחייהם: "זה לא רק כמה שומן יש לך, אלא איפה ממוקם השומן שלך"

כמה דברים שנשים חייבות לדעת על התקפי לב/מערכת סיפור בדקה

בזמן שכמעט כל הרופאים טוענים ששומן סביב המותניים שלנו אינו טוב לבריאות, מחקר חדש מצא שדווקא לאנשים עם רגליים שמנות יש פחות סיכוי לסבול מלחץ דם גבוה ופחות סיכון לחוות התקף לב. חוקרים בבית הספר לרפואה בניו ג'רזי בחנו את שיעור לחץ הדם של של אנשים בהתאם לרקמות השומן ברגליים שלהם.

הם השתמשו לצורך המחקר ב-6,000 אנשים בוגרים בגיל ממוצע של 37. כמעט מחצית מהמשתתפות במחקר היו נשים ו-24 אחוז מהן אובחנו עם לחץ דם גבוה של 130/80 ומעלה. לאחר מכן החוקרים ערכו צילומי רנטגן כדי למדוד את רקמות השומן ברגליים והשוו את זה לרקמות השומן הכלליות בגוף. המשתתפים סווגו לפי רמת לחץ הדם שלהם.

רגליים שמנות. צילום מסך, צילום מסך
יש לכם שומן ברגליים? ייתכן שזה דווקא טוב/צילום מסך, צילום מסך

המחקר מצא שאלו שיש להם אחוזי שומן גבוהים ברגליים סבלו בסבירות נמוכה מלחץ דם גבוה. ד"ר איוש ויסאריה ממובילי המחקר הסביר ש"זה לא רק כמה שומן יש לך, אלא איפה השומן ממוקם. למרות שאנחנו יודעים בוודאות ששומן סביב המותניים הוא מזיק לבריאות, אי אפשר להגיד את זה על שומן ברגליים. אם יש לך רגליים שמנות, יש סיכוי טוב שזה לא דבר רע ועשוי להגן עליך מפני לחץ דם גבוה".

המחקר מצא שבעלי רמת שומן גבוהה ברגליים היו ב-61 אחוז פחות סבירים לסבול מלחץ דם גבוה. הוא גם מצא שלאותם אנשים יש סבירות נמוכה ב-53 אחוזים לסבול ממחלות שקשורות ללחץ דם ובעיקר התקפי לב. יש לציין שלמחקר הזה יש גם מגבלות שעשויות להשפיע על התוצאות כמו חוסר היכולת להצביע על הסיבה והגורמים לממצאים האלו וגם קבוצת המחקר הקטנה יחסית.

מובילי המחקר הוסיפו שכל המשתתפים היו מתחת לגיל 60 ושהתוצאות עלולות לא להיות מתאימות לאנשים מבוגרים יותר שבסבירות גבוהה יותר יפתחו לחץ דם גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully