וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול ניסיוני בסין: נדבקים בקורונה מקבלים פלזמה של חולים שהבריאו

17.2.2020 / 18:35

העיר שנגחאי מטפלת בנדבקים מהווירוס הקטלני באמצעות דמם של מי שהחלים ממנו. אחד הרופאים דיווח על תוצאות מעודדות. "אנחנו אופטימיים"

עריכה: אסף דרורי

רופאים בעיר שנגחאי שבסין מזריקים לחולים בנגיף הקורונה נוזל פלזמה מדמם של אנשים שהחלימו מהווריס הקטלני - כך אמר היום (שני) פרופסור מקומי, שדיווח על תוצאות ראשוניות מעודדות. עד כה, מתו מהנגיף שהתפרץ בעיר ווהאן 1,770 בני אדם ו-70 אלף איש נדבקו ברחבי סין. שנגחאי, המרכז הפיננסי של סין, דיווחה עד היום על 332 מקרי הידבקות, בהם קורבן אחד שמת בשבועות האחרונים.

לו הונגז'ו, פרופסור ואחד ממנהלי המרכז לבריאות הציבור בעיר, אמר כי 184 חולים עדיין מאושפזים, מתוכם 166 במצב קל ו-18 הנותרים במצב קשה ואנוש. לדבריו, בית החולים הקים מרפאה מיוחדת לטיפולי פלזמה, והוא בוחר חולים המוכנים לתרום את נוזל דמם. הוא הוסיף כי הדם ייבחן כדי לוודא שהתורם אינו חולה במחלות אחרות כמו צהבת. "אנחנו אופטימיים שהשיטה הזו יכולה להיות מאוד מועילה עבור החולים שלנו", אמר. דברים דומים נאמרו על ידי מנהל בית חולים ציבורי בווהאן.

חשש מקורונה ברחובות הונג קונג, 17 בפברואר 2020. רויטרס
חשש מקורונה ברחובות הונג קונג, 17 בפברואר 2020/רויטרס

עד עתה אין טיפולים או חיסונים מורשים לנגיף החדש, ותהליך פיתוחם ובדיקתם עשוי להימשך כמה חודשים, או אף כמה שנים. בנוסף לטיפולי הפלזמה, הרופאים נותנים לחולים גם תרופות אנטי-ויראליות מורשות המשמשות לטיפול במחלות אחרות, כדי לבחון אם הן יכולות להועיל נגד הזן החדש של הקורונה. תוצאות ראשונות מהניסוי הזה אמורות להתקבל בתוך כמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully