וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רגע התינוק שלכם כאן? זה מה שאתם צריכים בבית

בשיתוף קהילת DNA ורשת שילב, בשיתוף קהילת DNA ורשת שילב

21.6.2012 / 12:12

מתכוננים ללידה ולא יודעים מאיזה צד של רשימת הקניות האינסופית להתחיל? בואו נעשה לכם סדר: אלה הדברים שאתם באמת צריכים שיהיו לכם בבית כשאתם חוזרים מבית החולים עם תינוק חדש

אישה בהריון יושבת על מיטה. ShutterStock
באמת צריך כל כך הרבה ציוד? אישה בהיריון/ShutterStock

כל כך הרבה התרגשות וציפייה מתנקזות לשבועות הספורים שלפני הלידה, ובנוסף להן יש גם רשימת משימות ומטלות שרוצים להשלים, כדי שהכל יהיה מוכן בזמן לבואו של התינוק או התינוקת. כל הורה טרי מקבל המלצות ורשימות ציוד מחברים ומכרים, של דברים שצריך שיהיו בבית שאליו עומד להצטרף תינוק קטן. והרשימה הזאת יכולה להיות מאוד ארוכה ומאיימת.

לא מעט זוגות שואלים את עצמם האם הם באמת זקוקים לכל הציוד הזה? או שיש דברים שאפשר לוותר עליהם. יש הורים לעתיד שמעדיפים להימנע מעין הרע ולא לקנות מראש, ויש כאלה שפשוט רוצים להבין קודם מה הם באמת צריכים. קחו נשימה, הכל בסדר ויהיה לכם זמן לקנות את כל מה שצריך גם אחרי הלידה. ועד אז, הנה השורט ליסט של המינימום ההכרחי שצריך לקנות מראש:

חיתולים, מגבונים משחת החתלה
תינוק רך מחליף בממוצע 8 חיתולים ביום. וכשיגיע הרגע להחליף את החיתול הראשון בבית, אתם רוצים להיות מוכנים. כדאי שתהיה בבית לפחות חבילה אחת של חיתולים במידה שמתאימה לניובורן, מגבונים ומשחת החתלה.

תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
2-4 בקבוקים זו התחלה טובה. תינוק אוכל מבקבוק/ShutterStock

תמ"ל
נשים רבות בוחרות להניק, אבל למרות שהנקה היא התזונה המומלצת ביותר והיא גם האפשרות הטבעית, לא תמיד זה הולך בקלות. לפעמים עוזר לדעת שיש בבית גם אפשרות אחרת, ואפשר גם לשלב הנקה עם בקבוקים. כדאי להחזיק בבית קופסה של תרכובת מזון לתינוקות כלשהי, למקרה שתזדקקו לה.

בקבוקים
בהמשך לסעיף הקודם, אם תמצאו את עצמכם עם תינוק רעב ובוכה על הידיים ותרצו להכין לו תמ"ל, כדאי מאוד שיהיה לכם עם מה להאכיל אותו גם. קחו בחשבון שתינוקות אוכלים כל 3 שעות, ואתם תהיו מספיק עסוקים גם בלי לשטוף כל בקבוק מיד בתום השימוש אז כדאי לקנות יותר מאחד. בתור התחלה, 2-4 בקבוקים זה ממש מספיק.

ביגוד ראשוני
זוכרים שדיברנו על חיתולים? אז קקי של ניובורנים לא תמיד נשאר בתוך החיתול... יחסית ליצורים קטנים שמבלים את רוב היום שלהם במיטה או בתוך החיבוק של אמא ואבא, הם מתלכלכים די הרבה (יש גם פליטות). מצד שני הם גם גדלים ממש מהר ויש לא מעט בגדים שהם יספיקו ללבוש לא יותר מפעם-פעמיים. כדאי להתחיל עם 10 סטים מלאים של בגדים. מספר השכבות בסט אחד תלויה בעונת השנה. כלל האצבע הוא שניובורן תמיד לובש שכבה אחת יותר ממה שאתם לובשים.

אישה בהריון מכינה ציוד ללידה. ShutterStock
אפשר להתחיל עם 10 סטים של ביגוד, ולהתקדם משם. אישה בהיריון מסדרת בגדי תינוקות/ShutterStock

כיסא בטיחות
לא יתנו לכם לצאת מבית החולים בלעדיו ואתם גם לא רוצים הרי, זה הדבר היקר לכם ביותר בעולם. סלקל או כיסא בטיחות שמתאים מגיל לידה - פחות משנה מה תבחרו, אבל העיקר שהוא יהיה אצלכם ברכב בזמן ליום השחרור מבית היולדות.

מיטה/עריסה
תינוקות קטנים מאוד אוהבים לישון על הידיים של אמא ואבא שלהם, אבל בכל זאת כדאי שתהיה להם מיטה משלהם. גם עריסה תעשה את העבודה (ויש מקומות שבהם ניתן לשכור עריסה לכמה חודשים), ודאו שיש לתינוק מיטה שמחכה לו בבית.

תינוק באמבטיה. ShutterStock
העור העדין שלהם מחייב רחצה בשמן מיוחד שישמור עליהם. תינוק באמבטיה/ShutterStock

סבון לתינוקות
עורם של תינוקות הוא עדין במיוחד ובחודשים הראשונים מומלץ לרחוץ אותם עם שמן רחצה מיוחד לתינוקות. אתם יכולים לעשות את זה באמבטיה או אפילו בכיור בתור התחלה ולקנות אמבטיה קטנה בהמשך, אבל את הסבון כדאי לקנות מראש.

מוצץ
כדאי שיהיה לכם בבית מוצץ אחד, אולי אפילו שניים. לא בטוח שתשתמשו בהם - אולי התינוק שלכם לא ירצה, אולי אתם תעדיפו לחכות עם זה קצת. אבל זה יכול להיות שימושי כדי להרגיע תינוק בוכה. לא יודעים איזה סוג לבחור? נגלה לכם סוד, רוב הסיכויים שזה ממש לא משנה. וגם אם בחרתם מוצץ שהתינוק שלכם לא התחבר אליו כל כך, תמיד אפשר לנסות משהו חדש.

בשיתוף קהילת DNA ורשת שילב, בשיתוף קהילת DNA ורשת שילב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully