וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף משלמים חוקרים לאנשים כדי להדביקם בקורונה?

חברה באנגליה מנסה לפתח חיסון לנגיף הקורונה ולשם כך היא מחפשת 24 מתנדבים בריאים שיסכימו שידביקו אותם בנגיף. כמה כסף הם יקבלו אם הניסוי הזה יאושר?

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אם היו משלמים לכם סכום לא קטן, הייתם מוכנים להידבק בקרונה כדי לעזור למדענים במאמץ שלהם למצוא חיסון נגיף האימתני? מרכז החדשנות של המלכה מרי ביו-אנטרפרייז בלונדון, מגייס 24 אנשים למחקר, והסכום שהוא מציע כדי להדבק בנגיף הוא 3,500 ליש"ט, שהם קצת יותר מ-16 אלף שקלים.

למתנדבים שיהיו מוכנים לקחת חלק בניסוי יוזרקו שני זנים חלשים יותר של הנגיף הקטלני - שהרג יותר מ-3,800 בני אדם ברחבי העולם - מה שיכול לגרום להם לתסמיני המחלה הכללים קשיי נשימה, חום גבוה ושיעול. לאחר מכן ייבדק חיסון שפותח על ידי חברת Hvivo והמטופלים יישארו בהסגר במשך שבועיים כדי לבדוק את הצלחתו.

עשרות צוותים ברחבי העולם עומלים על פיתוח חיסון לנגיף הקורנה, ולמרות זאת, מומחים מעריכים כי לא סביר שהחיסון יאושר בזמן להפסקת המגיפה הנוכחית, שעד כה גרמה להידבקותם של למעלה מ-110,000 אנשים ברחבי העולם חולים ב-COVID-19.

חברת Hvivo הממוקמת בלונדון עוד צריכה לקבל אישור מהרגולטורים באנגליה, אבל התכנית שלה היא כאמור למצוא מתנדברים בריאים ולהזריק להם שני זנים פחות חמורים של הנגיף, הנקראים 0C43 ו-229E. לפי התכנית המשתתפים יהיה כמקובל בהסגר במשך שבועיים ויהיו תחת מגבלות תזונתיות. במהלך הזמן הזה יהיה להם אסור ליצור קשר עם מישהו אחר או לעשות ספורט. רופאים העובדים על המחקר יעריכו את תגובתם לחיסון כשהם לובשים בגדי מגן ומאווררים.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
מנסים לחסל את הנגיף. נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

רק לפני שבועיים פורסם כי בתום ארבע שנות מחקר במימון משרד המדע והטכנולוגיה פיתחו חוקרים במכון מיגל בקרית שמונה חיסון נגד נגיף הקורונה בעופות (IBV) שנוסה בהצלחה בניסויים פרה-קליניים ויותאם גנטית לחיסון נגד וירוס הקורונה. תחילת השלב של מכון המחקר לפיתוח המחקר ההומני יקח 3 חודשים על פי ההערכות.

עד שימצאו חיסון המספרים של המגפה רק הולכים ומתרחבים. עד כה נדבקו ברחבי העולם כ-120,000 בני אדם בנגיף הקורונה. מספר מקרי המוות הכולל עומד על 4,290, כ-3,000 אלף בסין, למעלה מ-630 באיטליה, 291 מתים באיראן ו-54 בקוריאה הדרומית. בישראל מניין הנדבקים עומד עד כה על 76 חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully