וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה עם תסמונת טורט פרסמה וידאו של ארוחה משפחתית והרשת מחבקת אותה

נערה אחת בת 16 מנסה להעביר דרך הרשת החברתית הכי פופולרית של בני נוער, שלהיות שונה זה לגמרי בסדר. הסרטון שחשפה בתיק תוק ובו הקשיים היומיומיים של מי שסובל מהתסמונת הגיע למיליוני צעירים, וכנראה שזו הדרך בה מעבירים להם מסרים היום

סופי אדמס היא נערה בת 16 שאובחנה כחולה בתסמונת טורט כשהייתה בת 9, לאחר שחוותה טיקים במשך כמה שנים. בווידיאו של ארוחה משפחתית שפרסמה בטיק טוק, היא חושפת את הקשים שעומדים בפניה ובפני משפחתה. הווידאו זכה למיליוני צפיות והרבה מאוד שיתופים מעמוד הטיק טוק של סופי שעוקבים אחריו קרוב ל-400 אלף אנשים.

בסרטון סופי וחברה, שגם הוא סובל מהתסמונת מציגים טיקים שונים ואז נראית סופי דוחפת כמה כוסות מלאות מים שעמדו על השולחן. "הלוואי שאנשים ידעו שחולים שונים בטורט סובלים מטיקים שונים וכל דבר יכול להיות טיק", אמרה סופי והוסיפה כי אנשים מסוימים מאשימים את הסרטון שלה שהוא מזויף. "לאנשים שאומרים שאני מזייפת - אתם לא צריכים להאמין לי שזה נכון. לא אוותר על הניסיון לעזור לאחרים רק בגלל שיש אנשים שטוענים שאני 'מזייפת'".

סופי אמרה לאתר באזפיד שאחד הדברים המתסכלים ביותר הוא שאנשים רבים מאמינים כי טורט היא מוגבלות נפשית. "אנשים החיים עם תסמונת טורט הם אינטליגנטים בדיוק כמו אלה שאינם סובלים מהמחלה. "הרבה אנשים חושבים שאני לא מסוגלת לעשות דברים שאדם נורמטיבי יכול לעשות. זה גם מתסכל כשאנשים משתמשים בטורט כבדיחה", היא הסבירה.

סופי העידה כי היא אסירת תודה על כך שהצליחה לחוות חוויות נהדרות שלא הייתה חווה לולא הטורט. "הכרתי בקייטנות חברים טובים לכל החיים ואנחנו מבינים אחד את השני יותר משימישהו אחר יוכל אי פעם להבין. אחד החברים הכי טובים שלי מהמחנה הוא זאק, ואנחנו דוגמא מושלמת לאנשים שיש להם טיקים שונים לחלוטין. אנשים רבים חושבים שלכל החולים בטורט יש את אותם טיקים וכולם מקללים אבל זה לגמרי לא נכון. למעשה, רק אחוז קטן של אנשים עם טורט מקללים".

תסמונת טורט היא הפרעה נוירולוגית שמתפתחת בילדות או בתקופת ההתבגרות. היא מתבטאת בטיקים מוטוריים וקוליים. הטיקים המוטוריים כוללים, בין היתר, מצמוץ, תנועות לסת, צוואר, כתף או גפיים, וטיקים קוליים כמו קולות כחכוח ונהימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully