וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא חייב להיות ככה: מה גורם לשיניים שלנו להצהיב ואיך מתמודדים עם זה?

בשיתוף Oral B, בשיתוף Oral B

19.7.2020 / 7:36

יכול להיות שיש לכם שפע של סיבות לחייך, אבל אתם חושבים פעמיים כי הגוון הצהבהב של השיניים מפריע לכם? מה גורם לשיניים שלנו להצהיב? האם ניתן למנוע את זה ומה הדרך הכי נוחה להלבין אותן בחזרה?

שיניים צהובות. ShutterStock
יש פתרונות לשיניים צהובות/ShutterStock

אנחנו בטוחים שיש לכם לא מעט סיבות בחיים לחייך, אבל אם אתם חשים לא בנוח עם הגוון הצהבהב של השיניים שלכם שנחשף במהלך חיוך כזה, תדעו שזאת לא גזירת גורל ואתם לא חייבים להשלים איתה.

הדבר הראשון שחשוב להבין, זה למה זה קורה בכלל. קודם כל, כדאי לדעת ששיניים צהובות הן ממש לא בהכרח תוצאה של בריאות לקויה או היגיינה לא מספקת. יש לא מעט אנשים שסובלים מהעניין הזה, למרות שהם מקפידים מאוד לצחצח שיניים היטב. שינוי בגוון השן יכול להיגרם ממגוון רחב של סיבות - החל מגנטיקה, הגיל שלנו, דרך הרגלי חיים ועד למה שאנחנו אוכלים.

ההתמודדות עם המצב הזה צריכה להיעשות בשני רבדים. ראשית, מניעה. עד כמה שניתן כדאי להימנע מחשיפת השיניים לחומרים שמכתימים אותן וגורמים להן להצהיב. לקטגוריה הזאת שייכים משקאות כמו קפה, תה שחור, יין (אדום וגם לבן, תתפלאו), ומאכלים עתירי סוכר שמעודדים היווצרות עששת בפה, שגם היא מעכירה את גוון השיניים. עישון גם הוא משפיע לרעה על צבע השיניים שלכם, ויש לו כמובן עוד הרבה השפעות בריאותיות מזיקות, ולכן אם חשוב לכם חיוך בוהק וחשובה לכם גם הבריאות שלכם - הפסיקו לעשן לאלתר.

עד כאן הגורמים המצהיבים שקל יחסית לשלוט בהם. אבל יש גם כאלה שיותר קשה להימנע מהם, כמו גנטיקה למשל - יש מי שגוון השיניים שלהם פשוט נוטה להצהיב. גם הגיל שלנו מהווה פקטור. ככל שאנו מתבגרים שכבת הדנטין (השכבה האמצעית של השן) מתעבה ומקנה לשן גוון צהוב יותר. כאמור אלה הם גורמים שאין באפשרותנו לשלוט בהם, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות בנדון.

שיניים לבנות שיניים צהובות. ShutterStock
אז מה עושים?/ShutterStock

איך אפשר להחזיר לשיניים את הלובן מבלי להיכנס לטיפולי שיניים מורכבים?

תחזוקה בשגרה - הקפדה על צחצוח יסודי לפחות פעמיים ביום. אם אתם מרבים בשתיית קפה או משקאות אחרים שידועים כמכתימים את השיניים, שקלו לקחת אתכם מברשת שיניים ומשחה, ולצחצח פעם נוספת לאחר ארוחת הצהריים, למשל. בנוסף, שימוש במברשת חשמלית יאפשר צחצוח איכותי יותר. טיפ נוסף, מי שסובל מכתמים על השיניים מעישון או קפאין, מומלץ לו להשתמש פעם-פעמיים בשבוע בראש פוליש (ראש מברשת מיוחד, המתאים למברשת חשמלית), המסייע בסילוק הכתמה חיצונית ממשטח השן.

שיננית - ביקורים תקופתיים אצל השיננית חשובים מאוד לשמירה על הניקיון והבריאות של השיניים. גם אם אתם מצחצחים בהקפדה יתרה, סביר להניח שאתם לא יכולים להגיע לדרגת היסודיות של שיננית מוסמכת עם ציוד מקצועי.

שינויים בתפריט - ככל שאתם יכולים, הימנעו או הפחיתו משמעותית את הצריכה של מאכלים שמזיקים לשיניים ומכתימים אותן. השתדלו לשתות כמה שיותר מים - גם במקום משקאות כמו קפה, תה ויין. השיניים שלכם יודו לכן ויוקירו לכם תודה בדמות בוהק לבנבן יותר. אפשר להוסיף לתפריט מאכלים שמעודדים ייצור רוק, שלו חלק בניקוי העצמי של הפה והשיניים. מאכלים כמו תפוח, גזר או מסטיק ללא סוכר יכולים להתאים. לאוהבי הקפה החזק - ממש לא חייבים להפסיק, אבל הקפידו להשתמש במברשת חשמלית, בשילוב עם משחה עם טכנולוגיה מיוחדת להסרת כתמים. שילוב של משחה מיוחדת עם מאיץ הלבנה נחשבת יעילה מאוד ובטוחה לשימוש ותסייע לכם לשמור על המראה הלבן גם אם אתם אוהבי קפה מושבעים.

הלבנת שיניים - כדי לתקן את הנזק שכבר נעשה לצבע השיניים ולמנוע הצטברות כתמים חדשים, ניתן להשתמש בערכת הלבנה ביתית. ערכת ההלבנה של Oral B למשל, היא ערכה המתאימה במיוחד לשימוש עצמאי בבית והיא כוללת שני שלבים: שלב 1- צחצוח השיניים באמצעות משחה שגם שומרת על בריאות השיניים וגם מכילה טכנולוגיה להסרת כתמים מפני השטח של השן בתוך 3 ימים. שלב 2 - כולל שימוש במאיץ הלבנה, שמעצים את תוצאות ההלבנה של המשחה ומסייע להגן על השיניים מפני כתמים עתידיים.

במידה שמצב השיניים שלכם היה ממש בעייתי ועשיתם הלבנה במרפאת השיניים, שימוש בערכת ההלבנה עם מאיץ ההלבנה, בשילוב עם מברשת חשמלית, תשמור על השיניים שלכם לבנות ובוהקות למשך הרבה מאוד זמן.

לרכישת ערכת הלבנה 3D WHITE של Oral B

בשיתוף Oral B, בשיתוף Oral B
  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully