וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבוכים ממראה השיניים שלכם? אלה כל הפתרונות

ד"ר סולומון טוקוב בשיתוף zap doctors, בשיתוף zap doctors

12.2.2020 / 10:15

מעוניינים להעלות תמונה לרשתות החברתיות, אבל מתביישים לחשוף את השיניים שלכם? עם טיפול אסתטי קצר גם אתם תוכלו לחייך בפה מלא. כל מה שצריך לדעת על ציפויי למינייט, יישור שיניים "שקוף" וסתימה אסתטית

בחורה מחייכת. ShutterStock
כבר אין צורך להסתיר. אישה מחייכת/ShutterStock

מאז ומתמיד, שיניים יפות היוו סמל סטטוס לבריאות ולאיכות חיים. בעידן הרשתות החברתיות, מראה החיוך קיבל חשיבות רבה אף יותר. עם זאת, בעוד שבעבר הטיפול העיקרי שהוצע לשיפור מראה החיוך היה יישור שיניים, הרי שכיום קיים מגוון רחב של טיפולי אסתטיקה של הפה, המאפשרים לכל אדם לשפר את מראה השיניים שלו, ולחייך חיוך הוליוודי נוצץ.

אסתטיקה דנטלית היא תחום ברפואת שיניים, הכולל מגוון סוגי טיפולים, שמטרתם העיקרית לתקן פגמים אסתטיים שונים של השיניים, כדי לקבל משנן (קו שיניים) אסתטי ויפה. כך, למשל: באמצעות טיפולים אלה, ניתן להלבין את השיניים, להשלים חוסרים קטנים (למשל: חלק משן שנשברה), להסתיר רווחים בין השיניים, לטשטש חוסר אחידות של צורת השיניים ועוד.

תחום האסתטיקה הדנטלית התפתח מאוד בשנים האחרונות. כיום, מוצע מגוון רחב של טיפולי שיניים אסתטיים. כך, בין טיפולי האסתטיקה הדנטלית העיקריים, ניתן למנות את הטיפולים הבאים:

סתימה אסתטית
פעמים רבות, קיימים שברים קטנים בחלק התחתון של השן, חלק יותר דק בעל נטייה להישבר. בעבר, כדי "לתקן" את השבר, היה צורך להחליף את השן כולה. מכיוון שמדובר בפגם אסתטי בלבד, רבים נאלצו להשלים עם מראה השן השבורה. כיום, ניתן לבצע סתימה אסתטית שמאפשרת למלא (לסתום) רק את החלק החסר/ השבור, ללא צורך בטיפול כירורגי או פולשני. בכך, ניתן לתקן את הפגם במהירות ובקלות.

ציפויי למינייט
ציפויי למינייט נחשבים טיפול אסתטיקה פופולרי ביותר בשנים האחרונות, ולא בכדי. מדובר בציפויי חרסינה דקים מאוד, אותם מדביקים על גבי השיניים. בכך, מסתירים ומתקנים פגמים אסתטיים, ויוצרים משנן אחיד, לבן וישר.

ציפויי למינייט מעוצבים באופן אישי לכל מטופל ולכל שן, בהתאם לפגמים האסתטיים שאותם רוצים להסתיר ובהתאם לתוצאה הסופית שאותה רוצים לקבל. כך, למשל: אם המשנן צפוף מדי, ניתן לעצב ציפויים רחבים יותר, שיודבקו על גבי השיניים הצפופות, וייצרו מראה של משנן מרווח ואחיד. מכיוון שמדובר בציפויים העשויים מחרסינה, צבע השיניים שמתקבל לבן, אך נראה טבעי מאוד. הציפויים עמידים לאורך זמן. התוצאה הטובה המתקבלת והעמידות הרבה של הציפויים הפכו אותם לפופולריים מאוד, גם בקרב שחקני הוליווד. כך, הטיפול בציפויי למינייט קיבל את הכינוי "חיוך הוליוודי".

ג'וליה רוברטס. GettyImages
לא תמיד החיוך הזה מגיע באופן טבעי. ג'וליה רוברטס/GettyImages

יישור שיניים "בלתי נראה"
לצד הטיפולים האסתטיים הייעודיים, התפתח מאוד גם הפן האסתטי בתחום האורתודונטיה. כיום, ההבנה היא שגם בתקופת יישור השיניים, ניתן לשמור על חיוך יפה ואסתטי. הדרך הפופולרית ביותר לעשות זאת היא באמצעות "גשר שקוף" - שיטה מתקדמת, שבה במקום להשתמש בסמכי המתכת המוכרים, משתמשים בקשתיות שקופות, כמעט בלתי נראות, שאינן מודבקות על גבי השיניים, אלא נשלפות ו"מתלבשות" על השיניים חזרה בקלות (המטופל מגיע למרפאה להחלפת קשתית, אחת לשבועיים).

"הגשר השקוף" מעניק כמובן מראה אסתטי ויפה לכל אורך הטיפול, אך יש לו גם יתרון נוסף: שליפת הקשתיות מקלה על ניקוי השיניים. כך, נמנע נזק נוסף לשיניים, המתבטא לא פעם בהבל פה בלתי נעים.

לסיכום, קיימים כיום טיפולים רבים, המאפשרים לשפר בקלות ובמהירות את האסתטיקה של החיוך: צבע השיניים, זוויות השיניים, צפיפות המשנן, שברים קטנים ועוד.

ד"ר סולומון טוקוב הוא רופא שיניים

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors

ד"ר סולומון טוקוב בשיתוף zap doctors, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully