וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פירות החורף הכי בריאים שיש

לא ברור למה, אבל דווקא פירות הקיץ כמו אבטיח, אפרסקים וענבים נחשבים שווים יותר, כשבחורף יש אופציות לא רעות בכלל. הנה כמה מהפירות הכי טעימים ובריאים של החורף

צילום מסך

בווידאו: זה מה שקרה לאישה שאכלה רק בננות

החורף היא עונה מאוד מאתגרת בכל מה שקשור לבריאות שלנו: הווירוסים מתרוצים חופשי, המשקל לרוב עולה, ומנגד מצב הרוח יורד. רובנו אומנם נעדיף מאכלים חמים ופחמימות שישמחו אותנו מעט, אבל האמת היא שאנחנו מפספסים פירות חורף עסיסיים וטעימים שיכולים לתרום לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית בעונה שאנחנו הכי צריכים את זה.

הנה כמה מהפירות הכי בריאים שיש בעונת החורף:

תותים

תות שדה. ShutterStock
נשנוש מעולה לדיאטה. תותים/ShutterStock

תותים, כמו פירות אדומים אחרים, עשירים בפלבנואידים - תרכובות טבעיות המצויות במאכלים מן הצומח, שגם מגנות על המאכלים שמכילים אותן. מחקר שפורסם ב-2016 ב-BMJ גילה כי הפלבנואידים האלה הם הרכיב המשפיע ביותר על ירידה במשקל.

בגדול, מדובר על נשנוש מעולה לתקופת הדיאטה, שכן מדובר בפרי בעל ערך קלורי נמוך - 32 קלוריות ל-100 גרם. גם תכולת הסיבים בפרי האדום גבוהה ועומדת על כ-4 גרם סיבים לכוס אחת.

בנוסף לכך תותים הם מקור מצוין לחומצה פולית, המשתתפת בייצור חומצת הגרעין RNA ובייצור חלבונים ומוליכים עצביים. הם מכילים גם ויטמינים נוספים כמו ויטמין k וויטמינים ממשפחת ויטמיני B. ומינרלים חשובים, בהם סידן - שעוזר לחיזוק בניית העצם, אשלגן - שמסייע בהורדת לחץ דם, וברזל - שמונע עייפות ואנמיה.

פומלה

פומלה. ShutterStock
החברה הכי גדולה במשפחת ההדרים. פומלה/ShutterStock

הפומלה שייכת למשפחה הכי חורפית שיש - משפחת ההדרים, והיא גם נחשבת לגדולה בהם. הפומלה מכילה מגוון ויטמינים ומינרלים והיא בעיקר מקור מצוין (למעלה ממחצית מהצריכה היומית המומלצת) לוויטמין C - נוגד חמצון עוצמתי שמחזק את מערכת החיסון ומסייע במניעת נזקים שנוצרים על ידי הרדיקלים החופשיים.

פומלה אחת מכילה כ-6 גרם של סיבים תזונתיים - כרבע מהצריכת הסיבים המומלצת לנשים ביום, וכחמישית לגברים. כשני שלישים מהסיבים בפירות הדר הם מסיסים, ונקשרו במחקרים קודמים להורדת כולסטרול, שיפור במערכת העיכול, תחושת שובע וסיוע בוויסות רמות הגלוקוז בדם.

מלבד כמות יפה של ויטמין C, פומלה מכילה גם את נוגדי החמצון נרנינגין ונרין, פלבנואידים הנפוצים בעיקר בפירות הדר ונותנים להם את צבעם. בנוסף, פומלות מכילות ליקופן, נוגד חמצון אנטי דלקתי שנמצא גם בעגבניות.

קלמנטינות

קלמנטינות. ShutterStock
עוזרת בחילוף החומרים. קלמנטינה/ShutterStock

הקלמנטינה ששייכת למשפחת ההדרים, מכילה כמות יפה של ויטמינים, מינרלים וגם מים. בפרי הקטן יש בסך הכל כ-35 קלוריות, והוא גם מקור נהדר לוויטמין C (כ-40 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת בקלמנטינה אחת) ונוגדי חמצון אחרים.

בנוסף, קלמנטינה אחת מספקת מעט חומצה פולית ותיאמין. ויטמינים אלה מבצעים פונקציות רבות כדי לשמור על פעילות מטיבה של הגוף, כולל עזרה במניעת אנמיה וקידום חילוף חומרים בריא.

חשוב לדעת כי בדומה לאשכוליות, הקלמנטינות מכילות תרכובות שעשויות לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות.

אגסים

אגסים. ShutterStock
מחזקים את המערכת החיסונית. אגסים/ShutterStock

אגסים מכילים נוגדי חמצון, ויטמין C ונחושת - כולם ויטמינים ומינרלים שידועים כמחזקים את המערכת החיסונית ומשכללים את יכולתו של הגוף להילחם בזיהומים פוטנציאליים. ויטמין C משפר גם את פעולתם של תאי הדם הלבנים ומסייע במניעת מחלות כמו הצטננות.

אגסים מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים, מה שאומר שהם תורמים למניעה של כל מחלת לב כמעט. סיבים מסייעים בפינוי של חומצות מרה מהגוף, דבר שבתורו מוביל להפחתת רמות הכולסטרול. האגס מכיל גם אשלגן שמסייע בוויסות לחץ הדם ומפחית את העומס על המערכת הקרדיו-וסקולרית כולה.

בנוסף, מחקר שנערך באוניברסיטת לואיזיאנה בשנת 2015 גילה שלאנשים שאוכלים אגסים בקביעות, סיכוי נמוך יותר לסבול מהשמנת יתר. המחקר שפורסם בכתב העת Nutrition and Food Science גילה שאנשים שאוכלים אגסים בקביעות התאפיינו במשקל נמוך יותר ונהנו מסיכוי נמוך ב-35 אחוזים לסבול מהשמנת יתר, ביחס לאנשים שנמנעו מאגסים.

בננות

בננות. ShutterStock
יש בהן הכל. בננות/ShutterStock

בננות מכילות ויטמינים מקבוצת A, C ו-6B, אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית, נוגדי חמצון וגם ברזל, חלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים. בקיצור, תוכלו למצוא קצת מכל מה שאתם צריכים מבחינה תזונתית בבננה אחת. בננה בגודל בינוני יכולה גם לספק לכם 10 אחוזים מהכמות היומית המומלצת של ויטמין C ועד 13 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת של המינרל מנגן.

בננות ידועות כמסייעות לתהליך העיכול. ויטמין 6B המצוי בהן תורם לתהליכי העיכול משום שהוא עוזר לפרק פחמימות ושומנים. הוויטמין הזה גם עוזר בסילוק כימיקלים מזיקים מהכבד והכליות ושומר על בריאותה של מערכת העצבים בגוף.

קיווי

אישה אוחזת קיווי בידיים. ShutterStock
מלא בנוגדי חמצון. קיווי/ShutterStock

הקיווי נחשב לאחת מהתרופות הטבעיות היעילות ביותר נגד צינון, זאת בעיקר בשל תכולת ויטמין C גבוהה. מחקר שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition מצא שאכילת קיווי יכולה להקל על תסמיני צינון ואף לקצר את משך המחלה. קיווי הוא גם אחד הפירות העשירים ביותר בוויטמין E, שהוא נוגד חמצון חשוב שמסייע במניעת מחלות לב וכלי דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully