וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה הציל את החיים של האישה הזו

מקרה של אישה שקליע פגע בשד השמאלי שלה מתואר בדוח בכתב עת רפואי, ולא סתם. מדובר במקרה הראשון בו שתלי סיליקון בחזה לא רק שלא סיכנו חיים, אלא הצילו אותם. כך זה קרה

אולטרסאונד חזה. sage journal, צילום מסך
מה קרה שם בדיוק? צילום חזה/צילום מסך, sage journal

במקרה מחקר מדהים, רופאים דיווחו על מה שנחשב למקרה המתועד הראשון בספרות הרפואית של שתלי חזה מסיליקון ששינו את מסלולו של כדור שנורה לעבר אישה, ובכך הצילו ככל הנראה את חייה.

התקרית המתוארת בדוח המקרה התרחשה באונטריו שבקנדה, והיא עדיין נמצאת תחת חקירה, כאשר היורה נותר לא מזוהה, וכלי הנשק ששימש לירי מעולם לא נמצא. מה שכן ידוע הוא שאישה בת 30 עם שתלים מסיליקון בשד ספגה טראומת חזה קשה לאחר שנפגעה מהכדור שנורה ופגע בה.

צוות המחקר בראשות המנתח הפלסטי ג'יאנקרלו מק'וויני הסביר בדוח כי "המטופלת דיווחה שהלכה ברחוב וחשה חום וכאב בחזה השמאלי, הסתכלה למטה וראתה דם". לאחר שהועברה למרכז טראומה, האישה הייתה במצב יציב, ללא פגיעות נוספות פרט לפצע כניסה יחיד בחלקו העליון של שדה השמאלי.

בדיקת הפצע העלתה פגיעה תרמית סביב חור הכדור בשד שמאל, והצביעה על קרבה ליורה בעת הירי. לדברי הרופאים אפשר היה להרגיש מסה קשה דמוית כדור מתחת לעורה של האישה בצד השני של גופה, מאחורי שד ימין.

צילום רנטגן אישר שמסה זו הייתה הכדור שעדיין נמצא בגופו של המטופלת, בדופן בית החזה הימני גרם לצלע שבורה - רמז למסלול שעשה הכדור דרך הגוף - נכנס לשד שמאל ועבר אל דופן בית החזה הימני, שם הוא נעצר בסופו של דבר. סריקות CT גילו פגיעה ברקמת הריאה ופגיעה בחזה הפנימי ובשני השתלים.

כדור בחזה של אישה. sage journal, צילום מסך
הכדור בתוך שתלי הסיליקון של האישה/צילום מסך, sage journal

המנתחים הסירו את שני השתלים שנפגעו, וחילצו את הכדור, שהועבר למשטרה. לאחר הניתוח המוצלח, הצוות הרפואי של האישה השתמש בהדמיית CT בשילוב עם העדויות הקליניות כדי לשחזר כיצד עבר הכדור בגוף המטופלת ובשתלים בחזה שלה. לטענת החוקרים, הקליע היה בדרכו לעבור ישירות דרך דופן החזה ויכול היה לפגוע בלבה של האישה, אלמלא סטיה בנתיב בגלל נוכחות השתל השמאלי.

החוקרים כתבו כי "על סמך מסלול כניסת הכדור קלינית והערכה רדיולוגית, המקור היחיד לסטיית הכדור הוא שתל השד השמאלי. שתל זה שוכן על הלב והחלל הפנימי של החזה ולכן הציל ככל הנראה את חיי האישה". החוקרים טוענים כי ההסתה במסלול הכדור התרחשה בתוך השתל ככל הנראה בשלב בו הכדור נלחץ כנגד הגוף ובסופו של דבר קרע את קרום השתל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully