וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הנכונה לשמור על השיניים שלנו

בשיתוף Oral B, בשיתוף Oral B

11.7.2020 / 12:39

כולנו מנסים לשמור על השיניים שלנו בריאות, אבל לא תמיד יודעים איך עושים את זה נכון. כמה זמן צריך לצחצח, באיזו צורה, איך שומרים את המברשת ובאיזו מברשת לבחור בכלל? כל הטיפים - כאן

אישה מצחצחת שיניים. ShutterStock
הישמרו מטעויות/ShutterStock

שיניים לבנות הן כל כך חשובות. הן נותנות לנו ביטחון במראה החיצוני, מונעות כאבים מיותרים ומאפשרות לנו ליהנות מהאוכל שלנו מדי יום.

כדי לשמור עליהן לבנות ונקיות, אנחנו מצחצחים שיניים. לכאורה, פעולה סטנדרטית, שכל ילד מגיל שנתיים-שלוש כבר מתחיל לעשות וכזו שנשארת איתנו כל החיים. אבל כנראה שגם אתם, כמו כולם כמעט, מבצעים כמה טעויות שאפשר להימנע מהן בצחצוח השיניים. אז לטובת שיניים בריאות ולבנות, הנה 4 טעויות שכולם עושים בצחצוח השיניים, והדרך להימנע מהן.

1) עניין של זמן

זמן הצחצוח המומלץ על ידי רופאי השיניים הוא שתי דקות. זהו פרק זמן המאפשר צחצוח יסודי של כל המשנן. אולם בפועל, מחקרים מראים כי האדם הממוצע מצחצח את שיניו במשך 30-40 שניות בלבד. במחקרים אלו, כאשר הנבדקים נשאלו כמה זמן הם חושבים שצחצחו את שיניהם, הם ענו שעשו זאת במשך שתי דקות - כלומר, אנשים רבים חושבים שהם מקפידים על צחצוח ממושך ויסודי, אך בפועל לא כך המצב.

מחקרים מראים גם שצחצוח עם מברשות מתקדמות, המשקפות את משך זמן הצחצוח, גורמות להארכת זמן הצחצוח באופן משמעותי. כך לדוגמה, שימוש במברשת חשמלית, בה האדם רואה בדיוק כמה זמן הוא מצחצח את שיניו, נמצאה כמי שמעלה את משך זמן הצחצוח מ-40 שניות ל-2:22 דקות. מסתבר שאנו זקוקים לפידבק ויזואלי בדמות שעון, שיעודד אותנו להאריך את זמן הצחצוח, מה שיעלה משמעותית את איכות הצחצוח ויגרום לכך שהשיניים שלנו תהיינה נקיות ולבנות יותר. אז לכל החושבים שאפליקציות צחצוח במברשות חשמליות הן רק גאדג'ט... אם זה גורם לכם לצחצח עוד דקה בבוקר ועוד דקה בערב, כנראה שכדאי שתחשבו על כך שוב.

גבר מצחצח שיניים. ShutterStock
קחו את הזמן בצחצוח/ShutterStock

2) צחצוח בשיטה לא נכונה

כמה פעמים קרה לכם שהגעתם לרופא השיניים או השיננית ושמעתם את המשפט הבא: "אתה לא מצחצח מספיק טוב". רובנו מנסים כמיטב יכולתנו לצחצח שיניים כראוי, אבל לא תמיד אנחנו עושים זאת בשיטה הנכונה, כזו שתספק תוצאות מיטביות ושיניים לבנות.

צחצוח שיניים צריך להיעשות בתנועות מעגליות. צחצוח הוריזונטלי אולי יספק לכם תוצאה טובה בטווח הקצר, אך עלול לגרום לנזק לחניכיים ולשיניים בטווח הארוך יותר. רובנו מצחצחים בתנועות הוריזונטליות, היות שקשה לנו מאוד להתמיד בצחצוח כל האזורים, כלל המשטחים הפנימיים של השיניים וכולל השיניים האחוריות ביותר בתנועות מעגליות ובצורה אפקטיבית, במשך כשתי דקות.

גם כאן, כדאי לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת ולהשתמש במברשת חשמלית איכותית, כזו המומלצת על ידי רופא השיניים או השיננית שלכם ומוכחת מחקרית כיעילה ובטיחותית לשיניים ולחניכיים. לא כל המברשות החשמליות הן אותו הדבר ולאיכות יש חשיבות רבה. אחרי הכל, מדובר בבריאות השיניים שלכם.

3) אזורים בפה שבטעות דילגנו עליהם או לא צחצחנו אותם בצורה מספיק טובה

כולנו בני אדם, ולא תמיד אנחנו מרוכזים כשאנחנו מצחצחים שיניים. בזמן הצחצוח, המחשבות נודדות למחוזות אחרים וכך קורה שמבלי שנתכוון, אנו מדלגים על אזורים מסוימים בפה ויש שיניים שזוכות לצחצוח חפיף ולא יסודי מספיק. ידעתם שיש היום מברשת חשמלית שלא נותנות לנו לחפף בצחצוח?

GENIUS X, מברשת השיניים החשמלית הכי מתקדמת של מותג אורל בי, מצוידת באלגוריתמים של בינה מלאכותית ומאפשרת לכם לנהל את בריאות הפה בצורה חכמה ויעילה יותר. הבינה המלאכותית נבנתה בעזרת אלפי דפוסי התנהגות אנושית בצחצוח שיניים והיא תסמן לכם הין לא צחצחתם מספיק זמן, ועל אילו שיניים דילגתם בטעות.

4) לא מחליפים מברשת בזמן ושוטפים פה אחרי הצחצוח

זכרו להחליף את המברשת מדי פעם, כאשר הסיבים שלה נראים מעט מעוכים בקצוות. הסרת הפלאק מתבצעת בצורה הטובה ביותר כאשר הסיבים של המברשת זקופים. אם הם מכופפים, הסרת הפלאק נפגעת בצורה משמעותית. אתם משתמשים במברשת לפחות פעמיים כל יום - אז תשקיעו בה, ובעצמכם.

ועד טיפ חשוב: אל תשטפו את הפה עם מים לאחר הצחצוח! מומלץ לירוק את עודפי המשחה, אך לא לשטוף את הפה. כך נשארת בפה משחה, שממשיכה לעבוד ולהגן על השיניים שלכם, גם לאחר שסיימתם לצחצח.

מברשת השיניים החשמלית GENIUS X של אורל-בי היא המתקדמת ביותר בשוק. בזכות הבינה המלאכותית שלה, היא מראה לכם איך לצחצח נכון ואיפה לא צחצחתם טוב מספיק - ממש כמו רופא שיניים ביתי. בימים בהם אנחנו משתדלים לצמצם את היציאות מהבית וביקורים אצל רופאי שיניים ושינניות הפכו לפחות נגישים, מברשת השיניים החשמלית של אורל-בי היא הפתרון המושלם!

לרכישת מברשת GENIUS X

בשיתוף Oral B, בשיתוף Oral B

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully