וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני לידה? אלה השיקולים הכי חשובים בבחירת בית חולים

בשיתוף קהילת DNA וליס

14.7.2020 / 11:27

מה חשוב יותר - שבית החולים יהיה קרוב או שתוכלי ללדת שם בדיוק בצורה שאת רוצה? יש לא מעט גורמים שמשפיעים על הבחירה בבית חולים לפני לידה, אבל כמה מהם משמעותיים יותר

מחלקת יולדות ליס. יח"צ,
חדר במחלקת היולדות בליס/יח"צ

יש לא מעט החלטות שצריך לקחת בזמן ההיריון ולאחר הלידה, אבל אין ספק שאחת החשובות בהן היא באיזה בית חולים ללדת. האם המרחק הוא זה שקובע, צוות הרופאים, או אולי תנאי האשפוז לאחר הלידה? ביקשנו מפרופ' שרון מסלוביץ', סגן מנהל בית החולים "ליס" ליולדות ונשים, שייתן לנו את הדגשים שלו בבחירת בית החולים.

"חוויית הלידה היא אירוע מרכזי בחיינו שנצרב בתודעה לשנים רבות והיא מורכבת בין היתר מהקשר בין המטופלת לצוות הרפואי", אומר פרופ' מסלוביץ', "השיקול הראשון והמכריע הוא תמיד - האם אני בידיים טובות אם משהו משתבש. במרבית המקרים הלידה עוברת בצורה חלקה וללא כל קושי או מכשול אך אם משהו משתבש כדאי להיות במקום בעל יכולת לטפל בכל סיבוך אפשרי". לדבריו, חשוב לבחור בבית חולים שמעבר לטיפול הרפואי, מעניק גם שירות חם ואנושי, מתחשב ברצון היולדת ומשפחתה ובא לקראת היולדות.

לידה טבעית או קיסרי?

שיקול לא חשוב פחות נוגע לצורה שבה האישה רוצה ללדת. בין אם זה לידה טבעית, לידה נרתיקית עם או בלי אפידורל או ניתוח קיסרי, "חשוב לבחור בית חולים שבו חשבו על כל האפשרויות והנגישו אותן ליולדות באמצעות קורסי הכנה, סיורים בחדרי הלידה וסדנאות רלוונטיות", מסביר פרופ' מסלוביץ'. כך למשל בבית החולים ליס תוכלו למצוא, אם אתן מעוניינות, חדרי לידה טבעיים מרווחים ומפנקים הכוללים את כל מה שדרוש ללידה טבעית בטוחה ומעצימה, ומן הצד השני ניתוח קיסרי ידידותי בו את צופה בלידה דרך פרגוד שקוף וחווה את יציאת התינוק כאילו היתה זו לידה רגילה. מהלך הלידה אומנם משתנה פעמים רבות לפי הצורך הרפואי, אבל לכל יולדת תכניות משלה לגבי הלידה וחשוב לבחור במקום שיהיה קשוב לבקשותיה וינסה למלא אותן במידת האפשר.

פרופ' שרון מסלוביץ. יח"צ,
פרופ' שרון מסלוביץ/יח"צ

"חוויית הלידה מורכבת בין היתר גם מתקופת ההחלמה והאשפוז לאחר הלידה. בהקשר זה, רצוי לבחור מקום עם סטנדרט אשפוז גבוה משום שהנוחות לאחר הלידה היא חלק בלתי נפרד מהתאוששות טובה", מסביר פרופ' מסלוביץ'. בליס למשל קיימים חדרי אשפוז פרטיים ליולדות עם מיטה למלווה מה שהעלה את סטנדרט האשפוז לרמה גבוהה מאד בכל הנוגע לאשפוז במחלקות היולדות בכל בתי החולים בארץ.

ולבסוף, עניין המרחק ממקום המגורים ועד לבית החולים. ולא סתם הוא רק בסוף הכתבה. "מרחק ממקום המגורים הינו גורם חשוב אך לא מכריע וקובע", אומר פרופ' מסלוביץ'. המרכיב החשוב יותר בשיקול הוא הנגישות. חשוב לבחור בית חולים מרכזי שנגיש לכל אמצעי התחבורה: אוטובוס, רכבת, זמינות מוניות וכמובן רכב פרטי. כך תוכלי להגיע מהר בכל מצב".

להירשמות לסיור לייב בליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully